Toon posts:

Acer Aspire 5715z waar zit de de sensor voor het displaylid?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Dag medetweakers.

Ik heb hier een Aspire 5715Z staan. Deze werkt 100%, echter het backlight van het scherm doet niets meer.

Ik heb het gehele display uit elkaar gehad en weer in elkaar gezet, alle kabels nagekeken, maar dit heeft geen effect. Ook aan de inverter is niets te zien. Het lijkt er op dat deze inactief blijft.

Nu moet er ergens voor het openen van het scherm een sensor zitten die het backlight inschakelt, maar hoe goed ik ook zoek, ik kan hem absoluut niet vinden. Ook service manuals heb ik gezocht, maar ook daar kom ik hem niet tegen.

Weet iemand toevallig waar deze verstopt zit bij dit type?

Alvast heel vriendelijk dank!

• Fairy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Ik ben intussen iets verder.

Ik heb de inverter uit een andere laptop genomen en deze omgewisseld. De inverter uit de defecte laptop doet het gewoon in de andere laptop.

De inverter is dus 100% in orde. Als ik het CCFL aansluit op een 'donor' laptop, dan doet de backlight het wél gewoon. Uiteraard met voeding vanuit de donor laptop.

Edit: Heb zojuist het scherm van de donorlaptop en deze laptop omgewisseld. Het scherm werkt op de andere laptop goed. De kabel is dus ook OK.

Probleem zit 'm dus mogelijk in het moederbord (vga is een onboard Intel X3100 ding).

Iemand een suggestie wat het kan zijn?

[Voor 22% gewijzigd door Fairy op 09-01-2011 14:42]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee