Met spoed betrouwbare hosting voor grote hobby site gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindstorms
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-04 03:47
Beste Tweakers,

Ik ben scholier en in mijn vrije tijd mag ik graag wat programmeren. Op mijn eigen website kan men de programma's die ik maak gratis downloaden, wat ook veelvuldig gedaan wordt door een breed (en de laatste tijd zelfs internationaal) publiek.

Eén van mijn programma's is een zogenaamde "P2000 Monitor", een programma om de laatste meldingen van de hulpdiensten te ontvangen. Allemaal leuk en aardig, maar op oudjaarsdag besloot er iemand om het programma een vermelding op FTD te geven. Het resultaat was dat ik er in twee uur tijd meer dan 6000 gebruikers bij kreeg, die ook allemaal nog berichten moeten ontvangen van de server.
Hierop heeft mijn webhost (WebReus) besloten mijn website af te sluiten van de buitenwereld, omdat mijn site teveel requests tot zich nam. (20 per seconde, op het hoogtepunt.) Mijn site wordt pas weer geactiveerd als ik kan garanderen dat "het niet opnieuw gebeurt", wat ik niet kan.

Ik moet dus op zoek naar een nieuwe host. Een hobby moet echter een hobby blijven, en een gigantisch budget heb ik dan ook niet. Bij WebReus betaalde ik €19,99 voor het "Power"-pakket met 50GB traffic. Ik gebruikte ongeveer 40 mb van de storage en 30 gb traffic per maand, maar dat zijn statistieken van vóórdat mijn probleem begon.

Mijn vraag is dan ook, weet iemand een hoster die mij voldoende traffic, requests en storage kan bieden, voor een niet te hoge prijs? Er kan ook wel iets geregeld worden met een vermelding onderaan iedere webpagina en in mijn programma.

Met vriendelijke groet,
Mindstorms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Waarom ga je niet naar een van de vele vergelijkingssites en kijk je daar naar aanbieders die aan jouw eisen voldoen? Meestal zijn daar ook waarderingen te vinden en anders zijn die ook eenvoudig te Googlen.

In dit topic krijg je alleen maar een opsomming van iedereen z'n huidige host (als het niet gewoon spam is).

En betrouwbare hosting met behoorlijke bandbreedte kost geld. 20 euro per jaar is een lachertje, voor 20 euro per maand heb je een stuk meer kans.

[ Voor 19% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 08-01-2011 18:09 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Modbreak:Het mag geen reclame/spam opsomming worden! Maar omdat het project wel interessant is voor vele tweakers en er ook discussie/assistentie vraagstukken zitten in dit probleem wil ik het topic eigenlijk nog open houden. Stop daarom met geven van hosting oplossingen van jezelf of je baas, dat is spam hoe goed bedoeld ook.

Discussie punten wat ik zie is waarom je zoveel traffic hebt met je clients die zijn gedownload?

Is het een pull methode van de client, geen push vanaf de server en client doet een keep-a-live van de verbinding? Is de frequentie van je clients veel te hoog? Kan je deze nog (remote) updaten? Kan je oude clients weren en mensen forceren de nieuwe versie te downloaden zodat je het meer onder controle kan houden? Kan je de hoeveelheid data per client verkleinen met slimme ideeen van mede Tweakers? Updaten de clients elke keer alle informatie of alleen de updates?

Valt me twee dingen op namelijk, het aantal simultane sessies (request per seconde) en de enorme hoeveelheid data die veel groter is dan nodig volgens mij.

[ Voor 51% gewijzigd door bjck op 08-01-2011 18:35 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:19
je zou ook de werking van je software kunnen veranderen die de data van bijvoorbeeld amazon cloud haalt. Betaal je vrij weinig voor data en request en je kan ontzettend veel gebruikers aan.

je kan via de api van amazon geautomatiseerd dingen uploaden.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
P2000 meldingen bestaan toch alleen maar uit tekst? Waar komt al dat dataverkeer dan vandaan?

