[css]positie button left-bottom lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Op dit moment ben ik bezig met de laatste foutjes uit een website te halen voordat deze live gaat. Helaas ben ik op een fout gestuit die ik er maar niet uit kan krijgen.

Het probleem is als volgt. Er zijn nieuwsblokken van maximaal 500 karakters met daaronder een knop "lees verder" om het volledige bericht op een andere pagina te bekijken. Zodra er in deze blokken meer ingevuld zou worden wordt de rest met een "overflow: hidden" verstopt. Het probleem is echter dat als iemand minder dan de 500 karakters invult, de knop ook naar boven komt. dat is niet de bedoeling.

voorbeeldcode: http://kipshoarma.nl/test.html

Ik heb werkelijk van alles geprobeerd, maar ik krijg die knop niet omlaag. Bij een position:absolute vliegt de knop uit de div en een margin-bottom, of bottom property haalt niets uit. :'( Zou iemand hier mee kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die nieuwsblokken hebben een vaste hoogte??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

En als je een combinatie gebruikt van margin:0px; padding:0px; clear:both; en dan bottom:10px; of wat je nodig hebt, is dat geen optie?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loentje3
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-07 14:49
Je zou het blok een position relative kunnen geven.
De button kun je dan met position absolute positioneren. Hij bepaalt dan de knop aan de hand van de locatie van het vakje. Als het goed is zou hij dan niet naar boven moeten komen, ongeacht de lengte van de tekst.

[ Voor 7% gewijzigd door loentje3 op 09-01-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Thanks Loentje, dat is hem! :D