Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:14

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Hallo,

Ik ben fanatiek Exchange gebruiker omdat het normaal gesproken zorgt voor een simpel gebruik van meerdere apparaten, alleen momenteel zit het allemaal wat tegen dus vandaar mijn vraag.

Momenteel gebruik ik Mail 4.4 (1082?) in combinatie met Exchange 2007 (Op server 2003!) de server heet heel toepasselijk Exchange dus daar zal ik het over hebben, daarnaast heb ik een iPad (iOS 4.2) en een HTC Desire (2.2.9).

Afgelopen week voor Exchange een nieuwe netwerk bekabeling gemaakt (Oude bekabeling was niet goed + onduidelijk wat waar heen liep) dus netjes met rj45 schoentjes alles gelabeld en de stroomkabel iets verlegd.

Server aangezet, en ik merkte toen al dat hij wat trager was met opstarten, updates dacht ik bij me zelf dus heb 'm lekker laten staan pruttelen.

Nadat hij weer volledig online was begon het gezeur eigenlijk. Op alle apparaten werkt het zoals het zo moeten behalve op m'n macbook air. Zodra ik bij Mail m'n account toevoeg haalt hij netjes alle mail binnen. Helaas is dit maar eenmalig en als ik dan mail wil controleren mag ik het account verwijderen en opnieuw toevoegen.

Het zelfde geld voor iCal, die geeft alleen gelijk een fout melding dat de agenda niet vernieuwd kan worden.

Emails kan ik ook niet bekijken, gaat alleen om de headers die ik zie.

Ik heb ook geprobeerd het Exchange account in Office 2011 toe te voegen, dit gaat zonder problemen, alleen update hij daar de berichten wel maar zie ik helemaal niets. Hij syn't dus wel de mappen mee, echter de inhoud niet. Ook geen contacten en agenda*

*Als ik een agenda punt toevoeg krijg ik deze wel in m'n ipad en telefoon te zien

Het versturen van een email vanuit mail naar een extern account werkt zonder problemen.

Via imap werkt alles gewoon zoals het zou moeten (Wat berichten staan door elkaar, maar dat is niet heel erg).

Ook Outlook Web Access (OWA) doet het zonder enkel probleem.

Iemand enig idee? Ben namelijk al de hele nacht bezig geweest maar kan nergens 't probleem vinden!

[ Voor 79% gewijzigd door Toppe op 09-01-2011 07:48 . Reden: Bericht opnieuw gemaakt. ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:45
Hmm, je veranderd dingen aan je Windows server, vervolgens werkt er iets niet meer op je Mac (waar je niets aan hebt veranderd) en dan post je de vraag in een Mac subforum? Is het niet handiger dit te posten in Windows Servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Er is niets software matig veranderd, daar bij komend werkt geen enkel Exchange account meer, ook niet van een andere provider.

Ook werkt m'n account op andere pc's wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je schreef dat de synchronisatie in Outlook 2011 ook niet goed werkte, mijn eerste gedachte was ook dat je de vraag op de verkeerde plek stelt en daarom zo weinig replies krijgt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Misschien even je management console nalopen om te kijken of dingen aangepast zijn.
Dit klinkt toch echt als een exchange probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
De accounts werken wel op alle andere apparaten (iPad, Telefoons, PC's) en dat het probleem dan toch in Exchange zit, kans acht ik nihil. Daarbij heb ik alle opties al een aantal keer doorlopen en die staan echt goed.

Via testexchangeconnectivity.com geeft hij wel een aantal fouten maar dit is auto discover en SSL (gebruik gewoon een windows certificaat) en die auto discover bewust uitgezet.

Volgens mn mac zijn er gewoon geen berichten, voeg ik hem dan op een later tijd stip opnieuw toe zie ik wel de headers maar niet de inhoud van de berichten.

Google levert alleen maar hits op met mensen die het zelfde probleem hebben, een oplossing kan ik niet vinden. Het gekke is wel dat het enkel voorkomt bij Mail en Entourage. Dit soort problemen kan je op een windows bak oplossen door de cache leeg te knallen, maar volgens mij heeft Apple geen cache?

Tip voor Tweakers: één bericht in meerdere categorieën plaatsen

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 10-01-2011 08:55 . Reden: Tip voor tweakers ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik denk ook dat je het in de server moet zoeken. De iPad en de HTC gebruiken een ander Exchange-protocol dan een 'volwaardig' OS. Het gaat m.i. dus mis in het volwaardige protocol. Let je ook op dat je voor Outlook 2011 minimaal Microsoft Exchange 2007 SP1 RU4 nodig hebt?

Daarnaast lees ik niet dat je de server nog een keer opnieuw opgestart hebt. Alhoewel het een server is, heb ik het idee dat er weinig gebruikers opzitten. Wellicht is dat in dit geval wel een oplossing.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Hmz, wil niet gek overkomen hoor, is er een protocol verschil dan tussen office 2010 en office 2011 Mac? De server is ookal meerdere malen opnieuw opgestart.

De docter in mac geeft geen problemen aan, daarnaast zie ik in office 2011 het "Downloaden" balkje lopen, hij haalt ook alle berichten binnen die er in staan alleen komen ze niet in de lijst te staan, vandaar dat ik het probleem ook in mail zie en niet in exchange. Nogmaals alle andere exchange accounts die ik kan testen werken ook niet.

RU4 ga ik wel controleren

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 10-01-2011 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Office 2010 kan ook werken met Exchange 2003. ;) Office 2011 stelt dus meer eisen. Ik ben er zelf ook geen expert in, maar dit soort lijstjes loop ik zelf altijd af. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Zo frustrerend dit, maar goed ik moet er maar even mee gaan stoppen want anders ga ik zometeen die server van kant maken :p

Gekke is dat ik net een hosted exchange heb gehuurd en die het één keer heeft gedaan, nu exact het zelfde probleem.

Pagina: 1