Installatie disc kwijt, en nu?

Pagina: 1
Acties:

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-01 13:26
Hoi,

Ik ben dus de installatie disc kwijt van Snow Leopard die ik opgestuurd heb gekregen toen ik mijn 2009 imac aanschafte (nog net voor de release).
Kan ik nu ook gewoon een image downloaden en die installeren of is dat niet mogelijk/toegestaan?

Iemand een idee?

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:01
Niet toegestaan, wel mogelijk. Een Snow Leopard retail DVD werkt op elke Intel systeem.

Verwijderd

Het is illegaal, officieel moet je gewoon de Snow Leopard Retail DVD kopen in de Apple Store voor maar 29 euro.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-01 10:31

zAo

GPLv2 Fanboy

iMick schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:58:
Niet toegestaan, wel mogelijk. Een Snow Leopard retail DVD werkt op elke Intel systeem.
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:02:
Het is illegaal, officieel moet je gewoon de Snow Leopard Retail DVD kopen in de Apple Store voor maar 29 euro.
Waarom eigenlijk? Je maakt toch -via een andere disk- een kopie van je eigen spul, voor jezelf?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 16:38

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

De makkelijkste -en enige legale- oplossing: jezelf hard voor je hoofd slaan omdat je zo stom bent geweest je install disc kwijt te raken, en vervolgens bij de dichtstbijzijnde reseller een nieuwe kopen.

Elke oplossing die te maken heeft met het downloaden van een image betreft warez, en gaan we hier dus niet bespreken. :)

Launching containers into space

• callous
hummmm... ok... dank jullie voor julie reacties. 29 euro valt op zich nog wel mee
maar dan zou ik liever wachten op Lion.
Zal beter mijn best doen met zoeken en anders maar kijken wat ik doe...

thnx anyway

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat wil je eigenlijk gaan doen? De boel opnieuw installeren, een nieuw account aanmaken of schijfbevoegdheden herstellen?

• callous
Finder crasht continu en ik kan hem daarna niet meer relaunchen, ofwel, krijg error 10810
dat schijnt een bekend probleem te zijn waarvan een paar oplos opties op internet te vinden zijn en de laatste
is herinstalleren van osx... en dat is voor mij nog de enige optie, dus vandaar.
Ik heb een nasserver van qnap en daarmee connecten wil niet echt meer lukken, en als het wel lukt, is hij de connectie heel snel weer kwijt en hangt Finder. Zelfs rebooten kan dan niet meer dus de powerknop indrukken is nog de enige oplossing om te rebooten en dan doet hij het weer een paar uurtjes max.

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-12-2025
Whieee schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:41:
De makkelijkste -en enige legale- oplossing: jezelf hard voor je hoofd slaan omdat je zo stom bent geweest je install disc kwijt te raken, en vervolgens bij de dichtstbijzijnde reseller een nieuwe kopen.

Elke oplossing die te maken heeft met het downloaden van een image betreft warez, en gaan we hier dus niet bespreken. :)
Bij windows mag je als je de cd kwijt bent, je pc installeren vanaf een illegale kopie of een gedownloade iso. Zolang je maar een licentie hebt, en je eigen sirial nummer invoert.

Maar bij mac/osx is het systeem zelf toch in principe de licentie? Want voor 29 euro per stuk kan je niet zo'n degelijk besturingssysteem als osx maken.

Die 29 euro lijkt mij alleen maar de productie kosten van de dvd en het boekje.

Begrijp me niet verkeert ik wil het downloaden niet aanmoedigen, maar ik vraag me af of het wel of niet mag.

• callous
zit wel wat in, vind ik :) Aan de andere kant... ik heb de mac gekocht met Leopard en voor 8,95 Snow toegestuurd gekregen omdat die er vlak erna uitkwam.
Ik kan me voorstellen dat je alleen die OS mag installeren die officieel op de die Mac hoort. Omdat je met de Mac ook de OS betaald hebt... denk ik :)

Maar ja, probleem oplossen is nog altijd beter dan... eu.... opnieuw beginnen :)
Pagina: 1