Toon posts:

Mobiel internet voor de laptop (Macbook)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik zal binnenkort een nieuwe studio betrekken.
Helaas is er nog geen internet aanwezig. Wel is er een CAI aansluiting en een aansluiting voor de telefoon, maar omdat in het gebouw al andere appartementen/studio's zitten, weet ik niet of ik hier gebruik van kan maken.

Nu las ik dat er ook mobiel internet bestaat (via een USB) en deze in de laptop (in mijn geval Macbook) zou moeten klikken. Dan hoef je dus niet gebruik te maken van de aansluitingen in het huis, en kan je ook vrij overal internet gebruiken.

Hebben meerdere mensen hier ervaring mee?
Ik lees dat Xs4All en Tele2 goede providers in deze zijn. Klopt dat?

Verder kijk ik graag films en download ik ze af en toe.
Bestaat er de kans dat ik extra kosten krijg als ik regelmatig films download?
Daarnaast Skype ik vaker met een goede kennis uit het buitenland.
De snelheid maak ik me niet zo heel druk om, als deze voor de download maar op rond de 120 kb ligt.

Ik hoor graag jullie meningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:29:
Beste Tweakers,

ik zal binnenkort een nieuwe studio betrekken.
Helaas is er nog geen internet aanwezig. Wel is er een CAI aansluiting en een aansluiting voor de telefoon, maar omdat in het gebouw al andere appartementen/studio's zitten, weet ik niet of ik hier gebruik van kan maken.

Nu las ik dat er ook mobiel internet bestaat (via een USB) en deze in de laptop (in mijn geval Macbook) zou moeten klikken. Dan hoef je dus niet gebruik te maken van de aansluitingen in het huis, en kan je ook vrij overal internet gebruiken.

Hebben meerdere mensen hier ervaring mee?
Ik lees dat Xs4All en Tele2 goede providers in deze zijn. Klopt dat?

Verder kijk ik graag films en download ik ze af en toe.
Bestaat er de kans dat ik extra kosten krijg als ik regelmatig films download?
Daarnaast Skype ik vaker met een goede kennis uit het buitenland.
De snelheid maak ik me niet zo heel druk om, als deze voor de download maar op rond de 120 kb ligt.

Ik hoor graag jullie meningen!
Let er wel even op dat dit meestal FIUP abonnementen zijn, als je dus een bepaalde hoeveelheid data binnengehaald hebt, zal de snelheid erg geknepen worden. Als je gewoon CAI aansluitingen hebt, gebruik ze dan gewoon, scheelt je erg veel in de snelheid, en geen gezeur met FUP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip.

Het nadeel is dat die CAI aansluiting al op naam van de huisbaas staat, of een andere bewoner op het adres in een van de andere studio's/appartementen neemt daarmee al internet af.

Delen met anderen heeft helaas geen zin, is al voorgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:06
Maar met wat jij aan data wil verstoken per maand, lijkt me mobiel internet geen optie. De kosten zullen veel te hoog worden, maar heb je zelf al naar abbo's (FUP) gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan goed zijn...

Ik zag wel het T-Mobile Laptop Executive abonnement.
Die werkt met een onbegrensde FUP.
Wel is het een redelijk duur abonnement.

Bron:
http://www.t-mobile.nl/mobiel-internet/laptop/executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of Vodafone, dan heb je ook geen limiet maar een F.U.P voor 50 euro per maand met maximaal 14.4 Mbps. Eerste 4 of 12 maanden 40% korting bij respec. 1 of 2 jr abonnement.
Pagina: 1