Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Beste mede tweakers.

Ik heb hier een draadloos netwerk met de volgende apparatuur:
Accespoint Netgear WN802T
Extender: WN2000RPT
De extender staat beneden. De accespoint boven.

Dit werkt, alleen heb ik nu 2 aparte ssids: netgear en netgear_ext (van de extender)

Op de laptops heb ik dus ook 2 draadloze netwerken ingesteld.
Als ik nu naar boven loop, kan ik dus het beste contact maken met de ssid netgear, en beneden het beste met netgear_ext.

Is het ook mogelijk om er 1 ssid van te maken, of het zo in te stellen dat hij automatisch het sterkste netwerk pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24

job

Probeer het eens uit. Stuk gaat het er in elk geval niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een pc instellen om automatisch het sterkste netwerk te pakken gaat denk ik niet lukken. Dat zal deze bij het opstarten wel doen, maar mocht je dan naar boven lopen dan zal de pc de netwerkverbinding standhouden totdat je ofwel buiten bereik bent of het signaal verstoord word.

EDIT: met windows tenminste, zover ik weet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
als je gebruik maakt van 1 SSID moet exact gelijke verbindingsinstellingen zal windows (met een zekere vertraging om te voorkomen dat die continu wisselt) verbinden met het dichstbijzijnde accesspoint. Dit is Wi-fi roaming binnen één netwerk.

Ik heb dit zelf ook met verschillende WRT320N routers (worden enkel als accesspoint gebruikt) gerealiseerd binnen een groot gebouw. De oplossing is niet zo degelijk als een Cisco wireless switch ed, maar ruim voldoende als thuisgebruiker.

Enig verschil is dat als je gaat lopen (waardoor je met verschillende accesspoints verbonden raakt) soms een pakketje mist, maar dat speelt enkel bij dingen als VoIP. Internet ed werken prima door. Het verschil tussen de bovenstaande oplossing en een professionele oplossing is dat de eerste de verbinding verbreekt en direct opnieuw opbouwt waar de tweede de verbinding van accesspoint naar accesspoint doorgeeft.