Garantie samengestelde pc

Pagina: 1
Acties:

• Roderick24
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08-2025
Beste Tweakers,

Ik ben aan het overwegen een PC te bestellen. Deze PC is ter vervanging van mijn Dell XP M1710 en ben ik van plan zelf samen te stellen. Nu ben ik geneigd deze PC te kopen bij zercom.eu, vanwege hun locatie. Toen ik echter de assemblage dienst selecteerde stond er dit bij:

"De garantie blijft op componentniveau.Zercom biedt ook extra services voor software installatie en garantie uitbreidingen voor uw systeem. Deze extra opties worden eveneens aangeboden op onze website onder Assemblage & Garanties. Let op: Bij Hardware assemblage dient u 10% van het totale configuratie aan te betalen."

Nu is mijn vraag, mag Zercom stellen dat de garantie op product niveau blijft? Ik koop een volledig samengestelde pc bij hun winkel, dan mag ik er toch vanuit gaan dat deze ook naar behoren werkt? Volgens hun webwinkel moet ik nog 110,- bijbetalen voor 2 jaar garantie?

Kan iemand mij uitleggen in hoever die garantie af te dwingen is mocht er iets mis zijn, en wat er nu voor gaat, de wet of de voorwaarden van Zercom? Ik heb namelijk wat GPU problemen gehad met mijn laptop en daarom wil ik graag zeker zijn van de garantie op mijn volgende PC.

Verwijderd

Interessante vraag, maar ik vraag me af als ze dergelijke zaken in de AV zetten of als extra dienst leveren, dat ze waarschijnlijk moeilijk gaan doen als je hetzelfde probeert af te dwingen.

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06-2025
Maakt toch niet uit, als je weer problemen hebt met je GPU dan heb je toch garantie op die component? Een pc is toch slechts een verzameling van de componenten in een kast gestoken? Dus zolang je garantie op die componenten hebt is er toch niets aan de hand...

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:14
Maakt wel degelijk uit:
Als het nieuwe systeem 'vage problemen' krijgt, bijvoorbeeld zonder duidelijke oorzaak uitvallen, dan moet je met garantie op componentniveau zelf uitzoeken (onderdelen vervangen, oorzaken uitsluiten, kaal testen) wat best wat geld, tijd en frustratie kan kosten.

Met garantie op het geheel kan je het gehele systeem bij de verkoper afgeven, "zoek het maar uit".

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:01

Robtimus

me Robtimus no like you

Als Zercom je qua locatie bevalt kun je ook eens bij 4Launch kijken. Die zit in het pand ernaast.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Roderick24
vanaalten schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:56:
Maakt wel degelijk uit:
Als het nieuwe systeem 'vage problemen' krijgt, bijvoorbeeld zonder duidelijke oorzaak uitvallen, dan moet je met garantie op componentniveau zelf uitzoeken (onderdelen vervangen, oorzaken uitsluiten, kaal testen) wat best wat geld, tijd en frustratie kan kosten.

Met garantie op het geheel kan je het gehele systeem bij de verkoper afgeven, "zoek het maar uit".
Precies. Ik beschik zelf niet over extra componenten om uit te zoeken waar het aan ligt. Ik zal ongetwijfeld wel een vermoeden hebben maar ik zal het niet kunnen controleren. En dan moet ik het systeem alsnog terug brengen en daar laten onderzoeken wat de nodige kosten met zich mee zal brengen.
IceManX schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:13:
Als Zercom je qua locatie bevalt kun je ook eens bij 4Launch kijken. Die zit in het pand ernaast.
Dank je voor de tip. Ik ben al op de hoogte van 4Launch, maar het ging mij meer om het juridische vraagstuk over de garantie. 4Launch geeft trouwens wel 2 jaar assemblage garantie.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan ook bij alternate bestellen, voor 50 euro zetten ze hem in elkaar en testen ze hem. Werkt hij gegarandeerd ;)

Ik koop overgens gewoon de onderdelen waar het het goedkoopste is. Nog nooit problemen met garantie gehad. Het belangrijkste is om ervoor te zorgen dat het geheugen compatible is met het moederbord.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

brilsmurfffje schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:47:
Je kan ook bij alternate bestellen, voor 50 euro zetten ze hem in elkaar en testen ze hem. Werkt hij gegarandeerd ;)
http://tweakers.net/shopreview/156/alternate-nederland.html
Nee dank je...

