AMD Phenom II x2 555 Black Edition

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb een vraag over deze cpu.
Cpu is lekker over te klokken naar 4ghz dual core nu wil ik em unlocken hij wordt als quad core herkent in de bios maar als windows opstart zie ik even starting windows staan en gaat dan rebooten.

Ik heb een Asus Crosshair IV Formula moederbord
DDR3 1333Mhz
Draait op Windows 7 32-bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan natuurlijk zijn dat je cores niet optimaal functioneren en dat als je ze unlockt je daar problemen mee krijgt. Er is geen garantie dat alle 4 cores kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:01
Terw_Dan schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:23:
Het kan natuurlijk zijn dat je cores niet optimaal functioneren en dat als je ze unlockt je daar problemen mee krijgt. Er is geen garantie dat alle 4 cores kunnen werken.
Klopt, en vaak moet de cpu en cpu-nb voltage worden verhoogd om de cores weer stabiel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de nb voltage nog niet verhoogt staat nu op 1,2 waar zal die ongeveer op moeten staan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:21
Ik neem aan dat je wel eerst de overclock er van af hebt gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 12:33

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Had hetzelfde met m'n Athlon II x3 435. Ook heel even windows logo en dan reboot.

Die heb ik nooit stabiel gekregen op 4 cores helaas dus ziet er niet al te super uit voor je.

Heb nu zelf ook een Phenom II x2 555 BE die wel zonder een enkele verandering, wat zelf nog ge-undervolt, unlocked.

Wat je kan proberen is even unlocken met alles op standje Auto in ACC/UCC zodat hij zelf de % waardes gaat bepalen.

Dan zet je je CPU VCore even op 1.4500v en de CPU-NB even op 1.300v gewoon om zeker te zijn dat deze CPU wil unlocken. Draait dit goed, dan ga je langzaam de voltages terugbrengen tot het stabiele punt, of je houd die voltages eerst even aan en gaat gewoon overclocken beginnend bij zo'n 3.4-3.6Ghz en probeerd dit stabiel te krijgen op 4 cores.

Ik wens je iig veel succes!

Kijk en praat anders ook even mee in het Phenom II, Athlon II En Sempron Overclock Topic

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jammer krijg de 4-cores niet werkend.
Gelukkig dat ie wel goed wil overklokken.

CPU 4,1 Ghz @1.475 volt(Luchtgekoeld 1uur L4d2 spelen:) 30 graden)
HT-link 2025 Mhz
NB-Frequency 2635 Mhz @1.35 volt(1,2 volt werkt niet met NB op 2635mhz en cpu overklok alleen als NB-Freq op 2000mhz staat maar dan wordt de nb chip heel heet ja beetje vaag maar misschien wel logisch)

Ben er dus wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lees hier net ergens dat idd bij overklokken ook de nb omhoog moet misschien dus wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt 3 core's aan de praat 4de gaat dus echt niet lukken.

In het bios van men Crosshair Formula IV kun je de core's mannueel aan en uit zetten heb nu geprobeerd om de 2de core uit te zetten(core 1 kan niet uit)3 en 4 aan en ja hoor het werkt en ook op 4.1ghz.

Alleen vind ik dit raar omdat de 2de core wel werkt iemand nog een idee? het blijkt dus wel dat men vier kernen allemaal werken.
Pagina: 1