Netwerk schijf ineens niet benaderbaar

Pagina: 1
Acties:

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:13
Sinds twee dagen heb ik een probleem met één van mijn schijven. Waar ik voorheen vrolijk met mijn HTPC over de diverse schijven kon surfen, is de toegang plotsklaps niet meer mogelijk.

Ik heb opnieuw rechten toegevoegd, heb zelfs iedereen rechten gegeven om op de schijf te komen, maar op de een op andere manier lukt dat niet. Alle users krijgen een acces denied.

Twee vragen: waar komt zoiets vandaan, en hoe los ik het op?
Met namde de tweede vind ik belangrijk, ik wil gewoon mijn films en series kunnen benaderen.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Did you turn it off and on again?

En daarbij, wordt het netwerk gerouteerd en/of zijn er op alle PC's toevallig een WindowsUpdate ofzo voorbijgekomen met bepaalde firewall-updates?

Beetje weinig info geef je zo...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• d.baars
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-01 14:02
Hoe is het gedeeld? SMB? Welk OS gaat het om?

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:40
misschien slechte netwerkconfiguratie, hd kaduk gegaan of slechte sectoren..
heb je hem al direct geprobeerd te benaderen?

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-02 01:07
Mijn glazen bol blijft leeg. Ondanks de overweldigende hoeveelheid informatie die je verschaft....

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie de roep hierboven om meer info, zo kunnen we er weinig zinnigs over zeggen.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Snuffel
Ah sorry, ik was te snel en niet volledig genoeg.

Goed, setup is als volgt:

4 PC's op Windows 7, voorzien van alle updates op Live Essentials na
Eén PC fungeert een beetje als data beest, en heeft 2x1TB schijf aan boord met films/series etc.
Beide schijven staan voor het netwerk volledig geshared en toegankelijk voor iedereen.
Netwerk zelf is een huis tuin en keuken netwerk. Middels een hub staat de handel met elkaar verbinding, een router zorgt voor Internet toegang (Ziggo).

Het rare is dat één van de 2 schijven van het 'data beest' ineens niet meer toegankelijk is. Voor niemand dus, terwijl dit wel altijd het geval was. Zelfs als ik de share opnieuw instel, dan ziet de rest van het netwerk de schijf wel, maar niet de bestanden die erop staan. Terwijl de andere schijf hier geen problemen geeft.
Aangezien ze beide in dezelfde PC hangen, vraag ik me af hoe zoiets kan, of dat ik toch iets heb veranderd (al zou ik niet weten hoe).

Zo genoeg info?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• d.baars
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-01 14:02
Guest account verwijderd of uitgeschakeld? Netwerk als Openbaar ingesteld ipv thuisnetwerk?

• Snuffel
Gast account heeft nooit aangestaan.
En ja, openbaar netwerk

[ Voor 25% gewijzigd door Snuffel op 09-01-2011 21:38 ]

• noahr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-05-2021
Kans is groot dat je inderdaad een kapotte HD hebt

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Inloggen op de pc via remote desktop of via disk management en kijken wat de status van de schijf is.

• Snuffel
Even een oud topic omhoog werken, maar dan wel met de oplossing erbij.

Gisteren ben ik erachter gekomen dat ondanks dat een schijf gedeeld staat onder W7 en je het netwerk zo hebt ingesteld dat bestanden e.d. gedeeld zijn dit niet inhoudt dat anderen je netwerkschijf kunnen benaderen.

In het tabblad beveiliging moest ik nog separaat Netwerk toevoegen aan de gemachtigden, en nadat dit gedaan was kon ik ineens weer vanuit alle PC's de schijf benaderen.

Ik dacht dat dit automatisch werd gedaan door W7 als aangeeft dat de schijf gedeeld is, maar kennelijk is dat niet zo.

In ieder geval weer wat geleerd :)

Pagina: 1