Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding hapert

Pagina: 1
Acties:

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 21:28

SilentSimon

Have you been hopped?

Topicstarter
Sinds een tijdje heb ik (gok ik) een probleem met mijn voeding.

Ik gebruik thuis een aan/uit knop om alles van mijn pc + toebehoren uit te doen.
Zet ik de stroom er net op en schakel dan mijn pc aan, dan knippert mijn powerled heel vaagjes en blijft mijn pc gewoon uit. Het ledje begint steeds feller te knipperen (maar blijft knipperen) en mijn pc gaat gewoon niet aan.

De pc gaat pas aan als ik een stuk of 4-5 keer de pc uit en aan zet middels de aan/uit knop van de pc zelf.

Staat de stroom echter al een tijdje aan zonder dat mijn pc aanstaat, heb ik dit probleem nog steeds maar dan erger. 10-15 keer uit en aandoen werkt, maar wat dan nog beter werkt is raar genoeg de hele stroom er weer af halen voor pak m beet 10 seconden en dan de stroom er weer op en dan de pc aandrukken. Dan doet ie het meestal wel :)

Ik hoop eigenlijk op een 'simpel' probleem als een condensator oid. Dat kan ik zelf nog prima repareren :)
Hopelijk weet iemand een oplossing?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Op een bepaalde manier klinken die knipperende leds als falende condensatoren. Kijk je mobo eens na op opgebolde condensatoren.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Heb ook eens zo een knipperende LED gehad, alle fans draaiden toen wel.

PC startte niet op, het lag gewoon aan een kapotte voeding ;) een test met een andere voeding wees het probleem snel aan :)

wat je kan doen om dit te testen zonder andere voeding, is gewoon zo veel mogelijk belasting van je voeding halen: HDD's,CD-rom,Diskette,... allemaal afkoppelen zodat enkel je mobo nog opstart met zijn (onboard GPU indien aanwezig). Als je dan het BIOS POST screen ziet zonder eerst 20 keer aan en uit te moeten doen dan ken je de boosdoener ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

heeft je pc onlangs een klap gehad?

De mijne is ooit eens van men bureau gevallen door openvliegend raam.
Ik had toen ergens slecht contact.
Elke stekker gewoon eens uit & ingeplugd en hij draaide weer.