Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beste Internet Provider - welke is dat?

Pagina: 1
Acties:

• Marc_Sway
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-11 20:58
Mensen,

Hoe moet ik vanuit technisch oogpunt onderstaand artikel beoordelen?

reviews: Gouden Steeksleutel 2010: de uitslag

Is Ziggo echt wel de beste?

Je kijkt natuurlijk naar Prijs versus down- en upload snelheden. Maar hoe zit het met snel een website bereiken/connecten tot deze hosting servers, etc?

Hoe heeft Tweakers de vergelijking gemaakt? Of heeft iemand een overzicht waar vooral de verschillende technische performance elementen van de verschillende providers te vergelijken zijn?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30

Onbekend

...

Het zijn allemaal stemmen van meningen van de gebruikers hier.
Met andere woorden: Het zijn geen feiten dus eigenlijk heb je er totaal geen moer aan. (Alleen Tweakers.net heeft weer een artikel erbij....)

Uiteindelijk is de locatie van jouw huis bepalend welke internet provider het beste is.
Daarnaast is jouw eigen apparatuur en bekabeling ook van invloed op de uiteindelijke snelheid.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11 20:40
In de gouden steeksleutel is gestemd door tweakers zelf welke de beste is. Aangezien ik Tele2 heb, heb ik geen andere keus om daarop te stemmen, ik kan tenslotte geen conclusie trekken over de beste provider als ik daar geen ervaring mee heb. Maar Ziggo is, uit verhalen, per regio verschillend. In het gooi is het in ieder geval om naar huis te schrijven. (snelheden fluctueren sterk, af en toe onder de 1Mbps, soms ook boven de 4Mbps, dus die wisselt van tijd tot tijd)
maar het ligt ook aan je budget. wat wil je er per maand aan kwijt zijn? anders zou ik zeggen: ga naar UPC en ga voor glasvezel. UPC, hoor ik van mensen, is een goede leverancier. Snelle speeds met glasvezel. Koper is minder maar lang niet te vergelijken met Ziggo of tele2. daar steken ze met kop en schouder bovenuit.

• Marc_Sway
Het gaat er mij dus vooral welke provider technisch (stabiel, snelle connectie naar hosting servers, etc) de beste performance resultaten oplevert in de range van: 20-40 MB Download en 1-4 MB Upload.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:48
De gegevens die je wenst zijn moeilijk te achterhalen. Over het algemeen zullen bij de meeste providers > 90% van de klanten nooit problemen hebben, je kan echter altijd pech hebben en zelfs bij de beste provider toch in de probleemgroep vallen.

• Marc_Sway
Op dit moment heb ik gewoon het goedkope Alice (na eerst hier Ziggo gehad te hebben maar veel te duur gezien prijs/download snelheid).

Met Alice haal ik hier hartje Utrecht 18MB download, praktisch standaard. Ik gebruik Chrome en Firefox. Alleen heb ik het idee dat bij het intikken van nieuwe web adressen het connecten naar de hosting servers en werkelijk starten met ophalen van een website Alice toch wat traag is.
Ik vraag me dus af of er ergens vergelijkingstests zijn te vinden waar specifiek naar dit soort zaken is gekeken.

• Marc_Sway
Heeft iemand trouwens de tekst digitaal van de meest recente test van de Consumentenbond over dit item? Of heeft iemand het detail rapport van Tweakers.net? Ajb dan even dit posten.

Bedankt

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Onbekend schreef op zondag 09 januari 2011 @ 10:16:
Het zijn allemaal stemmen van meningen van de gebruikers hier.
Met andere woorden: Het zijn geen feiten dus eigenlijk heb je er totaal geen moer aan. (Alleen Tweakers.net heeft weer een artikel erbij....)

Uiteindelijk is de locatie van jouw huis bepalend welke internet provider het beste is.
Daarnaast is jouw eigen apparatuur en bekabeling ook van invloed op de uiteindelijke snelheid.
Als dat zo is, dan hoop ik dat het berekenen van de score wel eerlijk is gegaan.
Daar de kabel-providers elk een eigen (niet overlappend) dekkingsgebied hebben en vast niet éxact hetzelfde aantal klanten hebben...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30

Onbekend

...

