Kopieren over netwerk verloopt traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
als eerst ga ik mijn situatie schetsen

Ik wil een netwerk mediaspeler aanschaffen, mijn keus gaat tussen de wd tv live en de wd tv live hub.

Mijn bedoeling is om data op een schijf die aan mijn tv staat natuurlijk te bekijken op de tv maar het is ook de bedoeling om dit te delen/beheren vanuit mijn pc en laptop.

Nu heb ik hier een wd tv live die ik mocht lenen van de buur.
Deze heb ik dus aangesloten via power line op mijn router.

Nu het probleem, ik zie perfect op mijn pc wat op de externe schijf staan aan de wd tv, alleen zijn alle handelingen vanuit de pc supertraag, vooral kopieren. Als ik een data kopieer van pc naar wdtv gaat dit aan een snelheid van 800 kb/s.

Is dit normaal en zoniet wat kan hieraan gedaan worden.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-08 17:21
Ik heb geen ervaring met deze mediaspeler, maar uit ervaring weet ik dat een mediaspeler meestal niet al te snel is in het kopiëren van data over het netwerk.
Volgens mij is die snelheid vrij normaal.

[ Voor 13% gewijzigd door basa op 09-01-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zou moeten kiezen tussen een mediaspeler en een (oudere) pc voor dit soort doeleinden, dan kies ik voor de pc. De meeste netwerkcontrollers in mediaspelers zijn nogal brak, al heb je een Gbit. Ik moet wel toegeven dat jouw 800 Kb/s aan de lage kant is en dat die wel heel slecht presteert. In plaats van een power line zou ik kabels gebruiken, denk dat de snelheid dan al een stuk hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ik zou is zoeken bij je powerline... Sluit hem is bedraad aan. En eigenlijk hoort dit volgens mij bij netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit lijkt mij inderdaad ook thuis te horen in het subforum netwerken. Dus een kleine verhuizing. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-08 16:53
En zeer belangrijk... haal je hier 800 kilobits/s of 800 kiloBytes/s. Het eerste is namelijk ongeveer 8 keer dramatischer dan het tweede... ;)

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Lenny, het zijn dus bytes en geen bits.

Kabel is niet echt een optie, dan moet ik gaan breken en dat wil ik niet.
Ik heb, toen we nog geen draadloos internet hadden, de laptop op deze powerline gestoken en haalde hier bijna dezelfde downloadsnelheid als op mijn gewone pc, nl 2800 kB/s. Zou het dus straf vinden moest het daaraan liggen.

Morgen wil ik mij dan zo een toesten aanschaffen alleen twijfel ik nog tussen de live en de live hub, deze laatste heeft een interne schijf, kopieert dit sneller. Prijsverschil was ook aanzienlijk: 249 ipv 119 euro.

Grts

Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee welke winkels jou proberen op te lichten maar Pricewatch laat een WDTVLive zien vanaf 85 Euro en een WDTVLive Hub vanaf 172 Euro?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:08:
@ Lenny, het zijn dus bytes en geen bits.

Kabel is niet echt een optie, dan moet ik gaan breken en dat wil ik niet.
Ik heb, toen we nog geen draadloos internet hadden, de laptop op deze powerline gestoken en haalde hier bijna dezelfde downloadsnelheid als op mijn gewone pc, nl 2800 kB/s. Zou het dus straf vinden moest het daaraan liggen.

Morgen wil ik mij dan zo een toesten aanschaffen alleen twijfel ik nog tussen de live en de live hub, deze laatste heeft een interne schijf, kopieert dit sneller. Prijsverschil was ook aanzienlijk: 249 ipv 119 euro.

Grts

Nico
je kan het even testen door hem even aan een tijdelijke netwerkkabel te hangen dan kun je dingen uitsluiten
is die sneller dan ligt het aan de powerline
zelfde-> ergens anders

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat ik em nu niet meer heb, ligt teurg bij de buren dus testen gaat niet meer.

@max en hoeveel verzending komt erbij om zoiets van tilburg naar genk (belgie) te sturen.ik weet dat ze online beterkoop te vinden zijn, het beste koop dat ik ze gevonden heb was voor de live hub 209 euro maar deze zou pas leverbaar zijn eind februari.

De winkel die ze aan 249 aanbied ligt om de hoek en heeft ze in de rek liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pricewatch: Western Digital WD TV Live Hub 1TB dus rond de 190 Euro naar Belgie...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja; als ik zeker wist dat het snelheid probleem opgelost zou zijn dan gaf ik er gewoon 249 voor uit, heb ik em straks en moest er iets aan komen is het altijd makkelijker, ik spreek uit ervaring die ik heb van mijn emtec n200.

Mijn grootste prob is de snelheid, bepaalde films met wat hogere bitrate, haperen en ook navigeren vanuit de pc loopt iriterend traag.

Ik kan wel eens proberen mijn laptop op die netwerkaansluiting aansluiten en kijken als kopieeren dan nog zo traag verloopt

Hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Proefje gemaakt

Kopieren over powerline van pc naar laptop 850 k/B sec
idem met een andere powerline 250 k/B sec
idem over WIFI 3 tot 4 mB sec

Probleem zat em dus beslist over de powerline, misschien heeft het te maken met de zonnepanelen.

Dus ga ik nu naar de winkel om a) een WDTV live en b) een WIFI USB stick

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost

WD TV live met een linksys usb WIFI stick en op usb 2 een WD 1 terra hdd

Verkennen en kopieeren vanuit pc loopt gesmeerd, haal snelheden tot 5 mb/sec
Nu kan ik vanuit mijn pc data naar de WD TV sturen en is van daaruit over heel het netwerk beschikbaar.

Alvast bedankt voor de hulp.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje ivm de zichtbaarheid van de wdtv op mijn pc.
Als ik netwerk open dan staat zowel mijn pc als de wdtv bij multimedia-apparaten, bij computers staat mijn pc en nu komt mijn probleem, de usb schijf die aan de wdtv hangt staat niet altijd in de lijst, dan moet ik de pc herstarten of de router eens uit en insteken eer ik weer verbinding heb.

Pc draait op windows 7 32 bit

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:14

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:21:
Verkennen en kopieeren vanuit pc loopt gesmeerd, haal snelheden tot 5 mb/sec
5mb/s is 5 milli bit per seconde.

Je bedoelt hopelijk 5MB/s!?

offtopic:
Groeten doen we altijd impliciet, hoe goed bedoeld het ook is!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan je me ook met mijn vraag verder helpen?
Pagina: 1