HetNet en Gmail

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Een persoon op leeftijd (80) heeft mij gevraagd om mee te denken over een probleem dat bij hem voordoet en omdat ik, na diverse onderwerpen op internet, het forum en andere fora het op internet, het ook niet meer weet klop ik bij jullie aan.

Sinds een paar weken heeft deze meneer een laptop. Ook heeft hij nog steeds een desktop waar voorheen al zijn mail op binnen kwam. Omdat die, wanneer hij op de bank zit of onderweg is zijn mail graag op beide machines wil kunnen lezen doet er een probleem voor.

Bij HetNet heeft hij een mail adres dat bij iedereen bekend is. Hij wil dan ook graag dit mail adres bewaren en blijven gebruiken. Opzich zou ik zeggen, geen probleem. We schakelen Gmail in, halen zijn mail via POP binnen op Gmail en Gmail stellen we in op beide machines, problem fixed.

Toch niet. Wanneer ik de Gmail instel op binnenhalen van mail bij HetNet dan komt dit keurig binnen. Wanneer ik een mailtje verstuur dan staat er bij het ontvangen mailtje:

"naam[at]gmail.com Namens naam[at]hetnet.nl"

Hij stoort zich daar behoorlijk aan en is bang dat mensen het mail adres gaan wijzigen en dat het dan helemaal verkeerd gaat. Ik heb hem al diverse malen proberen uit te leggen dat wanneer ze op beantwoorden klikken er een mailtje terug wordt gestuurd naar "naam@hetnet.nl". Ook wanneer ze eventueel naar "naam@gmail.com" terug zouden sturen moeten er geen problemen ontstaan. Alles komt immers binnen op gmail dus dat probleem moet er eigenlijk niet zijn.

Nu komt de vraag die bij hem en mij opdoet. Is er een mogelijkheid dat er niet bij een verzonden mail komt te staan "naam[at]gmail.com Namens naam[at]hetnet.nl"? Of zijn er andere, betere oplossingen voor dit probleem. Ik heb ook al gelezen dat je de smtp server van hetnet zou moeten kunnen instellen en dat het probleem dan verholpen moet zijn, maar helaas is me dat nog niet gelukt. Gmail geeft dan een fout.

Hebben jullie nog mogelijke oplossingen om ervoor te zorgen dat wanneer een mailtje verstuurd wordt vanaf gmail of outlook altijd via "naam@hetnet.nl" gaat, alle mail op beide machines aanwezig is (postvak in tot verzonden items) en dat er geen verwijzing is naar gmail?

Misschien kunnen jullie mij verder helpen. Als er dingen onduidelijk zijn, schroom niet dat te vragen.

Groeten,
Steeefie.

Automatiseren kun je leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Als meneer een Hetnet account heeft, waarom gebruik je dan uberhaupt gmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-04 10:22
Je moet hem dan in Gmail de smtp server van hetnet instellen voor dat adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
schaduw schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:37:
Als meneer een Hetnet account heeft, waarom gebruik je dan uberhaupt gmail?
Omdat de opslag capaciteit bij HetNet erg beperkt is. Ik dacht met Gmail voordeel te behalen op gebied van ruimte.

[ Voor 45% gewijzigd door Steeefie op 09-01-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
Dr. Horrible schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:39:
Je moet hem dan in Gmail de smtp server van hetnet instellen voor dat adres.
Helaas heb ik dat geprobeerd maar dan krijg ik een fout. Iets met de optie over beveiligde verbinding. Met en zonder geprobeerd, beide zelfde resultaat. Ook andere poort gebruikt maar dan krijg ik de melding: Geen verbinding met server mogelijk..

Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:36
Hebben m'n ouders ook. HetNet inbox kan maximaal maar 25MB bevatten en met wat extra geld per maand wil KPN er 150MB van maken (naar verhouding veel te duur per maand). Ik forward de mails van het HetNet-adres naar het gmail-adres en gebruik Mozilla Thunderbird.

Edit: Mozilla Thunderbird gebruiken en smtp instellen op de smtp van HetNet?

