HDMI > Composiet (monitor out)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179492

Topicstarter
Ik ben sinds vandaag in het bezit van een Harman Kardon AVR139 en een DVD18 set. Ik heb daarbij ook nog een JBL set gekocht alleen zit nu met het volgende probleem:

Ik heb namelijk in de woonkamer nog een gewone 100hz breedbeeld tv. De DVD18 gaat via een HDMI en digital coax naar de versterker en via de monitor composiet zou ik dan het dvd beeld moeten zien op mijn tv. Normaliter heeft het gros een LCD/plasma/led tv en kan het via een HDMI kabel opgelost zijn. Ik zit echter alleen dat ik met de composiet kabel het videobeeld op mijn tv zal moeten zien, volgens de verkoper van Saturn zou dit geen probleem moeten zijn. Kan dit overigens wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zoiets?

Denk alleen wel dat je problemen gaat krijgen als je HDCP enabled content wil afspelen.

/edit: wat is een DVD18? Of ik kijk verkeerd of het is geen HK-apparatuur...

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 08-01-2011 15:56 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

MAX3400 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:55:
Zoiets?

Denk alleen wel dat je problemen gaat krijgen als je HDCP enabled content wil afspelen.

/edit: wat is een DVD18? Of ik kijk verkeerd of het is geen HK-apparatuur...
:D Dat gaat toch nooit werken. Mooie kabels zijn dat altijd. HDMI is puur digitaal, en composiet is zo analoog als maar kan. Daar heb je een actieve converter voor nodig en ik betwijfel of die in de AVR139 (waar ik overigens geen handleiding van kan vinden) zit.

Wat een brakke site. De zoekfunctie heeft als resultaten... meer zoekopdrachten! Als je "139" als zoekterm opgeeft krijg je hits als deze. 8)7 Ah, het is de Cinefortune 11BQ.

[ Voor 23% gewijzigd door CodeCaster op 08-01-2011 16:06 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een DVD18 is gewoon een dubbelzijdige DVD9, oftewel 2x dubbellaags, niets spannends aan.

Al denk ik dat het eerder om een typenummer gaat :P

[ Voor 23% gewijzigd door RaZ op 08-01-2011 15:59 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@CodeCaster: ben het met je eens inderdaad maar ik Google simpel en kom daar op uit.

Eigenlijk moet er een kassie tussen zoals deze maar dat kost wel even een slok meer...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@MAX3400: inderdaad, maar het kan gewoon niet werken. Apart dat ze verkocht worden. :P

Nu ik de handleiding heb gelezen begrijp ik de vraag van de TS beter.

De receiver heeft geen hdmi-inputs. Je televisie ook niet. Dan kun je het beste via component (rood/groen/blauwe stekkers) het beeld naar je televisie sturen, als dat niet kan via scart, en als dát niet lukt via composiet. Het geluid laat je met een optische kabel naar je receiver lopen. Er komt dus helemaal geen hdmi bij kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 08-01-2011 16:10 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CodeCaster schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:57:
[...]

:D Dat gaat toch nooit werken. Mooie kabels zijn dat altijd. HDMI is puur digitaal, en composiet is zo analoog als maar kan. Daar heb je een actieve converter voor nodig en ik betwijfel of die in de AVR139 (waar ik overigens geen handleiding van kan vinden) zit.

Wat een brakke site. De zoekfunctie heeft als resultaten... meer zoekopdrachten! Als je "139" als zoekterm opgeeft krijg je hits als deze. 8)7 Ah, het is de Cinefortune 11BQ.
Hij lijkt verdacht veel op de Cinefortune 11QB idd, de receivers heeft wel HDMI inputs, alleen gaat hier alleen beeld over en geen geluid. De manual laat overigens de AVR138 zien, ik heb de AVR139. DVD18 is inderdaad het typenummer.
CodeCaster schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 16:09:
@MAX3400: inderdaad, maar het kan gewoon niet werken. Apart dat ze verkocht worden. :P

Nu ik de handleiding heb gelezen begrijp ik de vraag van de TS beter.

De receiver heeft geen hdmi-inputs. Je televisie ook niet. Dan kun je het beste via component (rood/groen/blauwe stekkers) het beeld naar je televisie sturen, als dat niet kan via scart, en als dát niet lukt via composiet. Het geluid laat je met een optische kabel naar je receiver lopen. Er komt dus helemaal geen hdmi bij kijken.
Ik heb op mijn tv slechts 3 scart inputs en een composiet. Momenteel heb ik de receiver net als mijn vorige (overleden) home cinema op een scart naar composiet converter staan. Ik denk dat ik dan toch alleen aan composiet ben overgelaten is het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 16:08
(jarig!)
ik zal je even helpen. ik heb zelf namelijk een cinefortune 7BQ. het is het makkelijkst als je de dvdspeler gewon via scart of weet ik veel aan je tv hangt en de audio of via de Tv naar de reciever doet of rechtsstreeks vanaf de DVD18 naar de AVR 139. Je kan instellen dat je receiver (bij het drukken op de DVD knop op de AB) automatisch het geluid van bijvoorbeeld de TV pakt, dat lig aan je AB en het staat in de handleiding vermeld. de HDMI switch is inderdaad alleen een doorgeefluik naar de tv VIA een HDMI kabel. Composite is helaas niet mogelijk en dat heeft ook helemaal geen zin aangezien de resolutie die ondersteund wordt veel te laag is.

als je een tekening ervan wilt kan je even mailen, dan zal ik die ff maken en hem hier ff posten

[ Voor 7% gewijzigd door supersnathan94 op 08-01-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:05

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 179492 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:53:
Volgens de verkoper van Saturn zou dit geen probleem moeten zijn. Kan dit overigens wel?
Gelukkig weten die verkopers ook altijd zo veel...
Er is tot op heden geen één receiver op de markt die van een inkomend HDMI-signaal een analoog component, composiet of wat dan ook kan maken. Andersom is het probleem nooit, want van analoog naar digitaal kan elke receiver nu onderhand wel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 16:08
(jarig!)
Ik vroeg me af of je momenteel al een oplossing hebt gevonden voor je probleem. Er zijn vast meerdere mensen die een dergelijk probleem hebben, maar die niet weten hoe het precies moet. Ik zou graag willen weten hoe je het nou hebt opgelost. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De set terug gebracht en een iets anders meegenomen waar wel een composiet-uit direct op de dvd speler zat!
Pagina: 1