Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

W7 - USB 2 met USB 1 snelheid - controller niet enhanced

Pagina: 1
Acties:

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:24
Ik draai W7 64 bit Pro op een Asus Rampage 2 Extreme moederbord. Ik merkte dat sommige USB aansluitingen een hele lage (<5mb/s) transfer snelheid hebben. Mijn moederbord heeft 10 USB aansluitingen (6 achter, 4 voor), allemaal zouden ze 2.0 snelheden moeten geven.

Ik heb al even wat getest:
- BIOS settings voor USB staan goed
- De bovenste 2 poorten aan de achterkant van m'n moederbord geven wel USB 2 snelheden (~35mb/s)
- Alle andere poorten geven <5mb/s snelheden

Dit komt zo te zien overeen met de informatie die ik van Apparaatbeheer krijg. Daar staat dat 2 USB Host Controller's "Enhanced" zijn, de andere Host Controller's zijn dat niet. Daarnaast staan er nog 3 samengestelde USB apparaten maar ik ga ervan uit dat:
- Mijn G15 toetsenbord is (die heeft 2 USB 1 poorten)
- De 2 USB aansluitingen die ik heb gebruikt op mijn moederbord voor de 4 poorten aan de voorkant van mijn kast.

Dit leek me dus een simpel driver probleem, maar het opnieuw installeren van de drivers, of het installeren van een nieuwere driver versie maakt schijnbaar niks uit. De drivers informatie blijft in ieder geval hetzelfde:
- Leverancier: Microsoft
- Datum: 21-6-2006
- Versie: 6.1.7600.16385

Ik heb geloof ik nu versie 9.11.1025 geïnstalleerd van Intel met de -overal optie dat ie ook echt alle drivers geïnstalleerd. Ik heb nog een nieuwere versie, 9.1.2.1008 hier liggen maar die heb ik nog niet geïnstalleerd.

Edit:
Net gelezen op de intel site dat de INF chipset drivers die je daar kan downloaden geen USB drivers bevatten. En Asus biedt ook al geen USB drivers aan.

Edit 2:
Raar, in de readme van de intel chipset staat dat USB Support wel in het pakket zit: Readme

[ Voor 9% gewijzigd door Max Hunt op 09-01-2011 13:46 ]