Zonzoo komt eigen AV niet na

Pagina: 1
Acties:

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:05
Op 1 oktober heb ik bij Zonzoo.be een telefoon verkocht, en op 3 oktober nog een.
Zonzoo stuurt hiervoor enveloppen op met een etiket zodat ik de telefoons gratis naar hun kan sturen.
Na 2 weken nog niets ontvangen, en ik krijg een auto mail dat ze wachten op de telefoon en dat ik binnen de 2 weken ze moet opsturen om mijn verkoopprijs te behouden.
Ik heb daarop een bericht gestuurd naar de support dat ik de enveloppen nog niet ontvangen had, als antwoord heb ik een etiket gekregen om het in een eigen enveloppe gratis naar hun te kunnen sturen.
Ik heb daar dan beide telefoons in gedaan en zo verzonden.

Allemaal goed en wel, maar nu begint het.
Op hun site staat dat beide nog niet ontvangen zijn.
Echter heb ik van de eerste al wel een betaling gekregen (op 22 november), dus die is goed ontvangen.
De andere, die dus in dezelfde enveloppe dat, heb ik nog geen cent van gezien. Nu heb ik al 3 keer gemaild naar hun, 2 keer naar Support@ en 1 keer naar Info@, telkens krijg ik hier geen antwoord van.

Ondertussen zijn we dus januari, en dit staat in de Algemene Voorwaarden:
3.3. Na ontvangst van de gsm(s) door zonzoo, volgt de betaling van de aankoopprijs binnen 15 werkdagen.
En zelfs als ik tel vanaf dat de betaling van de eerste telefoon aangekomen is, dan zijn we ondertussen al bijna 1,5 maand later. Zonzoo breekt hier dus eigenlijk zijn eigen Algemene Voorwaarden.

Wat doe ik nu het best?
Kan ik de verkoop ontbinden (en mijn toestel terugeisen) aangezien ze de AV zelf niet nakomen?
Aangetekende brief sturen?
Valt dit onder diefstal of oplichting en kan ik dus aangifte doen bij de politie?

Ik ben overigens redelijk kwaad op hun omdat ze mijn mails blijven negeren.
Ik wil de support afdeling wel bellen, maar ze vragen 0,50 euro per minuut en de kans is groot dat ik nog wel even in de wachtrij mag staan. Ik heb ook geen zin om een hogere telefoonrekening te betalen dan wat ik voor de telefoon terug krijg.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Domme opmerking hoor maar de envelop bevatte dus 2 telefoons en ze hebben er maar 1 betaald aan je?

Was die enveloppe verzekerd of aangetekend? Heb je bewijs dat er 2 telefoons in zaten en dat die ook daadwerkelijk allebei bij hun zijn aangekomen?

Anders wordt het, naar mijn mening, nogal een welles-nietus-spelletje tussen jou en hun.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:19
Als je het bij zonzoo inlevert, had je het net zo goed bij de mediamarkt kunnen doen inleveren. Krijg je gelijk je geld.

• Malantur
Inderdaad, de envelop bevatte 2 telefoons en er is maar 1 betaald. Overigens ook nog een keer eerst te laag bedrag, maar daarvoor heb ik ook gemaild naar de support en dat is wel recht gezet. In dezelfde mail stond ook nog een vraag ivm de tweede telefoon en die is wel gewoon genegeerd.

Ik weet niet of hij verzekert of aangetekend is, ik krijg een speciaal etiket van Zonzoo zelf. Ik heb zelf de nummer nog om het te tracken, maar aangezien het om een speciaal etiket gaat kan dit niet op de site van Bpost. Ik neem aan dat de enveloppe gewogen is, dus met het gewicht zou ik kunnen bewijzen dat er 2 telefoons in zaten. (Of ze komen met het argument dat ik er een baksteen bij gestoken heb.. :F)

In Nederland heb ik gehoord dat het inderdaad bij de MediaMarkt kan, maar in België heb ik het eigenlijk nog niet gezien. Zou kunnen, maar gebeurt is in ieder geval gebeurt en daar is niets meer aan te doen.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik zou nog een keer proberen contact op te nemen en dan aangifte doen/advocaat nemen.... Als je die zaak wint kan je je gemaakte kosten ook op Zonzoo verhalen...

