Ik heb nu de QUAD 33-303. Ik overweeg de Cambridge Audio Azur 550A aan te schaffen. Maar ik heb geen idee hoe de geluidskwaliteit van de moderne Azur zich verhoudt tot de oude QUAD. Kan iemand daar iets over zeggen?
Neem je speakers mee naar de hifi zaak en ga luisteren
Een goede hifi zaak zal dat geen probleem vinden. Smaak is persoonlijk immer
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
die cambridgen kunnen nogal onbetrouwbaar zijn, een goed onderhouden 303/33 set gaat nog wel even mee.
ook is het karakter van het geluid heel erg verschillend.
als het je om de missende functionaliteit te doen is, of de quad is versleten.. dan nog zou ik geen cambridge nemen. eerder iets van advance acoustic oid. ook heel betaalbaar
of moon, als je wat meer te besteden hebt
als het je om de missende functionaliteit te doen is, of de quad is versleten.. dan nog zou ik geen cambridge nemen. eerder iets van advance acoustic oid. ook heel betaalbaar
if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.
Ik heb hier een Azur 540R staan, als vervanger van een NAD T760.
De Cambridge is zeker niet slecht, en heeft power genoeg voor mijn Infinity Kappa's (7.2), maar Cambridge is volgens echt Brits, en heeft een behoorlijk warm geluid, ik denk dat je daar wel van moet houden.
Ik heb de Quad 33-303 nooit gehoord, maar ik zou toch echt even proberen je speakers mee te nemen...
De Cambridge is zeker niet slecht, en heeft power genoeg voor mijn Infinity Kappa's (7.2), maar Cambridge is volgens echt Brits, en heeft een behoorlijk warm geluid, ik denk dat je daar wel van moet houden.
Ik heb de Quad 33-303 nooit gehoord, maar ik zou toch echt even proberen je speakers mee te nemen...
Bedankt voor jullie reactie. Mijn luidsprekers zijn erg groot en zwaar dus ik neem ze niet zomaar even mee naar mijn hifi zaak.
Misschien kun je de QUAD meenemen naar de muziek-zaak? Als de Quad overigens nooit onderhouden is, dan zal de Cambridge vast beter klinken. Als de quad wel redelijk recent groot onderhoud heeft gehad, dan zal de Cambridge het nog moeilijk krijgen.
Verwijderd
Een 303 zal nu zeker aan een revisie toe zijn. Ik zoek een gebruikte 303, en het sterft van de exemplaren die niet best meer klinken.
Uit persoonlijke nieuwsgierigheid: Wat heb je voor speakers danronvanewijk schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:03:
Bedankt voor jullie reactie. Mijn luidsprekers zijn erg groot en zwaar dus ik neem ze niet zomaar even mee naar mijn hifi zaak.
Alternatief is overigens een versterker op zicht meenemen bij een hifi zaak, maar dat moet die winkel dan wel willen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb Rogers monitor als luidsprekers
OK, het wordt de Cambridge Audio Azur 740A. Ik heb hem gisteren geluisterd en hij komt aardig in de buurt van de Quad 33-303. Ik hoop maar dat de 7 serie beter is dan de 5 en 6 serie.
Ik heb ook naar de Cyrus geluisterd en die geeft echt een meer opener geluid, maar die was mij te duur. Dus die 740 past net in mijn budget en volgens mij heb ik dan de beste kwaliteit voor mijn geld.
Ik heb ook naar de Cyrus geluisterd en die geeft echt een meer opener geluid, maar die was mij te duur. Dus die 740 past net in mijn budget en volgens mij heb ik dan de beste kwaliteit voor mijn geld.
Wat was er mis met je 33-303 dan? Als de 740 'in de buurt' komt lijkt me dat niet direct een logische upgrade.
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Waar baseer je op dat Cambridge Audio een onbetrouwbaar merk is? Heb er zelf goede ervaringen mee namelijk.powerflux schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:01:
die cambridgen kunnen nogal onbetrouwbaar zijn, een goed onderhouden 303/33 set gaat nog wel even mee.
als het je om de missende functionaliteit te doen is, of de quad is versleten.. dan nog zou ik geen cambridge nemen. eerder iets van advance acoustic oid. ook heel betaalbaarof moon, als je wat meer te besteden hebt
weetikveel!
- 33-303 loopt nu op het einde van zijn levensduur, mechanisch en elctronisch. Vandaar de vervanging.
- 303 verkooop ik om bovenstaande reden dus niet.
- Ik hoorde van iemand dat de Azur 5xx en 6xx serie veel problemen hebben met onbetrouwbare elco's.
- Ik hoorde van iemand dat de Azur 5xx en 6xx serie veel problemen hebben met onbetrouwbare elco's.
Verwijderd
Alle 303s die je nu koopt zijn gereviseerd of wachten op revisie. Ik ben op zoek naar het een of het ander (probleem is dat er nogal wat afgebruikte 303s worden aangeboden voor prijzen die suggereren dat ze als nieuw zijn, maar dat terzijde). Als ik een revisiekandidaat koop, gaat deze linea recta naar een expert.
Ik neem aan dat je verder gekeken hebt een ook hebt geluisterd naar anderen.ronvanewijk schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:35:
- 33-303 loopt nu op het einde van zijn levensduur, mechanisch en elctronisch. Vandaar de vervanging.
Er zijn in die prijs klasse heel veel leuke versterkers, en ik kan je zeker aanraden om een paar keer een versterker te 'lenen' van de audio zaak en deze te beluisteren in eigen kamer/set. Waarom heb je percies voor de CA gekozen?
Ik kan je ook adviseren om voor de test een goedkoop klasse a versterker van marktplaats te halen, dit zal je zeker verrassen!
Pagina: 1