Denk dat vanaalten wel degelijk een punt heeft. Als er later een probleem is wat dusdanig vaag is waardoor de PC zo goed als uit elkaar moet om elk stukje hardware apart te controleren (mogelijk in een tweede PC), dan is de vraag hoe erg je Tweaker bent om dat wel/niet zelf te gaan doen.

Wat dat betreft is enige ervaring met PC's erg fijn; je bespaart je dit soort hoofdbrekens bij het bestellen van een volledige configuratie en garantie-bepalingen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Roderick24
Nouja ik heb wel enige ervaring met het verwisselen van onderdelen, maar toch heb ik liever dat er garantie op zit. Vandaar dat ik aankwam bij deze kwestie en me afvroeg hoe het precies zat. Want je hebt toch als koper recht op een degelijk product? En wat staat dan hoger, de voorwaarden of de wet?

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

MAX3400 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:51:
[...]

http://tweakers.net/shopreview/156/alternate-nederland.html
Nee dank je...

Denk dat vanaalten wel degelijk een punt heeft. Als er later een probleem is wat dusdanig vaag is waardoor de PC zo goed als uit elkaar moet om elk stukje hardware apart te controleren (mogelijk in een tweede PC), dan is de vraag hoe erg je Tweaker bent om dat wel/niet zelf te gaan doen.

Wat dat betreft is enige ervaring met PC's erg fijn; je bespaart je dit soort hoofdbrekens bij het bestellen van een volledige configuratie en garantie-bepalingen.
Alternate is een bekend voorbeeld, maar er zijn ook zat andere winkels die voor 50 euro het syteem in elkaar zetten ;) Maar die kan ik zo niet benoemen, ik doe het altijd zelf

Verwijderd

Ik vraag me overigens wel af wat je precies vraagt bij de assemblage. Neem je hierin een OS installatie mee? Hoe dient een winkel anders te testen of het product goed werkt? Even een linux distro vanaf cd draaien en dan is het best of verwacht je dat er meer getest wordt als je alleen betaalt voor het in elkaar schroeven van de onderdelen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Roderick24 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:06:
Nouja ik heb wel enige ervaring met het verwisselen van onderdelen, maar toch heb ik liever dat er garantie op zit. Vandaar dat ik aankwam bij deze kwestie en me afvroeg hoe het precies zat. Want je hebt toch als koper recht op een degelijk product? En wat staat dan hoger, de voorwaarden of de wet?
Maar je koopt geen samengesteld product, je koopt losse hardware en betaalt voor een dienst om het aan elkaar te plakken. Maar je verwacht een garantie over het samengestelde geheel, dwz de samenwerking van die componenten. Als je dat wilt, koop dan een samenstelling die de winkelier garandeert.

Het komt nu een beetje over als van twee walletjes willen eten; zelf samenstellen maar de verantwoordelijkheid voor het functioneren van de samenstelling bij de winkelier leggen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ulster Seedling
  • Laatst online: 19:13

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Wat gambieter zegt klinkt best logisch. Aan de ene kant koop je een berg onderdelen van de winkelier. Deze is verplicht jou hierop garantie te geven en zal dat dus ook doen. Daarnaast betaal je iemand, toevallig dezelfde winkelier, om alle onderdelen in elkaar te zetten. Het is diens verantwoordelijkheid om het resultaat werkend in elkaar te zetten, maar wat er in de toekomst mee gebeurt is niet van belang.

Een klein voorbeeld: stel jij hebt wat onderdelen gekocht en vraagt mij om het in elkaar te zetten. Ik wil dat best doen voor € 50 en het spreekt voor zich dat jij een werkend product van me krijgt. Het zou echter vreemd zijn als jij later bij mij terugkomt omdat er een onderdeel kapot is.