Edit 2: Eens kijken hoe ik dit thuis heb ingesteld. Denk dat m'n ouders ontvangen via HetNet en versturen via Gmail :P

[ Voor 29% gewijzigd door Joep op 09-01-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heeft HetNet geen imap ondersteuning? Dat kan je tijdelijk gebruiken totdat alles werkt binnen gmail. Overigens zou het instellen van de smtp server voldoende moeten zijn (zoek op kpn/hetnet wat de correcte instellingen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
Joep schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:41:
Hebben m'n ouders ook. Hetnet inbox kan maximaal maar 25MB bevatten en met wat extra geld per maand wil KPN er 150MB van maken (naar verhouding veel te duur per maand). Ik forward de mails van het hetnet-adres naar het gmail-adres en gebruik Mozilla Thunderbird.
En wat is het voordeel met Mozilla dan? Ik denk dat ik er nog steeds niet aan ontkom dat mailtjes die worden verzonden vanuit Microsoft Outlook altijd via "naam[at]gmail.com" verzonden worden. Ik zou graag zien dat het gewoon HetNet blijft.. (althans, meneer in kwestie wil dat graag, maar ik spreek voor hem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
Kawaii schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:43:
Heeft HetNet geen imap ondersteuning? Dat kan je tijdelijk gebruiken totdat alles werkt binnen gmail. Overigens zou het instellen van de smtp server voldoende moeten zijn (zoek op kpn/hetnet wat de correcte instellingen zijn).
Het het geprobeerd, maar helaas, zonder resultaat. Misschien iemand die met het zelfde te maken heeft gehad met een van de andere KPN producten, ik denk aan planet, kpnmail enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Steeefie schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:45:
[...]

En wat is het voordeel met Mozilla dan? Ik denk dat ik er nog steeds niet aan ontkom dat mailtjes die worden verzonden vanuit Microsoft Outlook altijd via "naam[at]gmail.com" verzonden worden. Ik zou graag zien dat het gewoon HetNet blijft.. (althans, meneer in kwestie wil dat graag, maar ik spreek voor hem)
In Mozilla kun je gewoon je SMTP server naar keuze invullen, ook Hetnet, als de internetverbinding uiteraard van Hetnet is. Dan heb je dus uitgaand niks met Gmail te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:04

Salandur

Software Engineer

Je kan dit helaas niet wijzigen (naam@gmail.com names naam@hetnet.nl). Gmail stuurd namelijk altijd de Sender-header mee omdat de mail anders als spam gezien kan worden bij de ontvanger. Dit omdat de mail is verstuurd door naam@hetnet.nl maar afkomstig is van de Gmail server. Door de sender-header toe te voegen ziet de ontvangende mailserver dat de mail door een gmail adres is verstuurd vanaf een google server en dan is het weer in orde.
Overigens zie je alleen naam@gmail.com names naam@hetnet.nl staan in de mail als de mail geopend wordt, in de lijst met ontvangen mails staat meestal naam@hetnet.nl.
wagenveld schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:52:
[...]
In Mozilla kun je gewoon je SMTP server naar keuze invullen, ook Hetnet, als de internetverbinding uiteraard van Hetnet is. Dan heb je dus uitgaand niks met Gmail te maken.
Dat gaat dan weer niet werken op het moment dat meneer ergens anders is en wel over een internetverbinding beschikt. HetNet wil dan geen mail meer verzenden omdat je niet op een van hun verbindingen zit.

[ Voor 29% gewijzigd door Salandur op 09-01-2011 17:54 ]

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Uiteraard, maar er word nergens gezegd dat dat een vereiste is ;)

edit: als server dus mailhost.hetnet.nl met authenticatie als gebruiker@hetnet.nl en het wachtwoord zou moeten werken.

[ Voor 48% gewijzigd door wagenveld op 09-01-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
Ik heb al geprobeerd om alleen gebruikersnaam toe te voegen, maar niet met @hetnet.nl erbij. Misschien dat dat gaat werken.

