Laptop beeld word paars en trilt heel erg!

Pagina: 1
Acties:

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09-2025
Ik weet niet of ik hier op het goede deel van het forum zit, maar ik heb dus een flink probleem met mijn laptop.

Het gaat over een 2jaar oude acer aspire 6930G.

Het scherm van mijn laptop word enige tijd paars op delen van het scherm. Nou had ik hier niet erg veel last van, maar het word steeds erger, nu is vrijwel de hele tijd ernstige paarse strepen over het beels, en een flink deel van de tijd trilt het zo erg (dan zie je de windows taak balk bijv. ineens naar het midden van het scherm, en dan weer terug of het verdwijnt gewoon. Vroeger hielp het nog om het beeld iets naar achter of naar voor te zetten, alleen nu niet. Wel gebeurd er iets als ik hard links onder in het scherm knijp.

Wat kan hier het probleem zijn, en wat is de oplossing daarvoor?

Verwijderd

Waarschijnlijk de flatcable van je scherm naar je mobo waar een breuk inzit.Dit komt wel vaker voor bij acer.Heb zelf een acer aspire 3110 gehad en deze had een soortgelijk probleem.Kabel laten vervangen en problemen verdwemen als sneeuw voor de zon!

• CristianSchriev
oke, mijn gerantie is over. maar hoe duur zou dit voor mij zijn? Bedankt in iedergeval. want het kan eigenlijk niet aan mijn videokaart liggen. want op een externe monitor doet hij het perfect!

Verwijderd

CristianSchriev schreef op zondag 09 januari 2011 @ 19:26:
oke, mijn gerantie is over. maar hoe duur zou dit voor mij zijn? Bedankt in iedergeval. want het kan eigenlijk niet aan mijn videokaart liggen. want op een externe monitor doet hij het perfect!
Dat bevestigd nogmaals het probleem en dat ik 99% zeker weet dat dat het is.Kosten kunnen wel erg varieeren.Van 20 euries tot .................

• CristianSchriev
oke, ik denk wel dat je hier gelijk in hebt.
Heb je toevallig ook een idee waar ik zo'n kabel kan kopen? of waar ik het goedkoop kan laten repareren, of is dit niet al te moeilijk?

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb laatst precies hetzelfde probleem gehad met mijn Acer laptop. De kabel bleek gelukkig niet gebroken, maar de verbinding met de connector was niet meer helemaal goed. Deze een beetje verbogen en alles opnieuw aangesloten en sindsdien is het beeld weer normaal. Misschien het proberen waard?

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kabel kun je misschien aanvragen bij acer support.
Geen idee hoe dat gaat, maar mijn ervaring met acer garantie/support is niet al te best ;)
Anders kan je natuurlijk altijd kijken op ebay of een laptoponderelenzaak (waar ze meestal niet orginelen maar wel passende kabels hebben)

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-02 10:34
Als je het zelf kunt of durft zou ik de laptop uitelkaar halen (meestal is het gewoon de schroefjes bij het scherm verwijderen en het bovenste gedeelte (klik-systeem, boven je toetsenbord) verwijderen)
Daarna eerst proberen om die flatcable opnieuw te plaatsen.

Reparatie bij Acer kan nogal duur uitvallen, reken in ieder geval onderzoeks- en reparatiekosten.

• CristianSchriev
Bedankt voor de hulp,
ik durfde het zelf niet aan om er zo naar te kijken omdat ik nog nooit met de hardware van een laptop gewerkt heb. Dus nu heb ik hem maar aan de Service desk van mijn school gegeven, hier zouden ze hem even open halen, en kijken wat er mis is. en hopelijk dat ze het kunnen reparen. Nou in ieder geval ik krijg morgen mijn laptop terug ben ik benieuwd wat er is/was!

Verwijderd

CristianSchriev schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:04:
Bedankt voor de hulp,
ik durfde het zelf niet aan om er zo naar te kijken omdat ik nog nooit met de hardware van een laptop gewerkt heb. Dus nu heb ik hem maar aan de Service desk van mijn school gegeven, hier zouden ze hem even open halen, en kijken wat er mis is. en hopelijk dat ze het kunnen reparen. Nou in ieder geval ik krijg morgen mijn laptop terug ben ik benieuwd wat er is/was!
En?Als iets bekend?

• CristianSchriev
Ja hoor, ze hebben hem even open gehaald, kabeltje eruit gehaald en weer terug erin gedaan, en nu doet hij het weer! dus blije ik:)

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-02 10:34
Mooi zo, heb zo zelf ook al een paar keer een laptop gerepareert.

Scheelt zo heel veel geld, als je hem had laten repareren door Acer.
Pagina: 1