Een simpel servertje kan toch wel 20 paginas per seconde serveren?

[ Voor 27% gewijzigd door Martine op 08-01-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
offtopic:
@Mindstorms:
Zodra je site weer online is zou ik graag willen weten waar ik P2000 monitor vandaan kan halen. Klinkt mij als een interessant programma in de oren. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Joen op 08-01-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

Wellicht is een Virtual Private Server een optie. Daar mag je in principe doen en laten wat je wilt als je maar geen overlast veroorzaakt voor andere gebruikers. Ik betaal er nu 10 euro per maand voor inclusief 500GB dataverkeer. (Kan nog wel goedkoper)

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindstorms
Allereerst bedankt voor alle reacties in zo'n korte tijd! :) Ik ga alle opties zeker even nader bekijken (Al lijkt Versio erg aantrekkelijk op het eerste gezicht...)

Dan wil ik in het bijzonder even reageren op bjck en Martin!.
De gegevens komen op de server doordat mijn thuiscomputer ze in een php-script POST, die ze in de database drukt waar de client ze dan weer uit haalt.
De client haalt de data op met een pull methode, die iedere 35 seconden een update probeert te downloaden vanuit een php-script. In het script worden enkele variabelen als de regio en het laatst ontvangen bericht gePOST. Zodoende haalt het programma ook alleen de updates op die hij nodig heeft en nog niet had. Bij de eerste aanvraag (Met de berichten van de afgelopen 12 uur) wordt de xml bovendien gegzipped om bandbreedte te besparen.
In het xml-formaat wat ik gebruik kan ik een update forceren als dat nodig is. De client ziet dan dat er een nieuwer versienummer als zijn eigen bestaat en weigert verder te updaten totdat de nieuwe client is gedownload.
Op die manier had ik de laatste maand geloof ik (over de hele website, dus niet alleen het Monitorverkeer -wat wel het leeuwendeel was-) zo'n 10.000.000 pageviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Mindstorms schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:57:
Allereerst bedankt voor alle reacties in zo'n korte tijd! :) Ik ga alle opties zeker even nader bekijken (Al lijkt Versio erg aantrekkelijk op het eerste gezicht...)
Ik weet niet tot hoever je programmeer skills gaan, maar is het niet handiger om json te gebruiken inplaats van xml. Bij mij ging het van 23kB naar 12kB. Dataverkeer nam met 40% af in de maand.

Kan je een hoop kosten schelen per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nog altijd zie ik geen statistieken van je verbruikte bandbreedte. Ik kan dus helaas niet beoordelen of je 30+GB verstookt of 300+GB of misschien zelfs 3+TB. Verder mis ik ook of je bijvoorbeeld een eigen domein hebt en/of die ook bij WebReus in beheer is en of je hier de records van mag wijzigen bijvoorbeeld (dus domeinnaam blijft gehost bij WebReus maar verwijst voortaan naar serverX van hostY).

Ook mis ik enigszins statistieken van het aantal clients wat per uur, per 24 uur of misschien zelfs per week data ophaalt en hoe vaak. Hierdoor kan het voorkomen dat een webhost een site afsluit omdat het piekverkeer te hoog voor ze is terwijl het gemiddelde misschien maar 2 requests per 5 minuten is.

Verder is het misschien ook handig om te weten hoe groot je database is, of je daar bepaalde maintenance-jobs hebt lopen voor het schonen van meldingen of dat je een "archief-database" hebt en een "live-database" waarbij de ene bijvoorbeeld 20MB is en de andere maar 2MB. Of, is het een optie om meerdere databases te hebben voor archief of iets dergelijks? Of zelfs meerdere databases die dezelfde data serveren? En hoeveel simultaneous connections heb je naar je database op piektijden?

