Verwijderd

Topicstarter
Ok, laten we even uitgaan van het doom scenario dat er straks geen vlees meer gekocht kan worden bij de slager ivm vervoersverbod van Vee en Vlees ivm BSE en Mond & Klauwzeer.

Worden we dan Vegi's ?? Of gaan we over op vis??

Of gaan we een illegale vleeshandel beginnen :)

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2025

jle

Nee joh, je zorgt er gewoon voor dat je je diepvries voor de tijd propvol pakt met vlees. Heb je nergens geen last van. 8-)

Good goan

Verwijderd

Topicstarter
zou wel willen, maar ga over paar weekies verhuizen en dan is dat niet handig

Verwijderd

Ja leuk! Dan gaan we allemaal wagens vol vlees kopen. en als dat dan op is dan kon je op de hoek van de straat bij een dealer vlees kopen..

Ik zelf ben niet echt bang dat dit zal gaan gebeuren en al gebeurt het wel danb eten we maar een tijdje vegitarisch. voor de verandering ook leuk! Wel kut voor de Mac alleen :)

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01 16:00
Zo snel zal het ook allemaal wel niet gaan. Naar mijn gevoel is er eigenlijk niets aan de hand en is het gewoon massahysterie. BSE bestond misschien twintig jaar geleden ook al :)

Het aantal doden wat valt door deze ziekte is te verwaarlozen. Vergelijk voor de lol maar eens met verkeersongelukken en ziektes als kanker.

Het gebeurd dus niet als mensen even goed nadenken :)

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-01 12:32

mr_fragle

Don't forget the guide

Op Thursday 15 March 2001 16:12 schreef GenetiX het volgende:
Zo snel zal het ook allemaal wel niet gaan. Naar mijn gevoel is er eigenlijk niets aan de hand en is het gewoon massahysterie. BSE bestond misschien twintig jaar geleden ook al :)

Het aantal doden wat valt door deze ziekte is te verwaarlozen. Vergelijk voor de lol maar eens met verkeersongelukken en ziektes als kanker.

Het gebeurd dus niet als mensen even goed nadenken :)
Ben het ermee eens, vind ook dat er veel te snel complete vee-stapels worden afgemaakt. Maar in het geval dat: wordt ik echt wel vegi, ik lust geen vis :r

And now the most interresting part of deze grot

Verwijderd

Ach! En als er geen vlees meer te koop is in de winkels gaan we toch naar de Chinees! Die heeft altijd vlees in zijn assortiment! :)

Verwijderd

Wat een gel*l

Er zal niks gebeuren het vee moeten gewoon ingeent worden. En koeien moeten ze geen beenmerg voedsel meer geven PROBLEEM OPGELOST.

totdat er weer een nieuwe ziekte op komt opduiken.

Verwijderd

Bijna niets is nog veilig. Groenten zijn besproeid met chemicalin. Vis is vergiftigd door zware metalen. Als je niets meer eet dat gevaarlijk is ga je dood van de honger.

MKZ is niet gevaarlijk voor mensen. Alleen voor evenhoevige dieren. Dat er nu een uitbraak is komt door een economische besluit. De EU heeft namelijk een aantal jaren geleden besloten te stoppen met het inenten van dieren tegen MKZ omdat het meer kostte dan het opleverde.

En zo erg is het niet om een tijdje vegatarisch te eten.

Verwijderd

En trouwens nog iets leuks misschien wel van het onderwerp af.
Er was een dorpje in afrika (preziese plaats voor mij onbekent), de dorpelingen aten mensen van andere stammen en dronken bloed van doden :9~ daar heerste een hele rare ziekte die alleen daar voorkwam, onderzoekers verklaarde dat met hun eetgedrag. Deze ziekte bevatte ook een bepaald soort prionen.
Misschien is dit weer een middel van de natuur om cannibalisme tegen te gaan?

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 17:09 schreef _veritas_ het volgende:
En trouwens nog iets leuks misschien wel van het onderwerp af.
Er was een dorpje in afrika (preziese plaats voor mij onbekent), de dorpelingen aten mensen van andere stammen en dronken bloed van doden :9~ daar heerste een hele rare ziekte die alleen daar voorkwam, onderzoekers verklaarde dat met hun eetgedrag. Deze ziekte bevatte ook een bepaald soort prionen.
Misschien is dit weer een middel van de natuur om cannibalisme tegen te gaan?
Waarom zou de natuur kannibalisme tegen willen gaan?
Deze ziekte waar jij het over hebt (die erg veel lijkt op Creutzfeld-Jacob) kan alleen worden overgedragen door het eten van mensen die deze ziekte hebben. Kannibalisten zijn dan inderdaad vaak het slachtoffer. Maar SOA's zijn er toch ook niet om seks tegen te gaan....