Disclaimer: IANAL ;-)

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb het even opgezocht, Azerty biedt precies wat jij wilt, zelf samenstellen, met garanties:
http://azerty.nl/8-255/assemblage.html

Verwijderd

Ik heb het topic nog niet helemaal gelezen maar ik zou sowieso Zercom mijden. Ik heb al te veel topics hier op GoT gelezen waarbij Zercom de wettelijke regels aan hun laars lapte.
gambieter schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:17:
[...]

Maar je koopt geen samengesteld product, je koopt losse hardware en betaalt voor een dienst om het aan elkaar te plakken. Maar je verwacht een garantie over het samengestelde geheel, dwz de samenwerking van die componenten. Als je dat wilt, koop dan een samenstelling die de winkelier garandeert.

Het komt nu een beetje over als van twee walletjes willen eten; zelf samenstellen maar de verantwoordelijkheid voor het functioneren van de samenstelling bij de winkelier leggen.
Dat laatste klinkt mij in de oren als kletskoek. Je betaalt niet voor niets een bepaald bedrag aan de winkel om van talloze losse computeronderdelen een geheel te maken, de computer. Nu je hiervoor betaalt mag je daar als consument ook wat van verwachten. Je mag verwachten dat het nieuw ontstane product bij aflevering naar behoren werkt. Je weet wel van te voren dat Zercom geen langdurige garantie geeft van 1 of 2 jaar en daar kun je hun dan ook niet aan houden. Je bent immers akkoord gegaan met deze voorwaarde van Zercom en ik kan ook zo snel niet vinden dat dit in strijd zou zijn met het consumentenrecht.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 20:44 . Reden: Reactie op gambieter ]

• PilatuS
  • Niet online
Als je een PC niet door de winkel laat bouwen vind ik het logisch dat je dan garantie hebt op de losse onderdelen en niet op de hele PC. Vervolgens kan je met een kapot product gewoon bij de winkel terecht voor garantie. Als je het niet door de winkel in elkaar laat zitten vind ik het niet meer dan normaal dat je dan garantie hebt op losse onderdelen ipv een compleet systeem. Helemaal omdat uitzoeken waar een probleem zit bij een complete PC nogal wat tijd kan kosten. Het is niet redelijk dat als je losse onderdelen besteld de winkel de problemen met een complete PC mag gaan oplossen, je moet dat dan zelf doen en met het defecte onderdeel naar de winkel gaan.

Edit: Als je losse onderdelen koopt krijg je garantie op losse onderdelen. Als je een complete PC koopt die door de winkel gebouwd wordt krijg je garantie op een complete PC. Dit vind ik het meeste logische en ook terecht.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 09-01-2011 20:14 ]

• vanaalten
  • Laatst online: 17:14
Ach, dat bieden er meer aan (waaronder de buurman van Zercom, 4Launch).

Maar de vraag in de TS was: indien assemblage tegen meerprijs wordt aangeboden door een winkel, mag dat dan zonder garantie?

Het lijkt mij dat als je betaald voor een dienst (assemblage), je ook garantie zal hebben op het werk dat verricht is - ofwel, als er iets niet goed geassembleerd is, moet dat kosteloos hersteld worden. Lijkt mij niet dat de verkoper z'n handen er van af kan trekken en verantwoordelijkheid voor zijn werk kan afschuiven.

Echter denk ik niet dat het je het recht geeft om een probleemsysteem bij de verkoper te 'dumpen' om de problemen te laten oplossen. Je hebt garantie op de onderdelen, op het goed geassembleerd zijn, maar je hebt zelf de onderdelen bij elkaar gezocht en dus zelf verantwoordelijk dat de onderdelen goed samenwerken.

Tenzij, zoals bij Azerty, 4Launch en anderen, je er extra garantie op het systeem bij krijgt. Daar betaal je dan ook voor.

Disclaimer: me no lawyer en zo.

