Toon posts:

Corendon-Advertentie in De Pers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag een leuk A4tje met allemaal aanbiedingen voor reizen naar Egypte en dit trok mij dermate aan dat ik besloot om Corendon te bellen en eventueel direct te boeken. Eenmaal aan de telefoon begreep ik dat de reis van €531,- in Juli er niet meer was (lokkertje waarschijnlijk vanaf....) en dat er een vliegtuig op 2 Juli vertrok voor €577,- alsnog niet duur natuurlijk, zeker niet als je bedenkt dat het voor 8 dagen is en all inclusive. Totdat de mevrouw ineens zei; Ja maar dit is per persoon meneer.

Nergens op de gehele pagina zie ik dat de prijzen gebaseerd zijn op per persoon, wel staat onderaan het volgende geschreven:

Prijzen zijn gebaseerd op 2 pers. bezetting voor 8 dagen in een voordeelkamer.

Word ik hier keihard genaaid, is het een verkooptruuc en waar kan ik mijn klacht naartoe sturen, aangezien anvr zegt geen klachten aan te nemen omtrend dit soort praktijken. Ook zou ik willen weten of ik alsnog recht heb op deze prijs maar dan voor 2 personen.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01 22:20
Tja, ik kan er ook niet veel zinnigs over zeggen, maar wel dat dit soort prijzen toch eigenlijk altijd p.p. zijn.

Zeker icm een vliegticket.

Verwijderd

Topicstarter
Mwa niet altijd zo vloog ik in Oktober 1 volle week voor 200,- pp naar Spanje, maar het staat er gewoon nergens bij (ook inclusief eten trouwens)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 14:51 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat is logica. 1 persoonskamers zijn duurder. Dus de prijs per prersoon zijn gebasseerd op als je met z'n 2'en gaat.

Staat er bij de prijs niet: pp of ppp ? Want dan klopt ie namelijk wel.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Nopes staat totaal niets bij heb hem hier voor me liggen

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Maar in die wereld werkt dat altijd wel zo. Prijzen zijn pp.

Ga je namelijk alleen, dan is het duurder.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Is dus niet zo zie mijn voorbeeld van Spanje dus het is niet logisch dat het zo is, wel weet ik dat het verplicht is aan te geven of het pp is etc.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:03

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Scan/foto van de advertentie?

[ Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 08-01-2011 15:09 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Verwijderd

Topicstarter
Als die onder mn scanner zou passen :D

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:02
Een A4 papier dat niet eens in je scanner past. Okay dan. Niet op vakantie en andere scanner kopen dan maar?

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Topicstarter
Hij is dus iets groter dan A4 my bad :(

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

En je hebt geen camera?

Verwijderd

Topicstarter
Ja zou kunnen maar dan niet de hele bladzijde, zal eens even kijken moment svp

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/01/08/1294482395-630.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 15:25 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dit zijn wel degelijk totaalprijzen per kamer, zie ook de familiekamer. Maar ja, ze kunnen dus qua beschikbaarheid welgeteld 1x de totaalprijs van 531 aanbieden. Die is dan op en dan kom je op andere prijzen, en dan ga je wel per persoon betalen. Dus ja, lullig maar je kunt hier niets mee.

Verwijderd

Topicstarter
Per kamer inderdaad maar ze zijn verplicht pp aan te geven dat staat er niet dus kan ik er vanuit gaan dat het voor 2 personen geld aangezien het om een 2 persoonskamer gaat? Ik weet wel dat dit kort geleden nog bij Kassa of iets dergelijks is geweest en die waren er ook niet blij mee.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De AV

Artikel 4: Reissom

1. De gepubliceerde reissom geldt per persoon, tenzij anders aangegeven. Hierin zijn begrepen de diensten en voorzieningen in de publicatie vermeld, al of niet in verschillende kostenelementen gespecificeerd, inclusief de op het moment van publicatie bekende onvermijdbare bijkomende kosten die de reiziger voor de aangeboden diensten moet betalen. Onder onvermijdbare bijkomende kosten worden verstaan kosten die onlosmakelijk verbonden zijn met de aangeboden dienst. Daaronder vallen niet de kosten van aanvullende diensten die op verzoek van de reiziger door de reisorganisator of door derden worden verleend, zoals verzekeringspremies, alsmede kosten welke bij boeking per reisgezelschap worden geheven en variëren naar gelang de grootte van het reisgezelschap, en reserveringskosten die per verkoopkanaal kunnen variëren.

http://www.corendon.nl/tr...TA0hSRwAAkAEHAAFGBDEtRFo1 Om te boeken. Zie de reissom.