Ik ga van de week even bij hem langs om te kijken of dit de oplossing is (een antwoord kan dus even duren)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390808

1. gebruik een mail client (windows live mail, outlook)
2. voeg het account toe

-naam@hetnet.nl
-wachtwoord
-pop.kpnmail.nl
-mail.kpnmail.nl

opgelost.

optie 2.

stel een antwoord adres in gmail in. naam@hetnet.nl

of eventueel een signature.. maar dat is de easy way.

EDIT: gebruikersnaam inderdaad hele e-mail adres gebruiken

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 390808 op 10-01-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
Anoniem: 390808 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:29:
1. gebruik een mail client (windows live mail, outlook)
2. voeg het account toe

-naam@hetnet.nl
-wachtwoord
-pop.kpnmail.nl
-mail.kpnmail.nl

opgelost.
Was het maar zo simpel, nu heb ik de mail maar op 1 pc en is het van de server af. Op de laptop zal het nu niet meer binnenkomen helaas. Dit is dus niet de juiste oplossing.
Anoniem: 390808 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:29:
optie 2.
stel een antwoord adres in gmail in. naam@hetnet.nl

of eventueel een signature.. maar dat is de easy way.

EDIT: gebruikersnaam inderdaad hele e-mail adres gebruiken
Dat is ook een optie ja, maar niet echt de gewenste optie van de beste man. Ik probeer van het weekend even uit wat er mogelijk is en laat het zeker even weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Steeefie op 12-01-2011 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-04 16:22

ajakkes

👑

Al eens van de optie mail op server laten staan gehoord.
En daarna Mail na 7 dagen verwijderen van server (door de pc die hij primair gebruikt)

Dit stel je in in beide mail clients. Outlook, Outlook Express of Thunderbird.

De enige vereiste is dat hij binnen 7 dagen op beide pc's een keer zijn mail opgehaald heeft en binnen de 7 dagen niet meer dan zijn quota aan mail binnenkrijgt. Anders het aantal dagen een beetje bijstellen.

En als hij binnen 7 dagen niet op beide apparaten zijn mail heeft gekeken zit hij blijkbaar niet heel erg achter die pc.

En misschien kan je bij wijze van backup de mail ook door gmail binnen laten halen mits hier ook een instelling in zit om de mail op de server te laten staan.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
ajakkes schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:49:
Al eens van de optie mail op server laten staan gehoord.
En daarna Mail na 7 dagen verwijderen van server (door de pc die hij primair gebruikt)

Dit stel je in in beide mail clients. Outlook, Outlook Express of Thunderbird.

De enige vereiste is dat hij binnen 7 dagen op beide pc's een keer zijn mail opgehaald heeft en binnen de 7 dagen niet meer dan zijn quota aan mail binnenkrijgt. Anders het aantal dagen een beetje bijstellen.

En als hij binnen 7 dagen niet op beide apparaten zijn mail heeft gekeken zit hij blijkbaar niet heel erg achter die pc.

En misschien kan je bij wijze van backup de mail ook door gmail binnen laten halen mits hier ook een instelling in zit om de mail op de server te laten staan.
Klinkt veel belovend, alleen heb ik dat ook al eens geprobeerd. Ik heb alleen niet gedacht aan wat meer dagen. Ga er eens hard over nadenken en de gegevens opties even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het inderdaad meerdere pc's betreft en de mail moet op meerdere pc's binnenkomen moet ook op BEIDE Pc's de optie kopie op der server achterlaten aanstaan.

vind je meestal bij de instellingen van het mailadres onder geavanceerd

Maar persoonlijk zou ik Gmail helemaal buiten beschouwing laten.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 390808 op 12-01-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
Anoniem: 390808 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:07:
Als het inderdaad meerdere pc's betreft en de mail moet op meerdere pc's binnenkomen moet ook op BEIDE Pc's de optie kopie op der server achterlaten aanstaan.

vind je meestal bij de instellingen van het mailadres onder geavanceerd

Maar persoonlijk zou ik Gmail helemaal buiten beschouwing laten.
Het probleem wat dan op doet, en wat ook al eerder aangegeven is, de mailbox mag maximaal 20MB zijn ofzo.. Daar redt meneer het echt niet mee helaas. Ik ga eens even kijken. Hij mailde mij vandaag, kan ik niet een domeintje aanvragen..