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:04

aap

Zercom is zowat de minst soepele zaak qua service, dus als je er specifieke verwachtingen bij hebt, zou ik uitwijken naar een andere.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:01:

Dat laatste klinkt mij in de oren als kletskoek. Je betaalt niet voor niets een bepaald bedrag aan de winkel om van talloze losse computeronderdelen een geheel te maken, de computer. Nu je hiervoor betaalt mag je daar als consument ook wat van verwachten. Je mag verwachten dat het nieuw ontstane product bij aflevering naar behoren werkt.
Interessante discussie. Blijkbaar wordt het product besteld zonder OS en er wordt een dienst geleverd die bestaat uit het in elkaar zetten van onderdelen. Ik meen gelezen te hebben dat er eveneens een dienst is voor het installeren van software en het hebben van garantie op problemen. Mag je dan als consument garantie verwachten op het totaal als dat feitelijk een ander product is? Daarnaast koop je geen compleet systeem (immers zonder OS), dus in hoeverre kan de winkelier beoordelen of het product werkt in overeenstemming met de wens van de koper? Het lijkt mij er een beetje op alsof je alleen betaalt voor het juist in elkaar schroeven van de componenten...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

^met mig29... Daarbij kan een verkoper niet verantwoordelijk worden gehouden voor de volledige werking van de PC als de verkopende partij bijvoorbeeld alleen bekend is met Microsoft Windows en/of de koper heeft verzuimd te vertellen welk OS er komt te draaien.

Zometeen installeert iemand iets als Suse en gaat dan de verkoper lastig vallen dat de communicatie van moederbord naar USB-poort om zeep is, bijvoorbeeld...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Hieronder even de tekst van de Zercom website gequote zodat het voor iedereen duidelijk is waar we het eigenlijk over hebben.
Hardware Installatie Assemblage

Specificaties:
1) Uw systeem wordt geassembleerd met alle door u bij Zercom bestelde systeem-onderdelen. Behuizing, Voeding, Moederbord, CPU, geheugen, HDD, (optische) drives, media-readers, alle PCI(express) en AGP kaarten, standaard heatsinks en ventilatoren.

2) Wij installeren de bij producten geleverde standaard-accessoires zolang hiervoor geen modificaties nodig zijn. Voor speciale accessoires zoals bijvoorbeeld waterkoeling of case-mods waar speciale aandacht van onze technici nodig is kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. Wij zullen hierover altijd eerst contact opnemen alvorens de bestelling te accepteren.

3) Indien u bepaalde onderdelen niet ingebouwd wilt hebben dient u dit bij de bestelling aan te geven, deze zullen dan los geleverd worden.

4) Behalve uw systeem krijgt u ook alle originele verpakkingen en niet ingebouwde accessoires geleverd. Deze kunnen van belang zijn voor de garantie.

5) Uw systeem wordt na assemblage blootgesteld aan een burn-in test om onderdelen met fabricagefouten direct te kunnen vervangen.

6) De Hardware Installatie geeft geen extra recht op garantie.

7) De garantie blijft op componentniveau.Zercom biedt ook extra services voor software installatie en garantie uitbreidingen voor uw systeem. Deze extra opties worden eveneens aangeboden op onze website onder Assemblage & Garanties. Let op: Bij Hardware assemblage dient u 10% van het totale configuratie aan te betalen.

Beschrijving:
Zercom biedt u de mogelijkheid om de door uzelf samengestelde computer te laten assembleren. Hiermee bespaart u zichzelf een hoop tijd en moeite. Ons team van van enthousiaste en ervaren systeembouwers neemt deze zorg graag van u over.
bron: http://zercom.eu/index.php?p=35&f=1&a=3763
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:11:
[...]

Interessante discussie. Blijkbaar wordt het product besteld zonder OS en er wordt een dienst geleverd die bestaat uit het in elkaar zetten van onderdelen. Ik meen gelezen te hebben dat er eveneens een dienst is voor het installeren van software en het hebben van garantie op problemen. Mag je dan als consument garantie verwachten op het totaal als dat feitelijk een ander product is? Daarnaast koop je geen compleet systeem (immers zonder OS), dus in hoeverre kan de winkelier beoordelen of het product werkt in overeenstemming met de wens van de koper? Het lijkt mij er een beetje op alsof je alleen betaalt voor het juist in elkaar schroeven van de componenten...
Ik denk niet dat je als consument garantie mag verwachten in de zin van 1 of 2 jaar. Wel mag je verwachten dat bij aflevering Zercom de geleverde dienst naar behoren heeft uitgevoerd. Mij is niets bekend van strijdigheid met de wet als een winkelier geen garantie aanbiedt op een dienst. Ik neem dus even aan dat deze werkwijze van Zercom is toegestaan. Het softwarematige aspect moet je er buiten laten. Het gaat erom of de onderdelen die zijn geassembleerd door Zercom een werkend geheel vormen. Met dit doel koop je immers deze dienst van Zercom. Verder draaien zij ook niet voor niets de burn-in test om te controleren op hardwarematige defecten.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 21:30 ]