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 08-01-2011 15:39 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
AV van hunzelf? Als dat zo is die staat niet boven de wet of algemene consumentenregels, heb inmiddels Consuwijzer.nl etc al gemaild kijken wat hun ervan zeggen

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:31:
Per kamer inderdaad maar ze zijn verplicht pp aan te geven dat staat er niet dus kan ik er vanuit gaan dat het voor 2 personen geld aangezien het om een 2 persoonskamer gaat? Ik weet wel dat dit kort geleden nog bij Kassa of iets dergelijks is geweest en die waren er ook niet blij mee.
Nee.

De prijzen zijn hier duidelijk per kamer, máár er staat ook bij "Vanafprijs" Dus als de laagste prijs €265,50 p.p. is, dan is de laagste kamerprijs €531 (zie advertentie). Een andere datum is dus in jouw geval €577 p.p., €1154 per kamer. De prijs die ze jou aanbieden aan de telefoon is niet geadverteerd, en ze vermelden er ook bij dat het een prijs per persoon is.

[ Voor 10% gewijzigd door Angeloonie op 08-01-2011 15:42 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dit heeft NIETS met de wet te maken. In de wet staat nl. niets dat bepaalt dat prijzen per kamer of per persoon MOETEN zijn. Dit is iets wat de verkopende partij zelf bepaald.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Er staat toch nergens pp? Er staat per kamer maar in die kamer kunnen 2 mensen dus hoezo pp?

Verwijderd

Die reis heb ik ook gedaan en het is nogeneens zeker dat je naar Aladdin Beach gaat, welk resort het wordt hoor je ter plekke op Hurghada airport, net voordat je in 1 v/d 5 touring cars stapt.

Maar alle resorts in Hurghada zijn min of meer gelijk, allemaal all-inclusive, strand dat bij het resort hoort, goede kamers en warm klimaat.

Als je van hitte houd is Juli een goede maand om naar Hurghada te gaan idd http://www.travelmarker.n...e/klimaat/temperatuur.htm (overdag +-39 graden C, maar wel woestijnklimaat)

Ik zat in dit resort http://www.rotana.com/rot...da/coralbeachrotanaresort

EUR 577 p.p. lijkt mij niet kloppen voor 8 dagen, ik verbleef 15 dagen in Egypte (Hurghada + Luxor nijlcruise) voor EUR 530 p.p. - Resorts worden in Hurghada massaal gebouwd, dus ze zullen elkaar kapot concurreren op de prijs. Volgens mij heeft die Corendon medewerker het fout en is het alsnog de totaalprijs voor 2 personen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 15:57 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:42:
Er staat toch nergens pp? Er staat per kamer maar in die kamer kunnen 2 mensen dus hoezo pp?
Alle prijzen zijn uiteindelijk gebaseerd op een prijs per persoon. Die €531 is dus gewoon €265,50 per persoon. Die aanbieding is op, en aan de telefoon krijg je een andere reis aangeboden, die niet €265,50 p.p. kost maar €577 p.p.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

@ ^^

Ik kan hier niet anders van maken dan 8)7
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:42:
Je kunt ook eens even logisch nadenken of de website bekijken.

Klinkt misschien lulig hoor, maar tenzij anders opgegeven zijn prijzen altijd per persoon. Ik heb nog nooit iets anders meegemaakt. Nogmaals, tenzij anders opgegeven. Zie de AV.