Anyhow, persoonlijk ben ik een voorstander van hosten in NL; de kosten voor dataverkeer liggen erg hoog naar mijn mening. Mogelijk dat een bedrijf als OVH iets voor je kan betekenen waar je pakketten hebt van 2.50 tot 25 Euro in de maand met onbeperkte bandbreedte en door hun grootte (geheel Europa) is waarschijnlijk de bereikbaarheid/failover van je site altijd goed te regelen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als jij niet vertelt wat jouw requirements zijn en de complexiteit van je vragen is , is zo'n opmerking ook niet heel duidelijk, helaas.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindstorms
@Rhodium: Ik zou het zeker kunnen proberen, al weet ik niet hoeveel verder mijn xml nog verkleint kan worden. Alle indents zijn weg en de elements hebben namen van één karakter lang. Bedankt voor de tip in elk geval!

@MAX3400: Zoals in de beginpost al zei verstook ik ongeveer 30 GB per maand, maar dat zijn statistieken vóór de downtime. Nu ik afgesloten ben heb ik namelijk ook geen toegang meer tot de statistieken. Ik denk in elk geval niet dat het dataverkeer zo vreselijk de pan uit is gerezen, de data zelf is opzich maar klein. Qua statistieken kan ik je helaas niet heel veel vertellen omdat ik het allemaal uit mijn hoofd moet doen. De ruwe logs van de probleemdagen heb ik wel kunnen bemachtigen en kunnen analyseren. Het minimum was 1 request/sec, het maximum zoals gezegd twintig. Op de drukste dag waren er gemiddeld 10 per seconde, zo'n 860.000 in totaal. In de dagen daarna is dat weer afgenomen, waarschijnlijk omdat mensen onder het mom "het werkt niet" het programma weer verwijderd hebben. Ik ben echter wel bang dat er opnieuw een run op komt als het programma weer werkt, men is over het algemeen vreselijk enthousiast. O-)
De database is (geschat) maar een aantal mb's groot. Alle updates ouder dan 12 uur worden verwijderd, omdat er tot maximaal 12 uur teruggekeken kan worden. Na het verwijderen van oude meldingen wordt de table opnieuw geoptimaliseerd. Of het zin heeft meerdere databases te maken met dezelfde data weet ik niet. Die zouden dan ook over hosts verdeeld moeten worden, maar ik moet de data er ook krijgen, dus ik vermoed dat dat logistieke problemen op gaat leveren. Over de connections kan ik je helaas niets vertellen, ik heb geen idee hoe ik aan die informatie zou moeten komen, al zou ik het na kunnen vragen bij WebReus.
Ik heb trouwens een eigen domein, waarbij ik ook de machtiging heb om de DNS aan te passen.

@Boudewijn: Simpel gezegd zoek ik een host die voor niet teveel geld mijn programma in de lucht kan houden. Dat is nogal een vaag criterium, maar dat kan ik wel wat uitbreiden.
Ik heb zo'n 100 mb storage nodig, 50 gb dataverkeer (Wat extra's voor de groei is nooit verkeerd, dataverkeer is duur als je over je limiet gaat...), PHP, MySQL, statistieken, één emailadres, FTP toegang, Cronjobs, en een beheerpanel is ook wel handig. Ik betaal voor een iets uitgebreider pakket nu twintig euro per jaar (Ex domein), maar die kan het niet aan in verband met de requests. In dat bedrag zit heus wel wat speling, maar het kan gewoon niet in de honderden euro's gaan lopen, dan houdt het hobbyproject op.
Verder hou ik van zekerheid, dus zou het mooi zijn als ik enigzins zeker zou weten dat ik niet opnieuw afgesloten wordt bij dit aantal requests en dat mijn site in elk geval een jaar (Waarna je je contract normaal gesproken kunt verlengen...) weer online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dank voor je antwoord en nummertjes... Denk dat er voldoende hostingpartijen al genoemd zijn die jou hierin kunnen bijstaan. De kosten zijn een antal verhaal vandaar dat ik persoonlijk aangaf om uit te wijken naar een internationaler bedrijf met lagere bandbreedte-kosten voor "ongeveer" 30 Euro per jaar.

