Hoi,
Ik beschik over alle nodige hardware (ATI Radeon HD 5450, Denon AVR-3310) en software (MediaPlayerClassic) om Bluray bestanden met HD audio (Dolby True HD, DTS-HD) af te spelen in het formaat M2TS.
Zo een M2TS bestand is wel heel groot (+- 25 GB).
Bestaat er een (al dan niet gratis) programma waarmee je een M2TS bestand kan omvormen naar MKV ?
Waarbij:
- Het videobeeld gecomprimeerd wordt (bv via X264)
- Zodat het output bestand kleiner wordt (tussen de 5 à 10 Gb)
- DXVA (afspelen met lagere processor belasting) mogelijk blijft.
- De geluidscodex (Dolby True HD, DTS-HD) behouden blijft.
- Dus geen omvorming naar PCM, Dolby Digital of DTS.
Ik heb reeds volgend programma's geprobeerd:
- Pav Bluray ripper
- MakeMkv
- DvdFab plantinum 8
Maar het output bestand verspringt steeds 5 sec (totaal onspeelbaar)
RipBot264 heb ik ook geprobeerd (laatste versie). Maar die kon geen DTS-HD output genereren in een MKV container (wel in een AVCHD).
Ik heb ergens gelezen (in oude topics) dat MKV geen ondersteuning voor HD audio zou bieden. Echter, zou dit nu (anno 2011) toch al opgelost moeten zijn niet ?
Enfin, om een lang verhaal kort te maken.
Wie kan me een goede software tool aanraden, waarmee ik M2TS bestanden kan omzetten naar MKV, zodat ze kleiner worden in omvang, maar het HD geluidspoor (in zijn huidige codec) wel behouden blijft, zodat ik die geluidscodec kan doorsturen naar mijn versterker (waardoor het HD audio lampje gaat oplichten
)
Gent32m
Ik beschik over alle nodige hardware (ATI Radeon HD 5450, Denon AVR-3310) en software (MediaPlayerClassic) om Bluray bestanden met HD audio (Dolby True HD, DTS-HD) af te spelen in het formaat M2TS.
Zo een M2TS bestand is wel heel groot (+- 25 GB).
Bestaat er een (al dan niet gratis) programma waarmee je een M2TS bestand kan omvormen naar MKV ?
Waarbij:
- Het videobeeld gecomprimeerd wordt (bv via X264)
- Zodat het output bestand kleiner wordt (tussen de 5 à 10 Gb)
- DXVA (afspelen met lagere processor belasting) mogelijk blijft.
- De geluidscodex (Dolby True HD, DTS-HD) behouden blijft.
- Dus geen omvorming naar PCM, Dolby Digital of DTS.
Ik heb reeds volgend programma's geprobeerd:
- Pav Bluray ripper
- MakeMkv
- DvdFab plantinum 8
Maar het output bestand verspringt steeds 5 sec (totaal onspeelbaar)
RipBot264 heb ik ook geprobeerd (laatste versie). Maar die kon geen DTS-HD output genereren in een MKV container (wel in een AVCHD).
Ik heb ergens gelezen (in oude topics) dat MKV geen ondersteuning voor HD audio zou bieden. Echter, zou dit nu (anno 2011) toch al opgelost moeten zijn niet ?
Enfin, om een lang verhaal kort te maken.
Wie kan me een goede software tool aanraden, waarmee ik M2TS bestanden kan omzetten naar MKV, zodat ze kleiner worden in omvang, maar het HD geluidspoor (in zijn huidige codec) wel behouden blijft, zodat ik die geluidscodec kan doorsturen naar mijn versterker (waardoor het HD audio lampje gaat oplichten
Gent32m