Kannibalisme is niet slecht. Mensenvlees is zelfs lekker zoet en erg voedzaam >:). Alleen doordat ziektes dus makkelijk kunnen worden overgedragen door het eten van soortgenoten, is kannibalisme gevaarlijk.

Verwijderd

Maar SOA's zijn er toch ook niet om seks tegen te gaan....
Hoe weet je dat zo zeker? Het begint aardig vol te worden op aarde en misschien zijn SOA's juist wel een natuurlijke bescherming tegen een teveel. Dat het condoom werd uitgevonden kon de evolutie natuurlijk ook niet weten :P

Verwijderd

Prezies.
en als een dier honger heeft en zijn eigen ras gaat verorberen. Is er een grote kans dat er snel ziektes optreden en die ziektes zouden anders nooit naar boven gekomen zijn.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Er zijn wel meer dieren die de eigen soort eten. De natuur kent geen morele waarde. Mensen hebben overal een oordeel over. En dat hoeft niet eens overal ter wereld hetzelfde te zijn.

Dieren doen gewoon dat wat nodig is en waar ze de kans voor krijgen. Of denk je dat als je een nest jonge katten neemt van bv 5 poezen en 1 kater dat daar geen jongen van komen? Alleen mensen hebben een taboe op incest.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Er is zelfs een theorie die stelt dat de menselijke afkeer tegen incest en kannibalisme veroorzaakt zijn doordat ze allebei nadelig voor een soort kunnen zijn.

Incest is nadelig omdat op die manier 'slechte' recessieve genen makkelijker tot uiting kunnen komen. En kannibalisme is nadelig omdat sommige ziektes op die manier makkelijk kunnen worden overgedragen.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op Friday 16 March 2001 10:21 schreef hybridz het volgende:

Incest is nadelig omdat op die manier 'slechte' recessieve genen makkelijker tot uiting kunnen komen.

En kannibalisme is nadelig omdat sommige ziektes op die manier makkelijk kunnen worden overgedragen.
Vertel dat maar aan dieren. Ik ben er zeker van dat je ze heel eenvoudig kan overtuigen :)

Inteelt en slechte genen? Daar is al meerdere malen onderzoek naar gedaan. Dat valt dus reuze mee. Nl ook de 'goede' genen kommen makkelijker over. En de slechte sterven sneller uit en raak je zo eerder kwijt. Een nadeel is vnl dat de genetische variatie afneemt. Dat kan een probleem zijn bij veranderende omstandigheden.
Maar er zijn zat eilandjes op de wereld waar maar een paar honderd mensen al eeuwen lang wonen. Die zijn allemaal zwaar verwant aan elkaar en ze leven nog steeds.

Verwijderd

Als je geen vlees meer mag eten door deze en andere ziektes, worden er minder beesten gefokt, wordt er dus minder mest geproduceerd, is het mestprobleem opgelost, en zijn er een heleboel mensen die weer op zoek gaan naar andere middelen om de agrarirs te naaien

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31

Hoicks

Techno!

Gewoon vreten dat vlees. When your time has come you die anyway.....

Ik ben een carnivoor, carnivoor c.a.r.n.i.v.o.o.r. ;)

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Verwijderd

Vertel dat maar aan dieren. Ik ben er zeker van dat je ze heel eenvoudig kan overtuigen
Je zegt het wel als een grap, maar op de een of andere manier hebben de meeste dieren dit wél door. Als het even kan vermijden ze incest (er zijn uitzonderingen, bijvoorbeeld de naakte molrat, die juist met opzet voor incest "kiezen") en kanibalisme komt alleen voor als het beter is als de groep kleiner wordt.
Dieren kunnen dan wel niet op onze abstracte manier over dingen denken, maar zulk soort dingen snappen ze op een bepaalde manier wel. Naja snappen, waarschijnlijk zijn ze het zich niet bewust, maar anders wordt het zo moeilijk uitleggen wat ik bedoel

Verwijderd

Op zaterdag 17 maart 2001 23:32 schreef el_marcianito het volgende:

[..]