Zelf gebruik ik ook soms P2000 (wel de web-versie, niet de app) en ik kan me voorstellen dat veel mensen het toch wel nuttig vinden, zeker na het soort geintjes van Moerdijk bijvoorbeeld en ik hoop dan ook dat je op korte termijn je site weer in de lucht krijgt en geen omkijken meer hebt naar mogelijke downtime/blokkade door de webhost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindstorms
Goed, ik heb de afgelopen dagen wat hosters benaderd, vragen gesteld en antwoorden gekregen. Men is over het algemeen genomen nogal bang voor mijn bezoekers, zo blijkt.

Eén van de hosters reageert met iets meer dan een afwijzing en raadt aan een VPS te nemen "met minstens 512 MB ram. Wanneer het binnen uw budget past is een 1024MB VPS een nog betere oplossing aangezien grotere pieken zo makkelijker opgevangen kunnen worden". Nu heb ik ondertussen ook een sponsor gevonden in één van mijn gebruikers, dus de kosten zijn een iets minder groot probleem geworden.

Nu is mijn vraag aan jullie, is een VPS in dit geval de juiste optie? En zo ja, ik heb een optie om er voor €40,- DirectAdmin op te laten zetten. Is dit het waard of zijn er gelijkwaardige gratis alternatieven die ik zonder al teveel problemen zou moeten kunnen installeren?

[ Voor 4% gewijzigd door Mindstorms op 13-01-2011 23:41 . Reden: Installatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

webmin ipv directadmin vind ik ook wel voldoen en is gratis.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 08:16
Waar praat je over? Ik heb een VPS met 1GB RAM, 100GB ruimte en 1TB dataverkeer voor 15 euro met Ubuntu 10.04 LTS (en nog een sloot andere distributies mogelijk).

Webmin is idd een mooie oplossing hiervoor. Heb je al een offerte en hoeveel ben je dan kwijt per maand want als ze alleen al 40 euro voor een control panel willen hebben...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:27
Mindstorms schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:20:Nu is mijn vraag aan jullie, is een VPS in dit geval de juiste optie?
Dat ligt helemaal aan wat je wil. Je eisen qua server 'resources' lijken een stuk meer dan de andere (ongetwijfeld) honderden sites die bij je huidige host draaien, voor jou kunnen ze ook 100x de homepage van meneer de Vries hosten - logischerwijs gaan ze klagen.

Als je besluit met een andere (shared)hostingprovider in zee te gaan, zul je erg goed moeten uitzoeken/bespreken of de hoster je traffic wel aankan (maar dat lijk je al te doen).

Met een VPS heb je in ieder geval geen gezeur over teveel hits van je host, of hij trekt 't, of hij trekt 't niet en alleen jouw spul wordt traag... Maar als je het goed bespreekt dan zou dat bij een shared host ook geen probleem moeten zijn.

Voordeel (of nadeel, dat ligt er maar net aan) van een VPS is dat je 'm zult moeten laten beheren (managed) of het zelf moet doen (unmanaged). Je krijgt er sowieso een hoop flexibiliteit voor terug tov. shared hosting.. (van php settings tot de webserver die je draait, je kunt 't allemaal zelf bepalen).
En zo ja, ik heb een optie om er voor €40,- DirectAdmin op te laten zetten. Is dit het waard of zijn er gelijkwaardige gratis alternatieven die ik zonder al teveel problemen zou moeten kunnen installeren?
Ik weet niet hoe breed je wilt aanhobbyen met de site, maar als je 't leuk lijkt om met Linux/hosting te leren werken dan kun je er ook voor kiezen om een unmanaged VPS te nemen en het zelf te regelen. Het is allemaal echt geen rocket science, bovendien zijn er plenty tutorials/handleidingen/if-all-else-fails-GoT. Wil je echter dat het 'gewoon' werkt, en je er weinig omkijken naar hebt, dan is shared hosting of een managed VPS een betere oplossing.