Daarmee heb je inderdaad een punt. :)

Helaas kon ik geen exacte informatie vinden over het aantal klanten per internet provider, maar het grafiekje van reviews: Gouden Steeksleutel 2010: de uitslag lijkt behoorlijk veel op de grootte van de dekkingsgebieden van de internet providers. :F

Hier heb ik een beter overzicht voor de kwaliteit van de internet providers gevonden: http://www.trosradar.nl/productradar/internetproviders

Speel ook Balls Connect en Repeat

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Marc_Sway schreef op zondag 09 januari 2011 @ 10:25:
Op dit moment heb ik gewoon het goedkope Alice (na eerst hier Ziggo gehad te hebben maar veel te duur gezien prijs/download snelheid).

Met Alice haal ik hier hartje Utrecht 18MB download, praktisch standaard.
Ergo, je weet niet waar je het over hebt...

Alice doet maximaal 20Mb (kleine "b") download en Ziggo doet maximaal 120Mb download. Dat is een verschil van een factor 6. Alice Easy kost 20 Euro in de maand, Ziggo Z3 kost 67 Euro in de maand, factor 3.3 verschil

Alleen Alice kan mogelijk glasvezel leveren met een hogere uploadsnelheid (2x zo snel als Ziggo) maar ik zie op hun site niet staan dat je dan ook TV & telefonie krijgt. En eerlijk gezegd, voor die 15 Euro meer doe ik er dan wel TV & telefonie bij bij Ziggo.

Snap dus niet waar je het precies over hebt en welke kosten/baten afweging je maakt maar in theorie zit je er flink naast, even afgezien van "wat de beste is" zonder je eisen daadwerkelijk te specificeren.

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 09-01-2011 11:21 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Onder Tweakers zullen kabelproviders hoger scoren omdat adsl geen 100+ mbit kan leveren, het zijn gewoon meningen. Op Fok! zouden misschien andere providers gewonnen hebben omdat er meer gekeken wordt naar prijs of de ondersteuning die je krijgt voor het instellen van een e-mailaccountje.

Zelf ben ik prima tevreden met Telfort, goedkoop, ze communiceren goed mee hier op Tweakers en ik hoef geen 120 mbit. Ziggo wordt sowieso al 16 euro duurder voor me als wat ze adverteren omdat ik hun TV niet hoef :)

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 09-01-2011 11:28 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Marc_Sway schreef op zondag 09 januari 2011 @ 10:25:

Met Alice haal ik hier hartje Utrecht 18MB download, praktisch standaard. Ik gebruik Chrome en Firefox. Alleen heb ik het idee dat bij het intikken van nieuwe web adressen het connecten naar de hosting servers en werkelijk starten met ophalen van een website Alice toch wat traag is.
Ik vraag me dus af of er ergens vergelijkingstests zijn te vinden waar specifiek naar dit soort zaken is gekeken.
Ikzelf zit op een KPN verbinding in een klein gehucht, max snelheid op adsl2 is voor mij 4MB. deze haal ik, en deze problemen ervaar ik niet.
Wat je zou kunnen doen is even naar www.speedtest.net gaan, (begin test) en de resultaten hier posten.
Ben persoonlijk wel benieuwd naar de ping snelheid.

Persoonlijk ben ik van mening dat KPN toch wel de beste service verleent en de de prijzen zijn gemiddeld.
Kpn ondersteund namelijk wél draadloos internetten en helpt bij e-mail accountjes (telefonisch uiteraard)
Maar ik werk dan ook zelf bij KPN :P

Als je voorheen ziggo hebt gehad op dit adres dan is de kabel volgens mij van Ziggo en zal een andere kabelaanbieder hier geen gebruik van kunnen maken.. toch?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 11:41 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

4MBps met ADSL2 lijkt me sterk ;)
Zou haast een verzoek indienen voor een topicwarming met het verschil tussen b en B erin, gebeurt bij te veel mensen hier op GoT :P

Als je voorheen Ziggo hebt gehad, dan kun je op de kabel alleen Ziggo kiezen inderdaad.

[ Voor 90% gewijzigd door Raven op 09-01-2011 12:05 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1