• Malantur
Ik zal inderdaad nu nog eens een mailtje sturen, en dinsdag ga ik langs het postkantoor om te zien of zij de enveloppe kunnen tracen via het tracking nummer. Dan heb ik toch iets van bewijs.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-12 11:24
Als ze op e-mail niet reageren, bel ze dan gewoon even
0900/69.016 (9-13u tijdens werkdagen; 0,50€ p/m)

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Malantur schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:23:

Ik wil de support afdeling wel bellen, maar ze vragen 0,50 euro per minuut en de kans is groot dat ik nog wel even in de wachtrij mag staan. Ik heb ook geen zin om een hogere telefoonrekening te betalen dan wat ik voor de telefoon terug krijg.
Lezen is ook een vak ;)

Hoeveel zou je nog terug krijgen van zonzoo?
als het om een laag bedrag gaan kun je het natuurlijk laten zitten, scheelt je een hoop gedoe ed.
Natuurlijk kun je ook uit principe doorzetten want als iedereen zo simpel deed doen ze dit dan natuurlijk weer vaker. :'(

• Malantur
Het gaat nu wel over iets van 40 euro, dus wat ik daar schreef is wel overdreven hoor. Maar uit principe (0,50 euro is meer dan naar het buitenland bellen!) en ik weet voorlopig nog niet zeker of ik dit wel kan winnen (zonder bewijs is het mijn woord tegen hun). Als ik zekerder was had ik zeker al gebeld, maar als ze me 10 minuten in de wachtrij plaatsen en dan nog een gesprek van 5 minuten, dan ben ik 7,5 euro kwijt en sta ik nog geen stap dichter bij mijn 40 euro.

Vandaar dat ik eerst even bij jullie kom horen of jullie nog ideeën hebben. Maar dinsdag ga ik in ieder geval proberen om bewijs te vergaren bij Bpost en dan kan ik eventueel nog wel bellen.

Verwijderd

Imo gaat het er eerst om om een bevestiging van de ontvangst te krijgen. Stuur dus een email/bel (en laat bevestigen per mail) en zorg dat men bevestigt dat men het toestel (merk en type) heeft ontvangen. De volgende stap is om daarvoor een betaling te ontvangen.

• Malantur
Dat is het nu net. Op hun site staat overal 'Nee, niet binnen' bij. Dit heb ik voor 3 telefoons, waarvan er 1 al wel voor betaald is. De tweede is die van 3 oktober waarvoor ik dit topic geopend heb en de andere is van 18 november, even goed al lang 'onderweg'.

Weer uit de AV:
3.1. zonzoo betaalt de verkoper de overeengekomen koopprijs, indien de door de verkoper verzonden mobiele telefoon dezelfde is als de aangeboden mobiele telefoon op www.zonzoo.be, indien uit de test blijkt dat de mobiele telefoon ‘werkend’ is en indien het eigendom van de mobiele telefoon aan zonzoo is overgedragen.
Waarbij de laatste zin van belang is. Lijkt me ook logisch: ze betalen vanaf het aangekomen is.
Mails om te vragen om bevestiging dat ze aangekomen zijn worden structureel genegeerd.
Maar het feit dat het op de site niet correct aangegeven staat doet me ook vermoeden dat er een fout in hun systeem zit (op de moment van verkoop waren ze bezig met een omschakeling naar nieuwe software heb ik vernomen).

Nieuwsflash:

Ik ben er zelfs zeker van. Ik keek net nog in het C4M ervaring topic op zoek naar een van mijn posts, en ik kwam hem tegen. Blijkt dat ik toch is 1 keer een antwoord heb gekregen van zonzoo, en meteen goed nieuws voor mij: Malantur in "Iemand ervaring met je telefoon verkopen..."
Daarin schrijf ik, nog met volledige quote van de mail, dat ze zeggen dat het pakket aangekomen is.
De mail lijkt alleen wel in het ondertussen bekende zwarte gat van hotmail gevallen te zijn, dus meer dan de quote heb ik helaas niet meer.
De reactie van P_de_B ondersteund ook nog mijn claim dat er met de omschakeling van het systeem iets misgelopen is waardoor de verkopen op de site niet zichtbaar zijn. Vandaar er overal 'Nee, niet binnen' staat bij mijn verkopen.

Dus bottom line:
Het is verzonden, ontvangen, bevestigd, maar slechts 1 telefoon is betaald.
Alleen is het zonder de echte mail nog steeds hun woord tegen het mijne, niet?

Pagina: 1