Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan ik via deze hardware nes en PS2 aansluiten aan monitor?

Pagina: 1
Acties:

• Johanvo21
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-02 17:20
V&A aangeboden: Frontpanel met Oude aansluitingen!

Op deze website zag ik deze advertentie staan! Mijn vraag is kan ik via deze hardware mijn NES ( oldschool :-)) en PS2 aansluiten via me computer op me schermen!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is een frontpanel dat bestaande poorten doorlust. Die moet je dus wel hebben op je PC. Ik weet zo niet hoe je een NES aan kunt sluiten, maar als je het via je PC wil laten lopen zul je toch iets van een video-input moeten hebben (een capturekaart of een VIVOvideokaart).

Verwijderd

Als je het via een TV/capturekaart aansluit, hou rekening met lag. Lijkt me niet wenselijk voor games.

• Johanvo21
nou voor een NES is dat toch niet echt nodig of wel?

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 10:09

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Waarschijnlijk lus je die video input poorten door met een kabeltje naar de achterkant van je pc.
Dan zou je op de achterkant al diezelfde poorten moeten hebben, anders heb je niks aan zo'n front panel.

Vergeet ook niet dat er een verschil is tussen video in en video out. Je videokaart accepteert geen video input van je NES of PS2, daarvoor heb je een video capture/tuner kaart nodig.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Johanvo21 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:00:
nou voor een NES is dat toch niet echt nodig of wel?
Ik zou de NES en PS2 gewoon direct aan je monitor hangen, dat is veel praktischer.

• Johanvo21
Terw_Dan schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:48:
[...]

Ik zou de NES en PS2 gewoon direct aan je monitor hangen, dat is veel praktischer.
maarja, mijn beeldschermen van me pc zijn vga en dvd hdmi, daarmee lukt het zover mij is uitgelegd niet.

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 21:05
Er zijn converters die het signaal van analoog naar digitaal omzetten. Deze zijn over het algemeen niet te betalen. Maar als je goed zoekt kan je voor 30 euro dit wel voor elkaar krijgen:).

• Johanvo21
Powergrim schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:28:
Er zijn converters die het signaal van analoog naar digitaal omzetten. Deze zijn over het algemeen niet te betalen. Maar als je goed zoekt kan je voor 30 euro dit wel voor elkaar krijgen:).
misschien kan jij er eentje vinden? ik zoek me te pletter, maar kan niks vinden!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 10:01
classpc schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:45:
Waarschijnlijk lus je die video input poorten door met een kabeltje naar de achterkant van je pc.
Dan zou je op de achterkant al diezelfde poorten moeten hebben, anders heb je niks aan zo'n front panel.

Vergeet ook niet dat er een verschil is tussen video in en video out. Je videokaart accepteert geen video input van je NES of PS2, daarvoor heb je een video capture/tuner kaart nodig.
Ik denk juist dat, omdat het geen TV signaal is, maar puur alleen video, je dit met een wat oudere videokaart gewoon can capturen. Het is geen kabelTV, waar je normaal gesproken een TV kaart voor nodig hebt.

LinkedIn
BlackIntel

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 17:48
Ehh als er gewoon een coax-stekker aanzit heb je echt een TV-capture-kaart nodig. Wat zou trouwens het verschil moeten zijn tussen "TV" en "video" signaal? Allebei PAL hoor...
edit:

Wacht, het is natuurlijk wel verschillend dat er bij de één 20+ kanalen over de lijn gaan.

Op sommige videokaarten (meestal oudere AGP kaarten van ATI) zit een gecombineerde S-Video input/output, maar anders heb je meer nodig dan alleen een videokaart.

Beste wat je waarschijnlijk kunt doen is een Composite/S-Video/SCART naar VGA converter kopen (wel eentje met electronica, enkel kabeltje gaat niet werken), dan kun je het direct op de monitor aansluiten. Kosten wel wat (€25-€50) en zijn redelijk obscuur, maar zoiets gaat een TV-kaart ook kosten. zoiets (2)

Als je NES geen Composite/S-Video heeft maar enkel Coax heb je echt een TV-capture-kaart nodig, of je moet een boxje vinden waar ook Coax in kan.

[ Voor 17% gewijzigd door dtech op 08-01-2011 23:02 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En met een capturekaart is er naar mijn ervating eigenlijk niet meer te gamen op je nes of snes. De vertraging is gewoon te groot.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:39

Harrie

NederVlaming

Met dat ding wat je daar aangeeft gaat het niet werken.
Je zou wel zoiets kunnen overwegen, dan kan je ze gewoon op de vga aansluiting van je monitor aansluiten. (ah dtech zei dat ook al...)

• Johanvo21
Harrie schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 23:07:
Met dat ding wat je daar aangeeft gaat het niet werken.
Je zou wel zoiets kunnen overwegen, dan kan je ze gewoon op de vga aansluiting van je monitor aansluiten. (ah dtech zei dat ook al...)
kan je deze ook in nederland kopen? want ik vindt het wel een handig kastje voor een lage prijs, maarja als je via die website wilt kopen, dan moet je paypal ( wat ik niet heb) of creditcard

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-11 21:10
Johanvo21 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 23:50:
[...]

kan je deze ook in nederland kopen? want ik vindt het wel een handig kastje voor een lage prijs, maarja als je via die website wilt kopen, dan moet je paypal ( wat ik niet heb) of creditcard
misschien heb ik nog wel zoiets voor je liggen, kzal eens voor je kijken ;)
Pagina: 1