Toon posts:

sms berichtjes naar België komen niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Sinds vrijdagmiddag komen berichtjes die ik naar een mobiel nummer in Belgie stuur, niet meer aan.
Omgekeerd komen berichtjes vanuit België naar mijn mobiel nummer ook niet meer aan.
Berichten naar Nederlandse nummers komen wel aan en ik kan die ook ontvangen.
Bellen werkt wel.

Wij krijgen beiden geen foutmelding te zien. De berichtjes worden dus gewoon verzonden.
Ik heb een AH prepaid card, die gebruik maakt van het netwerk van KPN. Er zit voldoende saldo op.
Niks aan de instellingen gewijzigd. Ik heb het volgende al gedaan:

-GSM uitgezet en een paar minuten later terug aangezet.
-SIM card verwijderd en die ook na een paar minuten terug geplaatst.
-GSM nummer van de berichtencentrale veranderd, opgeslagen. Hierna
weer het goede nummer ingesteld.

Heb gelezen, dat er vrijdag eem storing is geweest bij KPN, maar ik kon daar niets over vinden
of er ook problemen zijn ontstaan voor het sturen van SMS.

Iemand misschien een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat heeft de helpdesk te melden?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepjansen
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-08 07:57
Ik heb een soortgelijk probleem: sinds vrijdag komen smsjes naar een NL nummer in Belgie niet meer aan, verstuurd vanaf een telfort telefoon (dus ook KPN netwerk). Heb de Telfort helpdesk gebeld en zij gaan proberen uit te vinden wat er aan de hand is...

EDIT: berichtstatus blijft overigens op "pending" hangen, waar ik normaal gesproken binnen een seconde ofzo al te zien krijg dat ie is aangekomen.

[ Voor 22% gewijzigd door pepjansen op 10-01-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je het niet eens bent met pven, stuur dan een DM of mail, maar reageer niet in het topic.

Het vreemde is namelijk wel, dat bellen wél lukt en SMS'en in NL ook kan. Dus een storing op het netwerk an sich is er niet. Wellicht is er dus 'wat vertraging op de lijn'.

@TS: Wordt jouw prepaid beltegoed wel in mindering gebracht na het versturen van de SMS naar België?

[ Voor 113% gewijzigd door RoD op 10-01-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb een soort gelijk iets gehad. M'n moeder zat in Spanje, en stuurde mij en m'n broertje SMS'jes. Bij mij kwam niets aan. Ik ben toen naar de T-Mobile shop geweest, met de vraag hoe dat zit. Toen de medewerker daar vroeg welke provider m'n broertje had, omdat die sms'jes wel aankwamen, vertelde ik dat hij, net als ik, een T-Mobile abo heeft.

T-Mobile kon het in iedergeval niet verklaren. Opzich vond ik het wel heel appart. Bij mij kwam er geen 1 aan, bij m'n broertje zijn ze wel allemaal aangekomen. Misschien dat het komt door het toestel dan. Ik heb een ouwe Nokia 1600, m'n broertje een iPhone.

Misschien dat ze eens de sim in een ander toestel moeten stoppen, en dan even testen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
@ CptChaos

Als je geen contact op probeert te nemen met welke helpdesk dan ook dan weet je zeker dat je geen antwoord van de helpdesk krijgt. Daarbij is contact opnemen met een helpdesk wel het minste wat je kunt proberen. Op voorhand aannemen dat de helpdesk je niet kan helpen is onzinnig.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepjansen
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-08 07:57
De helpdesk bellen had in ieder geval in mijn geval zeker zin: ongeveer 4 uur later zijn alle smsjes die waren 'blijven hangen' sinds vrijdagmiddag alsnog aangekomen in België. Probleem zat 'm dus waarschijnlijk ergens in de centrale (o.i.d.?) hoewel ik nog wel benieuwd ben naar het verhaal van Telfort zelf... Alle andere smsjes, telefoontjes etc. hebben het namelijk aan beide kanten wel gewoon de hele tijd gedaan :?
Pagina: 1