Nog een optie. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes

ajakkes

👑

Een domeintje aanvragen voor dit probleem lijkt mij een beetje op een mug schieten met een kanon.

En daarbij, hoe gaat het domein helpen bij het "Ik wil beslist met hetnet mailen" probleem? Want als ik het goed begrijp wil de beste man niet overstappen naar een ander adres, anders was hij wel met gmail gaan werken.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
Het is een beetje omslachtig allemaal. Ik denk dat het gewoon verre weg het verstandigste is om via 1 pc te mailen. Hetnet is echt te klein of de bijlage te groot.

Anders zal die gewoon moeten leven met "naam[at]gmail.com namens naam[at]hetnet.nl" Wanneer mensen een mailtje terug sturen komt die of aan op @gmail, of op @hetnet, dat maakt niks uit. Alleen hebben ze dan ook een ander mail adres van hem.. Pff.. mensen op leeftijd zijn niet altijd de makkelijkste.

Van het weekend een update (maar dat heb ik al te vaak gezegd;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes

ajakkes

👑

Heb je in gmail:

E-mailberichten sturen vanaf:

het hetnet adres ingevuld en als standaard aangegeven?

En:
Altijd antwoorden vanaf mijn standaardadres
aangevinkt?

Als ik dit namelijk doe staat mijn "hetnet" adres namelijk gewoon op de regel Van bij de ontvanger.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-04 10:21
Steeefie schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 08:31:
Anders zal die gewoon moeten leven met "naam[at]gmail.com namens naam[at]hetnet.nl"
Waarschijnlijk is dat het beste. De smtp-server van mijn domeintje accepteert ook geen TLS, dus bij mijn mails staat ook [naam]@gmail.com namens [mij]@[domein].nl. Ik heb daar nog nooit iemand over horen mopperen, terwijl ik al twee jaar intensief mail op deze manier.

Dat hele 'mailadres namens mailadres' is ook niet in alle mailprogramma's zichtbaar. Outlook laat het wel zien, maar veel andere software en webmail-clients laten dat helemaal niet zien. Ik zou hem proberen uit te leggen dat dit echt geen groot probleem is.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes

ajakkes

👑

Misschien dat thunderbird het niet laat zien. Dat heb ik niet getest.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
ajakkes schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 08:41:
Heb je in gmail:

E-mailberichten sturen vanaf:

het hetnet adres ingevuld en als standaard aangegeven?

En:
Altijd antwoorden vanaf mijn standaardadres
aangevinkt?

Als ik dit namelijk doe staat mijn "hetnet" adres namelijk gewoon op de regel Van bij de ontvanger.
Dit heb ik zeker gedaan, wat ik alleen niet heb gedaan, en wat al eerder werd geopperd, bij gmail de smtp server instellen met @hetnet.nl erbij, heb nu alleen "Naamvanmeneer" met als smtp server mailhost.hetnet.nl.

Gewoon ff uitzoeken, heb al veel input van jullie gehad.
dreamscape schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 08:46:
[...]

Waarschijnlijk is dat het beste. De smtp-server van mijn domeintje accepteert ook geen TLS, dus bij mijn mails staat ook [naam]@gmail.com namens [mij]@[domein].nl. Ik heb daar nog nooit iemand over horen mopperen, terwijl ik al twee jaar intensief mail op deze manier.

Dat hele 'mailadres namens mailadres' is ook niet in alle mailprogramma's zichtbaar. Outlook laat het wel zien, maar veel andere software en webmail-clients laten dat helemaal niet zien. Ik zou hem proberen uit te leggen dat dit echt geen groot probleem is.
Ik denk ook dat dit de oplossing zal zijn. Wel zou het mooi zijn als die een naam weer kan geven ipv naam[at]gmail.com: "Naammeneer namens Naammeneer". Ik moet er gewoon mee gaan stoeien en gaan proberen, meer kan ik ook niet doen.

