Thomson TG787v en Sitecom WL-340

Pagina: 1
Acties:

• Maarten666
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-08-2025
Omdat ik steeds weer wireless problemen heb met mijn Ziggo Thomson TG787v ben ik van plan om voor 3 tientjes een Sitecom WL-340 aan te schaffen.

Mijn Thomsom geeft af en toe een wireless signaal, paar uurtjes en dan niets meer. Pas na een harde reboot geeft hij weer signaal.. Anyways, gaat dat goed samenwerken : de Thomsom en de Sitecom? Moet ik dan het wireless op de Thomson (ziggo modem) uitzetten?

Hoe maakt de Sitecom verbinding met internet, gaat dat via een UTP kabel naar de Thomson? Moet ik daar nog speciale dingen voor instellen?

Verwijderd

moet inderdaad een UTP kabel van een willekeurige LAN poort in de thomson naar de Sitecom op de WAN poort.

maar als het signaal wisselend is kan een kanaal wijziging op de thomson voldoende zijn.
Zou dit eerst proberen, kan je geld schelen.

(192.168.2.254 > thuisnetwerk > WLAN > configureren > kanaal )

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-02 17:52
Mocht je inderdaad een router achter je TG787 (wat overigens een ADSL-modem/router is, dus Ziggo lijkt me sterk, want dat is een kabelaar, maar dat terzijde) hangen dan kun je via dezelfde route wireless van de 787 uitzetten:
192.168.2.254 > thuisnetwerk > WLAN > configureren > vinkje bij "Interface ingeschakeld" weghalen.

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

Verwijderd

haha, ja klopt. De TG787 is een vooral door KPN gebruikt modem, telecom dus ADSL.

heb overigens gisteren exact hetzelfde gedaan. alleen dan op een Siemens Gigaset 551 modem.
noem het plug&play. werkte meteen, eigen SSID aangemaakt en WPA code.
ben wat dat betreft wel te spreken over sitecom.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 15:56 ]

• Maarten666
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-08-2025
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:15:
maar als het signaal wisselend is kan een kanaal wijziging op de thomson voldoende zijn.
Zou dit eerst proberen, kan je geld schelen.
Klopt, had ik ook al geprobeerd, van 1 tm 13. Soms heb ik even signaal, wordt dan opgepikt door PS3 of smartphone. Maar uurtje later is het signaal weg... harde reboot, kanaal wisselen en fingers crossed werkt het soms weer. Ook al verschillende calls naar de HD van KPN maar veel verder kom ik er niet mee..

Anyways ... 8)7 heb inderdaad IPB van KPN... ziggo voor digitale TV haha..

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties, ik ga morgen een WL340 halen!!