Verwijderd

Hmm, lsatig. Artikel 5 geeft aan dat het totaal wordt getest op werking. Dat lijkt me enigszins lastig voor alle poorten etc.

Verwijderd

Het is sowieso niet een dienst waar ik 40 euro voor zou willen betalen. Bij andere winkels krijg je voor die 40/50 euro ook nog eens 1 of 2 jaar garantie op het geassembleerde. Wetende dat Zercom al niet zo makkelijk is qua garantie dan moet je de problemen gewoon niet gaan opzoeken.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:01:
Dat laatste klinkt mij in de oren als kletskoek. Je betaalt niet voor niets een bepaald bedrag aan de winkel om van talloze losse computeronderdelen een geheel te maken, de computer. Nu je hiervoor betaalt mag je daar als consument ook wat van verwachten.
Zullen we karakteristieken als kletskoek bewaren voor wat dat duidelijk is, wat hier niet het geval is? De TS verwacht wel zelf te kunnen samenstellen maar garantie te hebben voor het functioneren van het samengestelde geheel, zonder daarvoor te betalen (wat eigenlijk een verzekering is).
Je mag verwachten dat het nieuw ontstane product bij aflevering naar behoren werkt.
De dienst die je afneemt is assemblage van de onderdelen, niet dat de combinatie gaat werken. Als een schroef niet wordt vastgedraaid of men de connector op de verkeerde aansluiting plakt, dan is dat een fout waarvoor je bij de winkelier kunt klagen, en die ze in orde moeten maken. Maar je krijgt niet opeens een garantie dat het geheel gaat werken; als jij RAM bestelt wat niet goed samenwerkt met een bepaalde chipset, dan kun je dat niet aan de assemblage wijten maar aan degene die de keuze heeft gemaakt, dwz de koper.

Als het om een systeem gaat dat het bedrijf samenstelt, dan is het wat anders, want je koopt dat systeem. Nu koop je componenten en een assemblage-service. Dus wat dat betreft zijn we het eens: het hoort bij assemblage te werken, of nog beter: als je incompatibele keuzes maakt zou men dat moeten weten, als er een beetje expertise aanwezig is. Maar claims op langere termijn voor de assemblage lijken me niet gedekt (IANAL).
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:26:
Hmm, lsatig. Artikel 5 geeft aan dat het totaal wordt getest op werking. Dat lijkt me enigszins lastig voor alle poorten etc.
Dat kan ook gezien worden als een test van de assemblage. Zeg maar dat ze een rondje over het terrein rijden na het erop zetten van de banden. Dan nog geven ze geen garantie op dat ze het 100.000 km gaan doen ;) .

Maar inderdaad, ze zullen niet alles gaan testen, maar gewoon gebruik.

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 09-01-2011 21:56 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

gambieter schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:52:
[...]

Zullen we karakteristieken als kletskoek bewaren voor wat dat duidelijk is, wat hier niet het geval is? De TS verwacht wel zelf te kunnen samenstellen maar garantie te hebben voor het functioneren van het samengestelde geheel, zonder daarvoor te betalen (wat eigenlijk een verzekering is).