Als je een managed VPS afneemt dan zit/hoort daar meestal ook wel een control panel bij (wat je host verder met je VPS uitvoert hangt van de SLA af). Echte alternatieven op het betaalde DirectAdmin/Plesk/cPanel zijn er (geloof ik) niet echt (qua features), behalve misschien Webmin (dat wat meer gericht is op algemeen serverbeheer).
Eén van de hosters reageert met iets meer dan een afwijzing en raadt aan een VPS te nemen "met minstens 512 MB ram. Wanneer het binnen uw budget past is een 1024MB VPS een nog betere oplossing aangezien grotere pieken zo makkelijker opgevangen kunnen worden".
Het juiste antwoord: kunnen we niets over zeggen, aangezien we je exacte situatie niet kennen. Een managed VPS met iets als DirectAdmin is vaak een OS template met veel services die je niet allemaal gebruikt (+Apache/MySQL/PHP/ProFTPD/Mailservers enz) en hebben voor al die services een 'default' config. Dat lust mogelijk wel wat geheugen ja..

Als je 't zelf doet (geen bloaty DirectAdmin-template), de services uitzet die je niet gebruikt, wat sleutelt aan de configs dan heb je een stuk minder RAM nodig. Durf er m'n hand voor in 't vuur te steken dat het met je huidige load zelfs nog kan op 128MB RAM (nginx + PHP MySQL)...

256MB is een wilde gok als aanbevolen minimum, mocht je toch zelf willen gaan aanhobbyen. Als je 't zeker wilt weten regel je eerst een VPS op proef..

Gezien het feit dat je zegt scholier te zijn is de prijs misschien toch niet geheel onbelangrijk (afgezien van je sponsordeal). Voor scherpe deals voor unmanaged VPS is http://www.lowendbox.com een aanrader (niet vergeten de comments te lezen voor reviews, zowel het kaf als het koren wordt gepost, er zijn nu eenmaal wat meer prutstoko's op de budgetvps-markt).

offtopic:
Ik betaal/betaalde ongeveer 6 euro in de maand voor een 256MB VPS (inmiddels wat meer door wat gunstige upgrades). Draait als een zonnetje, nooit problemen mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindstorms
Bedankt weer voor de reacties :)

@Ballebek: 1GB RAM, 70GB ruimte en 500GB traffic moet €17,79 p/m kosten.

@Thralas:
Thralas schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 04:14:
[...]
Voordeel (of nadeel, dat ligt er maar net aan) van een VPS is dat je 'm zult moeten laten beheren (managed) of het zelf moet doen (unmanaged). Je krijgt er sowieso een hoop flexibiliteit voor terug tov. shared hosting.. (van php settings tot de webserver die je draait, je kunt 't allemaal zelf bepalen).
Dat zal een unmanaged VPS worden, want de managed-versie (voor zover ik dat heb bekeken) kan ik simpelweg niet betalen.
Ik weet niet hoe breed je wilt aanhobbyen met de site, maar als je 't leuk lijkt om met Linux/hosting te leren werken dan kun je er ook voor kiezen om een unmanaged VPS te nemen en het zelf te regelen. Het is allemaal echt geen rocket science, bovendien zijn er plenty tutorials/handleidingen/if-all-else-fails-GoT. Wil je echter dat het 'gewoon' werkt, en je er weinig omkijken naar hebt, dan is shared hosting of een managed VPS een betere oplossing.
Ik ben altijd bereid wat nieuws te leren :) . Hier zal het dan ook op uitdraaien denk ik zo. De truc is om het even op te zetten, en als het dan "gewoon" werkt, ben ik allang blij.
[...]
Als je 't zelf doet (geen bloaty DirectAdmin-template), de services uitzet die je niet gebruikt, wat sleutelt aan de configs dan heb je een stuk minder RAM nodig. Durf er m'n hand voor in 't vuur te steken dat het met je huidige load zelfs nog kan op 128MB RAM (nginx + PHP MySQL)...

