Nieuwe HDD, oude windows install overnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:59
Op het moment heb ik een niet al te grote hdd (250 gb) en die wil ik ivm veel downloaden graag vervangen door een 2 TB drive. Nu heb ik liever gewoon een hdd in mn systeem en vroeg ik me af (ook vanwege de snelheid) of ik mn oude installatie gewoon op de nieuwe drive kan zetten. Door middel van het clonen van mn oude Windows installatie oid.

Ik heb namelijk niet zoveel zin in een nieuwe Windows installatie, heb die net achter de rug en alles is eigenlijk net enkele weken geleden geconfigureerd en ingesteld. Heeft iemand ideeën hoe ik dit het beste kan aanpakken?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:08

SeatRider

Hips don't lie

Als de nieuwe schijf op dezelfde controller zit (S-ATA > S-ATA bvb) dan kan dat inderdaad gewoon door 'm te clonen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een image maken van je schijf en die op de nieuwere schijf terugzetten is een prima idee. Zelf heb ik goede ervaringen met acronis true image, maar er zijn nog zat anderen.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:59
Moet je dan je nieuwe schijf eerst als slave in je systeem zetten of eerst een clean install van windows op de nieuwe schijf en vervolgens je image terugzetten vanaf een backup schijf?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DarkShadow schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:50:
Moet je dan je nieuwe schijf eerst als slave in je systeem zetten of eerst een clean install van windows op de nieuwe schijf en vervolgens je image terugzetten vanaf een backup schijf?
Had je al gekeken wat Acronis kan?

PS: http://www.tomshardware.c...-14-clone-sata-boot-drive (gevonden via Google op "clone ide to sata")

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 08-01-2011 19:52 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

DarkShadow schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:50:
Nee...

men nemen een live cd van arcronis of van clonezille (staat op parted livecd. Als je getest hebt dat deze cd opstart zet je je nieuwe schijf op interface 1 en je oude op interface 2.
*start livce
*cline 2 -> 1/
*(re)boot van 1.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het clonen van een hardeschijf is inderdaad een goede manier om een hardeschijf te vervangen waarbij de Windows installatie intact blijft. Hoe en met welke software je dit kunt doen had je wel uit de FAQ's kunnen halen, maar ook met een beetje zoekwerk uit de vele topic's die deze voor gegaan zijn. Aangezien er verder niets bijzonders gaande is, lijkt mij dit topic dan ook overbodig en krijgt daarom een slotje. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.