(knip)
Je betaalt er wel het bedrag naar bij Zercom maar je krijgt er geen garantie bij. Bij winkels als Informatique, 4Launch, Salland en Alternate betaal je ongeveer eenzelfde bedrag en krijg je wel 1, 2 of 3 jaar garantie. Jij noemt het van twee walletjes eten terwijl het heel gebruikelijk is om garantie te krijgen op het geassembleerde. Het is dan ook een vreemde opmerking (evt. kletskoek) om te stellen dat TS van twee walletjes zou willen eten zonder daarvoor te betalen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:18:
Je betaalt er wel het bedrag naar bij Zercom maar je krijgt er geen garantie bij. Bij winkels als Informatique, 4Launch, Salland en Alternate betaal je ongeveer eenzelfde bedrag en krijg je wel 1, 2 of 3 jaar garantie. Jij noemt het van twee walletjes eten terwijl het heel gebruikelijk is om garantie te krijgen op het geassembleerde. Het is dan ook een vreemde opmerking (evt. kletskoek) om te stellen dat TS van twee walletjes zou willen eten zonder daarvoor te betalen.
Omdat anderen het doen, is het dus zo? Sorry, maar een dergelijke redenering is inderdaad een vreemde opmerking (koekhappen).

Wat ik heb gezegd staat nog steeds: de TS wil iets extra van Zercom wat ze niet hoeven te geven (lange termijn garantie op het samengestelde geheel en de samenwerking tussen de componenten). Dat andere winkels dat wel geven, maakt nog niet dat dit een verplichting is, maar maakt dat die andere bedrijven extra service geven.

Verwijderd

De discussie waar je wel of niet moet kopen is een beetje dubbel met een heel mooi onderdeel wat we op de site al hebben: de ShopReview :)

Voor de rest, wat is nu feitelijk het punt? Je garantie is niet ineens anders. Het systeem als geheel kent alleen niet een enkele garantieperiode. Geheugen met 10 jaar garantie heeft dat nog steeds. Althans, dat is hoe ik het lees. Als component A niet goed functioneert zal het nog steeds opgelost moeten worden.

Het enige wat je er in kan lezen is dat ze geen verantwoordelijkheid nemen voor jouw keuzes van componenten. In redelijkheid kunnen ze ook niet van alle componenten weten hoe goed dingen werken. Maar, ook in redelijkheid hebben ze wel een informatieplicht dat als jij een 100 watt voeding kiest bij de nieuwste videokaart, dat dat niet gaat werken. Je mag dergelijke kennis redelijkerwijs verwachten, waardoor een winkel zich dan niet kan verschuilen achter eigen keuze.

Het is weer als altijd: wat is redelijk. Een harde grens is niet te stellen van waar je recht op hebt. Zijn er rare compatibiliteitsproblemen (tegenwoordig veel minder dan vroeger), dan is er blijkbaar ergens een component wat niet aan de standaard voldoet die ze claimen. Met andere woorden, is dat component non-conform - niet wat je had mogen verwachten op basis van specs, en dan heb je dus gewoon recht om daarmee geholpen te worden.

Dus, in praktijk denk ik niet dat je een issue hebt. Zelf samenstellen is natuurlijk altijd een niet tot in den treure geteste combinatie. De kans dat er iets wazigs inzit is gewoon wat groter. Neemt niet weg dat je nog steeds dezelfde rechten hebt - en ik lees ook niet echt dat Zercom dat zou ontkennen. :)

Verwijderd

Nou Floppus, daar heb je natuurlijk wel gelijk in, maar volgens mij gaat het de TS erom dat ie niet zelf de kennis/tijd heeft om te zoeken naar een mogelijk probleem als het fout gaat. De TS zal ook best tevreden zijn met de garantie op de componenten, maar als je niet weet welk component te retourneren, dan is dat ook niet zalig makend :P
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:18:
[...]

Je betaalt er wel het bedrag naar bij Zercom maar je krijgt er geen garantie bij.
Jawel, maar je krijgt een garantie die andere zaken dekt. :)

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:44
Volgens mij is het heel simpel op het moment dat jij een systeem in onderdelen koopt en zelf bouwt heb je garantie op alle componenten los. Op het moment dat er iets niet werkt zal je zelf erachter moeten komen welk product defect is en dit kan je vervolgens onder garantie laten repareren/vervangen door de winkel.

Op het moment dat je het systeem als geheel koopt geassembleerd en wel heb je dit probleem niet en kan je met het gehele systeem naar de winkel.

Lijkt me een beetje vreemd om te verwachten dat de winkelier "jouw" probleem oplost? Onderzoekskosten van de winkelier lijken me dan ook zeker redelijk.
Pagina: 1