256MB is een wilde gok als aanbevolen minimum, mocht je toch zelf willen gaan aanhobbyen. Als je 't zeker wilt weten regel je eerst een VPS op proef..
Bedankt voor de tip. Nu heb ik enige ervaring met linux (Ubuntu), maar dat gaat niet heel diep. Het is in elk geval wel weer een uitdaging om daar dan wat van te kunnen maken, zo is het dan ook weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Mindstorms schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:57:
Bedankt voor de tip. Nu heb ik enige ervaring met linux (Ubuntu), maar dat gaat niet heel diep. Het is in elk geval wel weer een uitdaging om daar dan wat van te kunnen maken, zo is het dan ook weer. :)
Ik denk dat je wat je wil prima zelf kan aangezien er meer dan genoeg tutorials zijn te vinden.
Mocht je voor Ubuntu 10.04 LTS gaan dan is hier een heel mooie stappenplan (mijn ex heeft hiermee een web / mailserver kunnen installeren met 0 kennis). Gelukkig is het erg basic dus mocht je ergens niet uitkomen heb je Google zo gevonden.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja leuk dan kun je eea opzetten maar als er vervolgens iets buiten het boekje om gebeurt ben je spam/porno host nummer zoveel. Ik vraag me af of je dat echt moet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Ja, want shared/managed hosts weten exact wat een klant draait en hebben het daardoor direct in de gaten als er iemand meuk draait?

Linux security 101 lezen (firewall, evt. je sshd tweaken), netjes je bak up to date houden, eventueel subscriben op release/security notifications van je distro/belangrijke software en fijn aanhobbyen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Thralas schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 23:01:
Ja, want shared/managed hosts weten exact wat een klant draait en hebben het daardoor direct in de gaten als er iemand meuk draait?
Neen maar dan is er wel iets meer controle, al was het alleen al omdat je de user tegen zijn eigen stommiteiten beschermt. Btw: ik roep niet dat dat het alternatief is ;).
Linux security 101 lezen (firewall, evt. je sshd tweaken), netjes je bak up to date houden, eventueel subscriben op release/security notifications van je distro/belangrijke software en fijn aanhobbyen maar.
Het belangrijkste: snappen wat je moet den vergeet je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Boudewijn schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 23:09:
[...]
Neen maar dan is er wel iets meer controle, al was het alleen al omdat je de user tegen zijn eigen stommiteiten beschermt. Btw: ik roep niet dat dat het alternatief is ;).
Het lijkt er alleen wel op aangezien je een hostingbedrijf hebt en dat alles anders niet safe zou zijn. ;)