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202651

prachtige oplossingen allemaal, maar waarom laat je meneer niet gewoon gebruik maken van netmail.hetnet.nl?
Kan hij gewoon mailen vanaf zijn eigen adres.
Laat hem dat gebruiken voor onderweg en op de bank en voor normaal mailgedrag blijven de mails gewoon binnenkomen op zijn pc, en zullen daar worden opgeslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes

ajakkes

👑

Anoniem: 202651 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:08:
prachtige oplossingen allemaal, maar waarom laat je meneer niet gewoon gebruik maken van netmail.hetnet.nl?
Kan hij gewoon mailen vanaf zijn eigen adres.
Laat hem dat gebruiken voor onderweg en op de bank en voor normaal mailgedrag blijven de mails gewoon binnenkomen op zijn pc, en zullen daar worden opgeslagen
Je hebt gelezen dat het probleem is dat de man op twee verschillende pc's zijn mail wil kunnen lezen? En dan waarschijnlijk niet alleen de nieuwe mailtjes maar ook oude?
Want als dat zo is ben ik heel benieuwd hoe jouw oplossing het probleem oplost.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:45
Er is geen goede oplossing voor dit problemen anders dan meneer aan zijn verstand peuteren dat het "namens xxx" verhaal geen probleem vormt.

Google kan de SMTP server van KPN/HetNet niet gebruiken. Er wordt geen authenticatie op de KPN SMTP servers ondersteund waardoor het niet mogelijk is om buiten het KPN netwerk gebruik te maken van de SMTP server. Aangezien hij ook onderweg e-mail wil versturen waarbij ik er voor het gemak vanuit ga dat dit ook buiten het KPN netwerk is valt hier de SMTP server van KPN af en zal dus Gmail gebruikt moeten worden.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kortom, het zal dus via Hetnet moeten.
Meneer gaf aan eventueel een domein te willen voor meer ruimte.
Momenteel is de Capaciteit van zijn hetnet mailbox 30MB

Dan blijft er nog deze optie over maar LET OP niet voor oude hetnet abonnementen.
Extra mailbox ruimte aanvragen. U kunt doormiddel van de volgende stappen uw mailbox grootte aanpassen:
Het aanpassen van de mailbox grootte is niet mogelijk als u een oud HetNet abonnement heeft. Wanneer u overstapt naar één van de huidige KPN abonnementen is het vergroten van uw mailbox wel mogelijk.

* Login op [MijnKPN]

* Klik op [E-mail instellingen]
* Selecteer bij [Toon instellingen voor] de mailbox die u wilt aanpassen
* Klik op [Geavanceerde e-mail instellingen]
* Selecteer de gewenste grootte
o 30 MB (Standaard)
o 50 MB
o 100 MB
o 200 MB
Dus er lijkt inderdaad geen oplossing voor dit probleem te zijn anders dan een ander e-mailadres of in ieder geval een andere suffix

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 390808 op 13-01-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als hij zijn mail op de laptop alleen maar hoeft te lezen en verzenden alleen van de PC doet is de oplossing een stuk makkelijker. Al gevraagd of dat voor hem acceptabel is?

Kun je op hetnet trouwens ook een auto-forward instellen?

Ik zit ook nog te denken aan een constructie waarbij de man een mailserver op zijn eigen PC laat draaien die hij dan aan moet laten staan als hij met de laptop op pad is. Eventueel met een webmail toevoeging die hij vanaf de laptop kan gebruiken. Maar dat brengt weer complexer beheer met zich mee (en hetnet moet een eigen mailserver toelaten - mijn ISP laat dat wel toe maar dat doen ze niet allemaal).

Hebben andere webmail accounts zoals Yahoo bijv. evt. andere mogelijkheden dan Gmail die beter aansluiten bij de wensen? Ik weet niet hoe universeel gebruikt de mogelijkheden van Gmail zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door CaptJackSparrow op 13-01-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202651

ajakkes schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:30:
[...]

