Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heey, ik heb op mijn computer windows xp. Ik heb nu:

CPU Type: DualCore Intel Pentium D 920
CPUID: Intel(R) Pentium(R) D CPU 2.80GHz
Moederbord: ATI RS400
Ram geheugen: 2x1GB GB ram geheugen.
Videokaart: Nivida Geforce 9500 GT.
Hardeschijf: ST3320820AS (298 GB, IDE) 146/290 GB word gebruikt.

Alles wat hierboven staat zat in de computer toen ik had gekocht, alleen de videokaart had ik erbij gekocht.
Laatst hoorde ik iets over dat mijn videokaart een bottleneck kon zijn, dat dat niet goed zou samenwerken met de rest waardoor de computer langzamer gaat werken? Ik gebruik mijn pc meestal om te gamen, ik speel nooit alles op hoog, meestal op medium wat soms ook niet goed gaat.
Ik heb niet super veel verstand van die computer onderdelen maar zijn die nog een beetje goed ?

Met vriendelijk groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
In principe is de hele PC oud. Als je wat beters wil je kun je beter een hele nieuwe PC halen in mijn ogen. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 05:09
kijk eens op de doosjes van de spellen, die je speelt....
Daarop staat vermeld, wat de minimum vereisten zijn om een spel te kunnen spelen. Ook wordt vaak advies gegeven, op welke specs een spel goed speelt.

Daarnaast kun je op www.yougamers.com de game o meter raadplegen voor een groot aantal spellen en kijken hoe goed je systeem daarop presteert. Je krijgt dan gelijk info, welk onderdeel het probleem is, als je pc onderpresteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lotje1 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 02:26:
kijk eens op de doosjes van de spellen, die je speelt....
Daarop staat vermeld, wat de minimum vereisten zijn om een spel te kunnen spelen. Ook wordt vaak advies gegeven, op welke specs een spel goed speelt.

Daarnaast kun je op www.yougamers.com de game o meter raadplegen voor een groot aantal spellen en kijken hoe goed je systeem daarop presteert. Je krijgt dan gelijk info, welk onderdeel het probleem is, als je pc onderpresteert.
Het lijkt niet te werken, als ik op: click here to see your system's preformance, dan gaat die analyseren en dan kom ik weer terug op het zelfde scherm.
Maar ik ken ook een gelijke site. Als ik dan zon game neem als: league of legends, beetje cartoon achtige warcraft 3 dota game, is niet super mooi maar ik speel dan op 1280x960 met alles op medium met 30-40 fps terwijl je ook nog een high hebt en super high, alsnog gaat die dan langzaam maar volgons die site moet ik hem goed aankunnen. plaatje: http://i56.tinypic.com/14jq3wg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
je hebt waarschijnlijk een popup blocker oid aanstaan? je moet een kleine app installeren/toelaten om het resultaat te krijgen :)
En een game zoals... is niet hetzelfde als..
welke games speel je zoal?

[ Voor 22% gewijzigd door lotje1 op 09-01-2011 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt niet echt, maarja het gaat erom dat ik de reden wil weten waarom alles zo langzaam gaat. Is er niet iets wat ik kan kopen waardoor het weer een beetje sneller loopt?

Dat, Call of duty modern warfare 2, maar die loopt nog verrassend goed, nooit haperingen en 1400x1200 nogwat resolutie.

En world of warcraft cataclysm nu, die loopt ook niet echt goed, je hebt laag, fair medium high en ultra, ik heb alles op fair en dan alsnog loopt die nooit echt goed, net had ik gewoon het toppunt berijkt, ik zat in een rustige omgeving met 5 man en ik speelde met 5-10 fps.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 02:55:
Het lukt niet echt, maarja het gaat erom dat ik de reden wil weten waarom alles zo langzaam gaat. Is er niet iets wat ik kan kopen waardoor het weer een beetje sneller loopt?
De 2e reactie heb je zeker over het hoofd gezien, de Intel D920 is ongeveer 5 jaar oud... Denk je dat spelfabrikanten veel rekening gaan houden met hardware wat zo oud is? Kortom: verkoop die pc een neem een nieuwe pc. Je zult anders alle hardware moeten vervangen wil je hem echt sneller hebben.

