Toon posts:

draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hier thuis zitten wij met 2 laptops op draadloos netwerk met router(Belkin G plus mimo). We hebben hier ook nog een pc op zitten maar die is niet draadloos, maar die wil ik wel graag draadloos maken.
Heb hier op het faq beetje rond gekeken maar snap het nog niet helemaal.

Hoe kan ik nou het beste mijn pc verbinden? Kan ik hier een wifi kaart of usb voor aanschaffen?
de pc heeft een A8N-E moederbord.

al vast bedankt voor de reacties! :]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het beste verbind je hem met een vaste draad natuurlijk. wifi kaart/usb allebei goed

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij is nu gewoon met draad, maar hij is nu verhuist naar een andere kamer. en voor het gemak wil ik draadloos. ik weet alleen niet waar ik op moet letten bij een wifikaart/usb. is elke compatibel met mijn pc?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 17:28
Daar kun je gewoon een PCI insteekkaartje voor kopen. Alleen even controleren of je nog wel een slot vrij hebt.

Verwijderd

frickY schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:37:
Daar kun je gewoon een PCI insteekkaartje voor kopen. Alleen even controleren of je nog wel een slot vrij hebt.
of dat, of eventueel een usb adapter. iets in de trend van dit: link
installeren, verbinding maken. en de goedkoopste oplossing lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, eigenlijk allemaal wel makkelijk dus.
zit er nog verschil in ontvangst van usb of gewoon een kaart?

edit: ik zag hier in de faq dat 54Mbps het snelste was, maar ik zie ookal wel 300Mbps. is dit verouderd in het faq of?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 22:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zat hier aan te denken: http://azerty.nl/0-1038-2...tl-wn851n-netwerkada.html

mooi goedkoop en volgens mij een redelijk kaartje :]

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 23:04 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De kaart heeft betere antennes, maat de antennes zitten soms ungunstig geplaats i.v.m. plaatwerk van de pc
De usb stok hoeft natuurlijk geen slechte antenne te hebben, maar ik verwacht dat deze wat minder kan werken. het voordeel is natuurlijk wel dat je deze eenvoudig gunstig kan plaatsen met een usb verlengkabeltje.

Up to you

En gebruik de edit ipv kicken svp

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 10-01-2011 23:14 ]

Iperf

Verwijderd

Usb adapter heeft het voordeel ook makkelijk te verplaatsen zijn, te verwijderen of eventueel ook op andere computers gebruikt te kunnen worden :P antenne hoeft niet eens zo slecht te zijn qua bereik en ze zijn relatief goedkoop.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor de info :D
achteraf vrij simpel maar toch..
Pagina: 1