Je hebt gelezen dat het probleem is dat de man op twee verschillende pc's zijn mail wil kunnen lezen? En dan waarschijnlijk niet alleen de nieuwe mailtjes maar ook oude?
Want als dat zo is ben ik heel benieuwd hoe jouw oplossing het probleem oplost.
In zijn mail programma op zijn pc instellen dat er een kopie van de berichten op server moet blijven.
Ik kan je dan alleen nu al garanderen dat TS binnenkort daar op de stoep staat om de mailbox op te schonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Andere optie is dat hij zijn PC altijd aan zet als hij met de laptop op pad is en de PC op afstand met een van de vele mogelijkheden die daar voor zijn op afstand met de laptop bedient. Dan mailt hij dus altijd gewoon vanaf zijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CaptJackSparrow schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:59:
Andere optie is dat hij zijn PC altijd aan zet als hij met de laptop op pad is en de PC op afstand met een van de vele mogelijkheden die daar voor zijn op afstand met de laptop bedient. Dan mailt hij dus altijd gewoon vanaf zijn PC.
Zodat er geen kopie op de server achtergelaten hoeft te worden? aan de ene kant wel een goed idee maar om nou met een teamview achtige app de hele tijd via zijn vaste pc te mailen lijkt me ergens toch wel gebruiksonvriendelijk voor een man op leeftijd :P

De mailbox betreft maar 30MB maar ik heb gevallen gezien waarin dit toch wel ruimte bied voor zo'n 700 e-mail berichten.

Als gewoon op beide systeem zowel laptop als pc de mailbox word ingesteld en allebei een kopie op de server achterlaten, en dan in het uiterste geval 1 keer per 1/2/3/4 maand de mailbox leeg word gemaakt d.m.v de webmail.. dat lijkt me op langere termijn toch het meest haalbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik zou ook zonder meer voor de optie met 'leave mail on server' gaan maar ik heb 1GB mailboxen bij XS4All en heb dat ook bij mailen vanaf een enkele PC gewoon aan staan zodat die ruimte gewoon als back-up voor mijn mail dient. Toen ik het topic begon te lezen dacht ik ook snel waarom doen ze dat niet. Later las ik dat het inderdaad gesuggereerd werd dus daarom droeg ik alleen nog maar andere opties aan.

Ik weet niet wat de man allemaal aan attachments uitwisselt maar met alleen tekstmailtjes kun je met 30MB heel lang voort voordat je eens een keer ruimte moet maken.

Het zou trouwens ook heel klantvriendelijk zijn als er een mailtje verstuurd zou worden als je mailbox voor bijv. 90% vol zit. Dat zou het ook een stuk makkelijker maken om dan zo te werk te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Of gebruik Gmail alleen als opslag. Dus via pop3 de Hetnet-mail binnenhalen in Gmail. Vervolgens vanuit Gmail alles binnenhalen in Outlook/Thunderbird op beide PC's. Dat kan met pop3 (evt. instellen dat emails na 99 dagen van de server worden gehaald) of met Gmail-IMAP (handig aangezien er 2 PC's gebruikt worden).

Verzenden doe je dan met Outlook/Thunderbird op een PC, via de Hetnet SMTP-server. Zo heb je de opslagruimte van Gmail en geen last van het Gmail-adres als afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CaptJackSparrow schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:26:
Ik zou ook zonder meer voor de optie met 'leave mail on server' gaan maar ik heb 1GB mailboxen bij XS4All en heb dat ook bij mailen vanaf een enkele PC gewoon aan staan zodat die ruimte gewoon als back-up voor mijn mail dient. Toen ik het topic begon te lezen dacht ik ook snel waarom doen ze dat niet. Later las ik dat het inderdaad gesuggereerd werd dus daarom droeg ik alleen nog maar andere opties aan.

Ik weet niet wat de man allemaal aan attachments uitwisselt maar met alleen tekstmailtjes kun je met 30MB heel lang voort voordat je eens een keer ruimte moet maken.

Het zou trouwens ook heel klantvriendelijk zijn als er een mailtje verstuurd zou worden als je mailbox voor bijv. 90% vol zit. Dat zou het ook een stuk makkelijker maken om dan zo te werk te gaan.
Dat gebeurt volgens mij ook :P
en je suggesties zijn ook zeker optioneel hoor :D
Maar het gaat inderdaad vooral om de bijlagen.
Pagina: 1