Wil je de huidige spellen op low/medium kunnen spelen dan kan windows xp herinstalleren ook veel helpen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
zoals the mask al zei, is je pc al wat ouder. pentium D 920 is zover ik weet geen dualcore, maar een single core. Dat beperkt al wat mogelijkheden voor snelheid.

je hebt een ide harde schijf, de huidige harde schijven zijn sata (II) schijven en sneller.
je geheugen is wellicht nog ddr I?

ik zou voor deze set geen nieuwe/andere onderdelen meer kopen, dat is deze pc niet waard. Dan kun je beter kijken naar een leuke 2e hands of nieuw een goedkope amd set kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Alle Pentium D CPU's zijn dual-cores.

Deze PC is het verder echt niet meer waard om geld in te steken.
Je kan het beste gewoon een nieuwe PC kopen ja.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
@ Imprezzion in principe zijn alle pentium D dualcores, daarin heb je gelijk.
Ik heb even opgezocht, waar de uitzonderingen zitten.. er zijn/waren een aantal situaties, waarin sommige als single processor draaien. Wikipedia: Pentium D

Dat geldt bij nalezen niet voor de 920, maar voor de 915/925 serie

wel heb ik een benchmark gevonden uit 2005 voor een rs 400 bordje, ga ervan uit, dat die vergelijkbaar is met het mobo van deze TS http://www.pcstats.com/ar...cfm?articleid=1789&page=1
Toen werd dit bordje al als instap beschreven, ik zou hier dus ook zeker geen nieuw systeem op bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-09 13:50
je pc is prima op mekaar afgestemd. In princiepe heb je altijd het probleem dat de cpu of de gpu(min of meer) de bottleneck is. Als je echt vooruit wilt kan je t beste een nieuwe pc kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lotje1 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 03:14:

je hebt een ide harde schijf, de huidige harde schijven zijn sata (II)
De ST3320820AS is gewoon een sata 300 schijf die ingesteld staat als ide ,en zolang een schijf onder ide draait maakt het niet uit of het een ide of sata is ,het gaat juist om de extra mogelijkheden zoals NCQ onder sata die het verschil maken.

pricewatch: Seagate Barracuda 7200.10 ST3320820AS, 320GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
ah... weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor een beetje te internetten en tekstverwerking zou je deze pc nog goed kunnen gebruiken maar als game-pc is hij zoals anderen ook al schrijven toch echt veel te oud. Om dan inderdaad dingen erin te gaan vernieuwen loop je al tegen de bottleneck dat er alleen nog 2de hands wat van te krijgen valt. Nieuw betaal je dan vaak onevenredig veel meer omdat het geen gangbaar product meer is, dus het beste is een nieuw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
Er zit een pci-e x16-slot of op dat moederbord, of niet? Je kunt natuurlijk gewoon een nieuwe videokaart kopen, die erin steken en kijken hoe 't gaat. Zolang je 't bij een HD 4850 of iets dergelijks houdt, zou je nog best eens wat extra leven out die oude cpu kunnen persen. Tweede hands 4850 zal vast niet meer dan 50 euro kosten, of een 8800GT, HD 3870, etc. Die zijn al stukken sneller dan de 9500GT.

Nog niet tevreden? Dan zul je al snel nieuw moederbord + cpu + ram + voeding moeten gaan kopen, en dat kost je al snel 200-250 euro.

[ Voor 31% gewijzigd door Marc Rademaker op 09-01-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Permutor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-03-2022
De Pentium-D vervangen door een Core2-Duo.
Heb ik een jaar geleden ook gedaan bij een "reserve" PC van mij. Ik had een Pentium-D 3.4GHz (heb hem nog liggen) vervangen door een E6600 2.4GHz. De grote winst zit in de veel efficiëntere geheugen toegang van de Core2-Duo. Beide hebben 4MB on-chip cache. De cooler van de Pentium-D heeft een koperen bodem. Verder is het model gelijk als de stock-cooler van de E6600. Door die koperen bodem is die best goed.
Samen met een HD3850 is op de nr.2 prima te spelen op 1600.
Als je dit overweegt, je kunt nog hooguit 1 a 2 jaar verder.
Ik gebruik die combi voor BF2, CoD4, CoD5, etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Permutor op 09-01-2011 20:54 . Reden: game titels toegevoegd ]

Pagina: 1