Iedereen is ooit begonnen en als je het een beetje voorbereid kan er weinig mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Boudewijn schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 23:09:
Het belangrijkste: snappen wat je moet den vergeet je.
Dat is een zeer goed punt. De tutorials (zoals hierboven gelinked, de argumentatie om AppArmour te disablen vind ik niet zo sterk) zijn handig om te zien wat je bv. aan software nodig hebt, maar lees ook vooral de manual van het product dat je installeert. Blindelings commando'tjes overtikken could work, maar het is vele malen belangrijker om te weten wat 't doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Je kunt waarschijnlijk bij je hoster blijven wanneer je meer gebruik maakt van statische files. Voor de meeste requests is geen php-script nodig dat verbinding maakt met een database. Je kunt prima json- of xml-files klaarzetten; dan downloadt de client maar iets meer dan hij nodig heeft (je kunt bv. 1 xml-file met het laatste uur hebben, en eentje met de laatste 10 minuten; en dat per regio).
Het probleem is namelijk niet de 20 reqs/s, dat is peanuts, maar de bijbehorende processingkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Wel is het dan zo dat je dan waarschijnlijk meer overhead hebt doordat je 'messages' moet gaan bundelen en opsplitsen in downloadbare units. En hoewel PHP/MySQL load een goede reden kan zijn voor een host om een account te suspenden, hebben we daar niet voldoende info over. Zou best kunnen zijn dat Apache voor die 20 reqs/sec 20x forked, en men afgaat op de 20 Apacheprocessen die onder z'n username draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco VLD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-08 23:24
Je kan altijd kijken bij one . com of space1 . nl
Deze hebben hostingpakketten onder de 5 euro p/maand.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Uit eigen ervaring kan ik je ten zeerste OVH aanraden. Ze zijn zeer goedkoop, maar de stabiliteit is erg in orde.
Ik heb daar voor de hobby 2 kleine Atom based dedicated servertjes lopen voor 10eur per maand per st. In afgelopen 2.5jaar maar 1x 20min onderbreking gehad vanwege een probleem met de iSCSI migratie.
Fijne is dat je met iDeal kunt betalen en dat je niet vast zit aan een contract (je moet hem zelf steeds verlengen)
(en voor de netwerk liefhebbers, een leuke network map van ze http://weathermap.ovh.net/ )
Ze bieden ook 'normale' hosting, erg goedkoop (met erg veel traffic), geen klachten hierover gehoord in mijn omgeving.

Het klinkt bijna als een advertorial, maar dit zijn mijn ervaringen nadat ik jaren van hoster naar hoster ben moeten overstappen omdat er altijd wel iets mis was.

[ Voor 21% gewijzigd door Madshark op 15-01-2011 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindstorms
@Thralas, Boudewijn, Ballebek: Ik begrijp jullie punt, het is zeker iets waar ik rekening mee moet houden. Toch denk ik (tot nu toe) niet dat er een andere oplossing is. Ik blijf alle hosts die ik tegenkom bestoken met mailtjes of ze de requests aankunnen, maar de meeste (Lees: tot nu toe iedere shared hoster) zijn daar toch niet zo happig op en verwijzen me naar een VPS of een andere hoster.

@GlowMouse: Het systeem werkte tot enkele maanden geleden op die manier. Ik heb het gewijzigd omdat de overhead (en dus het dataverkeer) nogal uit de hand begon te lopen. Voor tien minuten "terugkijktijd" moest ik ongeveer twee keer zoveel verkeer afhandelen dan nu met 12 úúr terugkijktijd. Naar mijn inzien is dat dus niet echt een optie vanwege het gigantische dataverkeer dat dat (zeker met dit gebruikersaantal, waar ik toen nog niet op had gerekend) teweeg brengt. Een hoge terugkijktijd is bovendien een veel gevraagde feature die veel P2000 websites ook niet (of alleen tegen betaling) hebben.

@VLDTRADING, Madshark: Space1.com heeft in zijn voorwaarden staan dat er alleen een website gehost mag worden. Mijn data valt daar niet onder, dus dat wordt niets. OVH is bang voor mijn bezoekers, die hebben me gewaarschuwd dat ik daar waarschijnlijk zeer snel geblokkeerd ga worden. (Dataverkeer zonder limiet bestaat in mijn ogen ook niet...). Ik heb one.com gemailt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het probleem zit hem er gewoon in dat je te weinig geld hebt, voor dat geld kun je zoiets gewoon niet hosten.

Is beetje hetzelfde als 300km/u willen rijden, met een budget van 500 euro voor de auto, dat gaat gewoon niet.

Dit is niet de bedoeling dus.

[ Voor 27% gewijzigd door IEF op 20-01-2011 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Vreemd dat OVH waarschuwing heeft afgegeven voor "aantal bezoekers/hits"... Ik ken meerdere sites die bij OVH draaien en die aanzienlijk meer hits dan 20 per seconde ontvangen en al tijden in de lucht zijn.

