Op basis van dit topic ben ik verder gegaan en heb een array van UserControls gemaakt. Dit UC geeft een aantal eigen gemaakte properties. Ik heb het array gemaakt in een bepaalde functie. Nu wil ik een aantal properties aanpassen in een andere functie, maar dit lukt me niet omdat deze properties niet "beschikbaar" gesteld worden door de IDE. Ik gebruik deze code:
bij de regels met c.propKleur geeft hij dus aan dat propKleur niet geldig is. Als ik het Switch-statement weglaat, runt hij wel en zie ik de MessageBox verschijnen. Hoe los ik dit op ?
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| while (rdr.Read()) { foreach (Control c in Controls) { if (c.Name == rdr["kaartnummer"].ToString()) { MessageBox.Show("Something changed"); switch (rdr["status"].ToString()) { case "1": c.propKleur = "geel"; break; case "2": c.propKleur = "groen"; break; case "3": c.propKleur = "rood"; break; } } } } |
bij de regels met c.propKleur geeft hij dus aan dat propKleur niet geldig is. Als ik het Switch-statement weglaat, runt hij wel en zie ik de MessageBox verschijnen. Hoe los ik dit op ?