• xXPaulXx
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09-2022
Beste iedereen,

Laatst voor de tweede keer een PC zelf in elkaar gezet En je raadt het al aan de titel, de afstandsbusjes was ik jammer genoeg vergeten, heel stom.

Nu heeft er na het starten van de PC zeer waarschijnlijk kortsluiting plaatsgevonden. Ik hoorde een soort elektrisch sissend geluid en toen een klein rookpluimpje.

Ik begrijp dat mijn moederbord nu kapot is (dure les :( ) maar wat kan/is er nu nog meer kapot??
Hebben de Voeding, CPU, RAM, Videokaart en/of Harde Schijf het nu ook niet overleefd??

Dankje!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:06
xXPaulXx schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:09:
Beste iedereen,

Laatst voor de tweede keer een PC zelf in elkaar gezet En je raadt het al aan de titel, de afstandsbusjes was ik jammer genoeg vergeten, heel stom.

Nu heeft er na het starten van de PC zeer waarschijnlijk kortsluiting plaatsgevonden. Ik hoorde een soort elektrisch sissend geluid en toen een klein rookpluimpje.

Ik begrijp dat mijn moederbord nu kapot is (dure les :( ) maar wat kan/is er nu nog meer kapot??
Hebben de Voeding, CPU, RAM, Videokaart en/of Harde Schijf het nu ook niet overleefd??

Dankje!
Ik vraag me af hoe je mb überhaupt vast hebt kunnen zetten..

Wat er kapot kan je alleen testen door trial en error, ofwel alles langslopen en uitsluiten.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Testen is de enige mogelijkheid. Maar hoogst waarschijnlijk is alleen je moederbord defect.

Al is er wel een kleine kans dat je RAM/CPU ook een klap gekregen heeft. De rest lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• xXPaulXx
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09-2022
Ik vraag me af hoe je mb überhaupt vast hebt kunnen zetten..
ja.. ik ook.. Ik vond het al zo vreemd, maja dure les gebeurt me nooit weer.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
de harde schijf heeft het in ieder geval overleefd lijkt me.
Je voeding kan je even testen met een schroot pc (pentium 4/3 van de gemeente)
ram even testen in een ander moederbord eveneens de procesor en de videokaart.