Je zegt het wel als een grap, maar op de een of andere manier hebben de meeste dieren dit wél door. Als het even kan vermijden ze incest (er zijn uitzonderingen, bijvoorbeeld de naakte molrat, die juist met opzet voor incest "kiezen") en kanibalisme komt alleen voor als het beter is als de groep kleiner wordt.
Dieren kunnen dan wel niet op onze abstracte manier over dingen denken, maar zulk soort dingen snappen ze op een bepaalde manier wel. Naja snappen, waarschijnlijk zijn ze het zich niet bewust, maar anders wordt het zo moeilijk uitleggen wat ik bedoel
Ik denk dat dat met natuurlijke slectie te maken heeft, Versie 1 van soort X doet graag aan incest(en krijgt makkelijker ziektes) en versie 2 van soort X liever niet, dan zal versie 2 waarschijnlijk overleven en blijft soort X voortaan van eigen kroost af...

Verwijderd

gewoon je eigen vlees verbouwen, lekker illegaal, en zonder dat de nuon ht kan zien ana de elec rekening...

Verwijderd

waarom plakken ze er niet een stikker op net als bij sigaretten ?

"vlees eten kan de gezondheid schaden"

dan is het ieder zijn eigen verantwoording

Verwijderd

Tja... wij hebben de hele vriezer (eentje? nee drie!!) vol liggen met vlees. Vlees van een koe van mijn oom (die is boer) en waarvan we dus redelijk weten wat ermee gebeurd is. Daarbij onbespoten groenten en aardappels uit eigen tuin, en eitjes van eigen kippen! Redelijk verantwoord dus!

Enne, misschien dat ik voor de helft van de week wel vegetarier ga worden ja, en dan de andere helft vis. Niet omdat ik bang ben voor BSE ofzo (dood gaan we toch wel 8-)) maar gewoon omdat vlees eten wellicht te duur/moeilijk wordt.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op zaterdag 17 maart 2001 23:32 schreef el_marcianito het volgende:
Je zegt het wel als een grap, maar op de een of andere manier hebben de meeste dieren dit wél door.
Let maar eens op nest katten en kijk wat er gebeurd. Wie het met wie doet enzo. Incest? Ze hebben geen idee...ze doen maar wat. En zet maar eens een stel koeien met een paar stieren in de wei. De grootste stier mag ongeveer alles met alle koeien. Prima...maar met wie doen de nakomelingen het dan? Juist ja...zodra daar een sterke stier uit naar voren komt die de 'oude' stier kan overwinnen doet die het met alle koeien. En laten dat nu net zijn zusjes en halfzusjes zijn. Mogelijk zelfs zijn moeder. Probeer maar eens een stier weg te houden bij een tochtige koe. Daar heb je echt een hele diepe sloot en een stevig hek voor nodig. Of natuurlijk een andere stier die sterker is. Maar ja die gaat echt niet in de aanval voor de eeuwige kuisheid van de koe, die wil zelf wat.

En iedereen (jij niet hoor) blijft maar razen over ziektes. Dat is geen probleem. Mogelijke slechte combinaties versterken zich wel, maar zijn daardoor ook eerder weg. En de goede combinaties versterken zich ook en krijgen vanzelf de overhand. Dit gaat wel ten koste van de diversiteit. Maar dat hoeft niet direkt een probleem te zijn. Alleen bij extreme wijzigingen van de omgeving telt dat aan. Bij minder snelle veranderening kunnen natuurlijke mutaties en variaties toch hun werk blijven doen.

En nogmaals...ook mensen doen er vol overgave aan. Ik noemde al de eilandbewonders waar al eeuwen lang maar een paar honderd mensen op een klein eiland wonen. Misschien niet direkt broer en zus, of moeder en zoon. Maar dat maakt na 200 jaar genetisch geen ruk meer uit. Alles is dan verwant aan iedereen en wel via meerdere lijnen.

Het is ook voor een deel cultureel bepaald. In de VS gaan ze gillen bij de gedachte aan neef en nicht. Dat MOET leiden tot achtelijke kindertjes zeggen ze dan.

In Nederland is het geen probleem en kunnen die gewoon trouwen. Blijkbaar hebben wij genen met minder afwijkingen :?

• Mahena
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Mwa, als er geen dierenvlees meer te verkrijgen is beginnen we toch gewoon aan het mensenvlees ! Komen we misschien ook nog van het overbevolkingsprobleem af. (Goh, dás misschien een nieuw topic waard.)

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

Pagina: 1