Nieuwe hdd --> PXE-E61: Media test failure

Pagina: 1
Acties:

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:32
Al enige tijd had ik een pc boven staan waar enkel de hdd van ontbrak.
Vandaag een nieuwe gehaald en wilde de boel gaat installeren. Nu krijg ik echter een hele vervelende error zodra ik de pc opstart en nadat hij van de CD wil booten [waarvoor op Google niet echt een antwoord te vinden is]:

PXE-E61: Media test failure
PXE-M0F: Exiting NVIDIA Boot Agent.

Vervolgens komt er een Disk Boot Failure etc etc.

De nieuwe hdd wordt wel herkend in de BIOS, net als mijn cd-speler.
De hdd is een: Western Digital 500GB Caviar Blue

Ik heb echt van alles al geprobeerd, kabels opnieuw eruit en erin, ander sata en ide slots etc etc.

Iemand die misschien een oplossing heeft?

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:31

LegacyCode

De crack van de division

Die PXE-E61 Media test failure duidt er enkel op dat je netwerkkabel niet aangesloten is.
PXE is een manier van opstarten over netwerk.

Aangezien het een nieuwe HDD is zal er ook nog geen OS opstaan.
Ben je zeker dat de CD bootable is?
Je DVD/CD-speler wordt wel herkend maar er kan ook een probleem zijn met de laser waardoor hij geen CD's meer leest.

legacycode.net

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49
HowsMyApple schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 16:35:
Nu krijg ik echter een hele vervelende error zodra ik de pc opstart en nadat hij van de CD wil booten [waarvoor op Google niet echt een antwoord te vinden is]:
Hij probeert dus wel echt te starten van cd? Dan staat iig de bootvolgorde in de bios ws wel goed. Heb je meerdere soorten cd's geprobeerd? Wat voor een hardware zit er precies in dat systeem?

• HowsMyApple
Ik heb met deze pc nooit gebruik gemaakt van een netwerkkabel, altijd draadloos, dus dat zou ik nu ook niet kunnen testen.

Ik heb meerdere cd's geprobeerd en ook meerdere cd-spelers dus ik neem aan dat ik dat uit kan sluiten.

@Nielson
Zou ik zo echt niet meer uit mn hoofd weten maar ik doe mn best:
AMD Athlon 64 3000+
MSI K..... platinum
1 gig Kingston ram
ATI x800xt

------------
wat ik wel even wil melden is dat ik dit in mn BIOS zie staan:

IDE primary master/slave : None
IDE Secondary master: LTN526S (mn oude cd-speler) slave: none
IDE Third Master: WDC WD5000AAKS (mn nieuwe hdd) slave: none
4th 5th 6th: none

Ik dacht misschien hoort het wel niet op 2e en 3e te staan?

[ Voor 51% gewijzigd door HowsMyApple op 08-01-2011 17:04 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar hoe staat je bootsequence ingesteld in de bios?

• HowsMyApple
Terw_Dan schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:02:
Maar hoe staat je bootsequence ingesteld in de bios?
Als je dit bedoeld:

1st Boot Device: HDD
2nd Boot Device: CDROM
3rd Boot Device: Disabled

Maar ik heb het ook al eens geprobeerd om de hdd en cdrom om te draaien

Verwijderd

Zou toch even terug googelen
> http://www.nocrash.com/ncbbs/msgs/3247.shtml

> http://www.google.be/sear...official&client=firefox-a

>http://www.google.be/search?q=pxe-e61&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a
Misschien dat je er iets mee hebt

• HowsMyApple
Die eerste link had ik zelf ook al gevonden ja maar die heeft vooral betrekking op laptops, waarbij de PXE error vaker voor komt.

In die laatste link hebben ze t over " PXE is a system of booting from the ethernet network.
Disable it in your BIOS."

Hoe doe ik dat?

En hoe check ik of mijn master/slave verhouding goed staat want daar heb ik eerlijk gezegd 0 verstand van.

• Nielson
Soms kun je in de bios naast de onboard netwerk-kaart in/uitschakelen ook alleen de pxe/boot rom uitschakelen. Zie bv hier hoe je master/slave instelt, geldt dus alleen voor p-ata.

• HowsMyApple
Nielson schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:45:
Soms kun je in de bios naast de onboard netwerk-kaart in/uitschakelen ook alleen de pxe/boot rom uitschakelen. Zie bv hier hoe je master/slave instelt, geldt dus alleen voor p-ata.
Ik kan het niet echt vinden dat in/uitschakelen van netwerk-kaart en/of pxe.
Ik neem aan dat ik naar iets met Ethernet zoek?

