Situatie:
Op mijn werk heb ik een 2008 R2 terminal server ingericht met daarop een client applicatie.
- De server draait op een VMWare host: 16gb ram, 2x xeon x5270 (3.5ghz),
- en maakt gebruik van een IBM DS3300 iscsi datastore
- De vmware guest heeft toegewezen gekregen: toegewezen 4 cores, 8GB ram
- Windows 2008 (x64) R2 Enterprisse
- Terminal Server geactiveerd
- Symantec 11 Endpoint Protection
- Afas-Client (de client applicatie)
- Concurrent users tijdens kantoor tijden: tussen 8 en 12 users
De updates worden vanuit de SCCM server uitgerolt op de server
Het probleem:
Een gebruiker logt in, en svchost.exe schiet naar (+/-) 50 CPU Load, voor ongeveer 3 minuten) daarna draait de applicatie soepel.
vooral in de ochtend geeft dit wat problemen, zodra er 2 gebruikers redelijk tegelijkertijd inloggen begint de applicatie stroef te lopen, schermen lijken te hangen etc... nadat svchost tot rust is gekomen draait het weer prima.
de tasklist (het stukje met svchost):
Hebben jullie tips waar ik het beste kan beginnen?
Thanks!
overigens zie ik in vmware alleen een dikke piek in CPU gebruik, disk-IO blijft laag
Op mijn werk heb ik een 2008 R2 terminal server ingericht met daarop een client applicatie.
- De server draait op een VMWare host: 16gb ram, 2x xeon x5270 (3.5ghz),
- en maakt gebruik van een IBM DS3300 iscsi datastore
- De vmware guest heeft toegewezen gekregen: toegewezen 4 cores, 8GB ram
- Windows 2008 (x64) R2 Enterprisse
- Terminal Server geactiveerd
- Symantec 11 Endpoint Protection
- Afas-Client (de client applicatie)
- Concurrent users tijdens kantoor tijden: tussen 8 en 12 users
De updates worden vanuit de SCCM server uitgerolt op de server
Het probleem:
Een gebruiker logt in, en svchost.exe schiet naar (+/-) 50 CPU Load, voor ongeveer 3 minuten) daarna draait de applicatie soepel.
vooral in de ochtend geeft dit wat problemen, zodra er 2 gebruikers redelijk tegelijkertijd inloggen begint de applicatie stroef te lopen, schermen lijken te hangen etc... nadat svchost tot rust is gekomen draait het weer prima.
de tasklist (het stukje met svchost):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| svchost.exe 816 AeLookupSvc, Appinfo, AppMgmt, BITS, CertPropSvc, gpsvc, IKEEXT, iphlpsvc, LanmanServer, ProfSvc, RasMan, Schedule, SENS, SessionEnv, ShellHWDetection, Winmgmt, wuauserv svchost.exe 868 EventSystem, fdPHost, netprofm, nsi, SstpSvc, W32Time, WinHttpAutoProxySvc svchost.exe 916 Netman, TrkWks, UmRdpService, UxSms Smc.exe 948 SmcService svchost.exe 216 CryptSvc, Dnscache, LanmanWorkstation, NlaSvc, WinRM |
Hebben jullie tips waar ik het beste kan beginnen?
Thanks!
overigens zie ik in vmware alleen een dikke piek in CPU gebruik, disk-IO blijft laag