• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-02 16:32
Ik krijg met geen mogelijkheid me nieuwe pc opgestart.

Als ik de voeding aan zet gaan de ledjes wel branden maar hij start niet op, noch via de aan knop van de kast noch via de start knop van het moederbord.

Wat heb ik gedaan: Alle stekker gecontroleerd of ze goed aan zitten.
Zonder geheugen
Zonder videokaart
Alleen met geheugen
Alleen met videokaart.
CMOS gecleared.
Kijken of er geen metaal contact tussen onderdelen is

Ik heb EATX v1 en EATX v2 + EATX POWER kabels aangesloten en gecontroleerd of ze goed aan zitten. Vervolgens geprobeerd zonder EATX v2 stekker wat ook niet mocht baten.

Misschien heeft er iemand nog een tip om te proberen?
Ik zelf denk dus dat het moederbord DOA is |:(

Alvast bedankt

Asus Rampage 3 Extreme
i7 950
Corsair Dominator GT CMT6GX3M3A2000C8
Corsair 850HX voeding
XFX 6970

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Als ik in de manual van het moederbord kijk staat daar op pagina 2-46 dat beide EATX connectoren aangesloten moeten worden.
Do not forget to connect the 8-Pin EATX 12V power plugs; otherise the system will not boot.
Als ik vervolgens naar pagina 5 van de manual van de HX850 kijk staat daar dat deze voeding maar 1 8 pin EPS connector heeft.

Daarentegen heeft deze voeding 6 8 en 6 pin PCIE connectoren. De pinout van een EPS connector is anders als die van een 8 pins PCIE connector. Ik hoop dus niet dat je 1 van de PCIE connectoren in EATX1 of 2 gedaan hebt.

• WR.
Xorsist schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:28:
Als ik in de manual van het moederbord kijk staat daar op pagina 2-46 dat beide EATX connectoren aangesloten moeten worden.

[...]

Als ik vervolgens naar pagina 5 van de manual van de HX850 kijk staat daar dat deze voeding maar 1 8 pin EPS connector heeft.

Daarentegen heeft deze voeding 6 8 en 6 pin PCIE connectoren. De pinout van een EPS connector is anders als die van een 8 pins PCIE connector. Ik hoop dus niet dat je 1 van de PCIE connectoren in EATX1 of 2 gedaan hebt.
Er lopen 4 vaste kabels vanaf de voeding, waarvan 1x 8pins(staat geen pci-e op),2x6+2 pins en de EATXPOWER kabel.
Ik heb de vaste 8pins en de de vaste (pci-e)6pins op me video kaart aangesloten en er is er nog 1 6+2pins loos. Die 2 x 6+2 pins die ik op me moederbord heb aangesloten zijn de modulaire kabels.maar ik heb net gekeken maar op alle modulaire 6+2 pins staat pci-e.

Dus mocht ik die ene 8pins zonder tekst in EATX1 doen komt ik er nog 1 tekort voor EATX 2 omdat de andere kabels allemaal 6+2 pins pci-e zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door WR. op 09-01-2011 16:50 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien een overbodige vraag maar heb je je dimms in de goede slots gestoken en dus altijd dan slot A1 en slot B1 ( of A0 en B0 ) gebruiken, althans bij de meeste Asus boarden is dit hetzelfde.

• WR.
Roel1966 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:49:
Misschien een overbodige vraag maar heb je je dimms in de goede slots gestoken en dus altijd dan slot A1 en slot B1 ( of A0 en B0 ) gebruiken, althans bij de meeste Asus boarden is dit hetzelfde.
Ja de DIMMS zitten in de rode sloten(A1,B1,C1) zoals aangegeven in de handleiding.

• WR.
Oke hij boot nu met 1x 8pins eps stekker op het moederbord _/-\o_

Alleen ik kom er nu nog 1 te kort voor EATx v2, of is dat geen probleem?

Nou goed ik wil Xorcist heel erg bedanken voor zijn tips!

Super ;)
Pagina: 1