• Nielson
Ja, of LAN. Als je in het hoofdmenu van de bios een sectie 'Integrated Peripherals' hebt dan kijk daar eens onder.

• HowsMyApple
Nielson schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:03:
Ja, of LAN. Als je in het hoofdmenu van de bios een sectie 'Integrated Peripherals' hebt dan kijk daar eens onder.
Ah daar stond iets van NVIDIA LAN ja. Dat is nu gedisabled en nu springt ie meteen over naar DISK BOOT FAILURE etc etc.

Dus de PXE error is in ieder geval weg, gelukkig :)

Maar dan, hoe verder? Heb net weer verschillende cd's geprobeerd maar blijft de Boot failure geven..

• Nielson
Vaag. Kun je eens kijken of je wel van cd kunt starten als je de hd los koppelt?

• HowsMyApple
Als ik de hdd helemaal loskoppel krijg ik nog steeds de DISK BOOT FAILURE.
Zal het nu eens proberen met een andere cd-speler

edit: Zelfde verhaal met een andere cd-speler

Waar zou het nog meer aan kunnen liggen? :/

edit2:

Stel ik neem mijn nieuwe hdd mee naar mn andere pc en installeer vanaf daar windows er op, zou die het doen moeten doen in deze oudere pc? Of wijst alles er op dat er iets van de hardware kapot is?

[ Voor 60% gewijzigd door HowsMyApple op 09-01-2011 13:18 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je kunt Windows alleen installeren op een ander systeem al beide systemen nagenoeg identiek zijn, anders ga dit niet werken. Gebruik je overigens CD of DVD spelers? Ik heb namelijk het idee dat je het inderdaad bij de opticals moet zoeken of de CD's zelf. Gebruik je zelf gebrande CD's of orginelen?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Nielson
Moet idd haast bijna wel in de hardware zitten. Kijk nog even of je in de bios onder Integrated Peripherals een optie RAID Configuration hebt en of deze op alle kanalen op Disabled staat. Welk mainboard is het nu precies? Staat als het goed is ergens tussen de PCI-sloten geprint, iets in de trant van MS-7030 ver 1 oid. Eventueel zou je Windows vanaf een bootable usb-stick kunnen installeren, maar dat blijft een workaround om het eigenlijke probleem.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Watvoor CD heb je precies en is die ook wel daadwerkelijk bootable? Dat mis ik hier in het hele verhaal ...

https://discord.com/invite/tweakers

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-01 14:53
Kan je tijdens het opstarten van het systeem op F12 drukken? Dan krijg een lijstje van apparaten waarvan je kan starten, en dan kan je proberen je CD speler met de hand te selecteren.

• HowsMyApple
@_Dune_

Het zijn zelfgebrande XP cd's. M'n originele XP cd is uitgeleend maar zal die eens terugvragen deze week.

@Nielson

Als ik het me goed herinner is het de MSI K8N NEO Platinum
http://en.kioskea.net/guide/204714-msi-k8n-neo-platinum

@RuuddieBoy
Dat heb ik ook geprobeerd en dan kan ik idd CD-ROM kiezen, en de cd wordt ook wel gelezen(ik hoor m tekeer gaan) maar daarna komt toch de DISK BOOT FAILURE terug..

• HowsMyApple
Bumpje.

Het probleem doet zich nog steeds voor helaas.

Heb wel iets nieuws geprobeerd: Had een hele oude hardeschijf gevonden waar Windows XP op stond. Deze aangesloten en tot mijn verbazing kwam daar het windows opstartscherm tevoorschijn, maar na een aantal seconden laden bluescreened ie elke keer.

Dus ik kan concluderen dat de rest van mijn hardware nog wel gewoon werkt.. Dus wat zou nu het probleem kunnen zijn dat ie mijn nieuwe hardeschijf niet pakt?

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:40

ResuCigam

BOFH

Hij 'pakt' je nieuwe HD prima, daarom krijg je ook die boot failure (want de schijf is leeg). Het is je cd/dvd speler waar het mis gaat. Als je in je BIOS de bootvolgorde aanpast zodat de CD op de eerste plek staat zou je installatie cd moeten opstarten en kan je gaan installeren.

We do what we must because we can.

• HowsMyApple
Hmm, dan moet ik volgend weekend maar eens mn dvd speler meenemen uit mn 'goede' pc. Want heb namelijk al met 2 verschillende cd-spelers geprobeerd te installeren.
Pagina: 1