.mdb ( access) naar .sdb ( sqlite)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 20:59
Hoi iedereen,

voor school moet ik een database maken met behulp van FCO-IM (oud programma wat niet lekker werkt), vervolgens moest ik het opslaan naar een .bas bestand, en die in Access plaatsen. Deze stappen zijn gelukt, maar daarna begint het: er moet een GUI omheen komen, dit mag een website zijn, maar ook een programma.

Een website leek mij het beste omdat je daar lekker in kan aanpassen. je kan query's ook lekker makkelijk gebruiken. Ik heb dit wel een aan de praat gekregen met sqlite, je voerde een sql sript in een cmd venstertje ( bijv: select * from tabel where "voorwwarde"). vervolgens werd dat opgeslagen als .sdb en werkte het perfect.

Nu wil ik die Access database graag exporteren naar een .sdb bestand, maar ik kan maar niet vinden hoe dat moet doen. Daarom vraag ik aan jullie: hoe moet ik dit doen?? Als je nog andere suggesties hebt met bijvoorbeeld dat .bas bestand dan hoor ik het ook graag. Verder wil ik mij best verdiepen in MySQL als er daarvoor wel een simpele converter ( access>>mysql) voor bestaat.

Ik gebruik office 2010, weet niet of dat belangrijk is om te noemen, maar kan handig zijn.

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Als je de website bouwt in PHP, zou je kunnen kijken naar een Access ODBC driver, om deze dan met de ODBC interface in PHP te gebruiken. Dit is geloof ik de makkelijkste manier, omdat je zo niks hoeft te converteren

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
ODBC heb ik net gedownload, even kijken hoe en wat het precies gaat, bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
hmm , werkt dit ook nog op school ( ik moet het daar laten zien) ? volgens mij heb ik daar ook die driver nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
net zelf nog even een access naar mySQl converter geprobeerd, ik krijg deze fout melding:

SETTINGS
--------
Moving data directly to MySQL server

TABLES
------------
Error connecting to destination database.
Connection: Provider=MSDASQL.1;Driver={MySQL ODBC 5.1 Driver};Extended Properties="SERVER=localhost;UID=root;PWD=password;PORT=3306;OPTION=0;STMT=;"
Program Version: 3.0.0.138
ODBC Version: 5.1.8.0
Function: modMySql.MoveData2MySql
Error: -2147467259
Reason: [MySQL][ODBC 5.1 Driver]Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)

iemand? internet zegt niks :(

EDIT: al opgelost, moest een ander .ini bestand laden

[ Voor 4% gewijzigd door evanraalte op 09-01-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Reason: [MySQL][ODBC 5.1 Driver]Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)
Zo moeilijk is die melding niet te begrijpen toch?

trouwens, het is niet de bedoeling elke keer je topic te kicken, je kunt gewoon de edit-functie gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door Cartman! op 09-01-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Je hebt geen verbinding met de database. Je moet wel je instellingen doen, tenzij je server echt localhost is, je uid echt root en je password echt password, maar dan heb je bijna grotere problemen.

Maar denk even na over wat ODBC is: een client die ODBC ondersteunt kan praten met een willekeurige server die ODBC ondersteund. De server moet dan wel zijn interne database vertalen naar ODBC, vandaar heb je een ODBC driver nodig. Die ODBC driver moet dus inderdaad ook op de school aanwezig zijn, tenzij je alleen een webpagina benadert natuurlijk.

Access praat volgens mij standaard wel ODBC als client (kan dus met een ODBC server praten) maar ondersteunt het niet om ODBC server te zijn, daarvoor is die driver.

Ik weet niet precies welk converter tooltje je gebruikt, maar als die specifiek voor mysql is kan die waarschijnlijk zonder odbc met mysql praten, en moet je dus een (normale) verbinding opzetten met mysql met als bron de (odbc) access server.
Als het tooltje enkel odbc naar odbc ondersteunt kun je het net zo goed gelijk in sqlite zetten en heb je helemaal geen mysql nodig.

Wat waarschijnlijk trouwens het makkelijkste is om te converteren is om in Access de database als csv bestand op te slaan, en die dan in sqlite met een programma te importeren. Je kan CSV bestanden ook in mysql importeren

[ Voor 9% gewijzigd door dtech op 09-01-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
kheb nu een .sql bestand gemaakt uit de access database, importeren moet lukken nu! sorry voor mijn beetje domme vragen, het is ook nie zo moeilijk, je moet et alleen even weten.
Pagina: 1