En anders kan je allicht nog bedenken om voor 18 Euro (stuk duurder) in de maand iets bij ze onder te brengen op http://www.isgenoeg.nl/ks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Als je dan toch 18,- uit wilt geven zou ik 't onderbengen bij een Nederlandse toko. OVH is erg groot, dus omvallen zullen ze niet doen, maar ze laten niet echt een goede indruk bij mij achter met hun kansloos vertaalwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Thralas schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:48:
Als je dan toch 18,- uit wilt geven zou ik 't onderbengen bij een Nederlandse toko. OVH is erg groot, dus omvallen zullen ze niet doen, maar ze laten niet echt een goede indruk bij mij achter met hun kansloos vertaalwerk.
Het vertaalwerk is inderdaad om te huilen. Voor de status-pagina's moet je inderdaad op de Franse site zijn maar de support voor NL is meer dan correct. Daar zitten gewoon Nederlandse medewerkers die in vloeiend Nederlands de mails beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Mindstorms schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:42:
@GlowMouse: Het systeem werkte tot enkele maanden geleden op die manier. Ik heb het gewijzigd omdat de overhead (en dus het dataverkeer) nogal uit de hand begon te lopen. Voor tien minuten "terugkijktijd" moest ik ongeveer twee keer zoveel verkeer afhandelen dan nu met 12 úúr terugkijktijd. Naar mijn inzien is dat dus niet echt een optie vanwege het gigantische dataverkeer dat dat (zeker met dit gebruikersaantal, waar ik toen nog niet op had gerekend) teweeg brengt. Een hoge terugkijktijd is bovendien een veel gevraagde feature die veel P2000 websites ook niet (of alleen tegen betaling) hebben.
Als je elke 35 seconden de client laat pollen, hoef je hem niet elke keer pakketjes met 10 minuten aan data op te laten halen. Je kunt een pakketje met de laatste 12 uur klaarzetten die alleen voor de eerste pull wordt opgevraagd en kleinere pakketjes voor de opvolgende pulls, dan behoud je de hoge terugkijktijd. Je kunt dat grote pakket met 12 uur aan data ook nog eens een expire time van een uur geven, en daarnaast een file met 0 t/m 1 uur geleden klaarzetten. Komt iemand dan binnen het uur terug, hoef je alleen maar die van 0 t/m 1 uur geleden op te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindstorms
Beste allemaal,

Na nog wat zoeken en nog wat mailen ben ik uiteindelijk de juiste webhost tegen het lijf gelopen. Sitix kan en wil mijn site hosten op een shared account die de requests wél aankan. Ze konden daarbij ook nog tot een zeer scherpe prijs komen, dus behalve alle eventuele instellingsproblemen van een VPS is het ook budgettechnisch gezien een goede keuze :) .

Ik wil jullie allemaal in ieder geval ontzettend bedanken voor alle adviezen, suggesties en andere ondersteuning, echt geweldig! _/-\o_

Met vriendelijke groeten,
Mindstorms :)

@GlowMouse, ik hou het in gedachten, mocht het ooit nodig zijn. Tot nu toe draait mijn php-script nog als een zonnetje onder de aanvragen, dus don't fix what ain't broken...
@Joen: Je kunt het programma hopelijk vanaf het weekend weer downloaden vanaf T-Tools.nl
Pagina: 1

Let op:
Het mag geen reclame/spam opsomming worden! Maar omdat het project wel interessant is voor vele tweakers en er ook discussie/assistentie vraagstukken zitten in dit probleem wil ik het topic eigenlijk nog open houden. Stop daarom met geven van hosting oplossingen van jezelf of je baas, dat is spam hoe goed bedoeld ook.

Het topic is met alle spam/advertenties opgeschoond. Hou dat nu ook zo.