Ik vind het een beetje naief om te denken dat voor die prijs 2 personen naar Egypte kunnen vliegen en terplekke all-in op een resort kunnen verblijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 08-01-2011 15:47 ]

ARME AOW’er

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Guardian Angel schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:46:
@ ^^

Ik kan hier niet anders van maken dan 8)7
En waarom?
Guardian Angel schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:46:
[...]

Je kunt ook eens even logisch nadenken of de website bekijken.

Klinkt misschien lulig hoor, maar tenzij anders opgegeven zijn prijzen altijd per persoon. Ik heb nog nooit iets anders meegemaakt. Nogmaals, tenzij anders opgegeven. Zie de AV.

Ik vind het een beetje naief om te denken dat voor die prijs 2 personen naar Egypte kunnen vliegen en terplekke all-in op een resort kunnen verblijven.
Ik vind dit een onduidelijk advertentie van Corendon. De prijzen zijn hier niet per persoon, je betaalt voor een familiekamer geen €1800 p.p., maar voor de gehele kamer voor de genoemde bezetting. Als dit voor de 2-persoonskamer weer niet zou gelden is de advertentie nóg onduidelijker. Dus ja, ik kan me de verwarring wel voorstellen. De AV worden in de advertentie niet vermeld.

Overigens is €531 voor 2 personen wel goedkoop, maar niet onrealistisch als aanbieding (lokkertje).

[ Voor 16% gewijzigd door Angeloonie op 08-01-2011 15:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is niet naief zoals ik zei verbleef ik 1 week allin in Spanje voor 200 pp met vliegen erbij, is niet zo gek hoor aangezien de prijzen steeds zakken.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ja, en ik zat 4 weken in Luxemburg voor € 215,= m.a.w. Egypte, Spanje of Turkije dan wel Griekenland, het zegt nul komma nul.
Wat denk je nu zelf? Je gaat er vanuit dat die aanbieding voor 2 personen is. Kijk, het is vervelend dat mensen zo naief zijn om te denken dat het voor 2 personen geldt, maar dat is normaliter echt niet zo.
[...]
De AV worden in de advertentie niet vermeld.
En toch zijn die bepalend.
Overigens is €531 voor 2 personen wel goedkoop, maar niet onrealistisch als aanbieding (lokkertje).
Kijk eens voor de grap op elke willekeurig website van een reiswinkel. Daar zie je altijd of de prijs per persoon of per accomodatie is.

Omdat de hele folder niet wordt geplaatst valt er niet te zeggen of de AV e.d. worden genoemd. Zoals je weet zijn aannames dodelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 08-01-2011 15:56 ]

ARME AOW’er

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Guardian Angel schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:54:
[...]

Wat denk je nu zelf? Je gaat er vanuit dat die aanbieding voor 2 personen is. Kijk, het is vervelend dat mensen zo naief zijn om te denken dat het voor 2 personen geldt, maar dat is normaliter echt niet zo.
Dat snap ik ook wel, maar gezien de prijzen van de familiekamers ga ik er van uit dat de genoemde prijzen per kamer zijn. Ook al is dit normaliter niet het geval.
[...]

En toch zijn die bepalend.
En toch moet in de advertentie vermeld worden of de prijzen p.p. of p.k. zijn, of op een andere manier verduidelijkt worden. Dat is hier niet het geval. De AV zijn leuk voor de website, maar dit moet in de advertentie zelf duidelijk zijn.
[...]

Kijk eens voor de grap op elke willekeurig website van een reiswinkel. Daar zie je altijd of de prijs per persoon of per accomodatie is.
Website =! advertentie
Omdat de hele folder niet wordt geplaatst valt er niet te zeggen of de AV e.d. worden genoemd. Zoals je weet zijn aannames dodelijk.
In advertenties staan nooit de AV, hooguit een klein regeltje oid. Corendon kennende hebben ze hier nergens een dergelijke regel vermeld.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Aannames tellen niet. Keiharde bewijzen wel. :)

Laat dus maar komen die folder. Ik wil best met gedachtes meegaan/instemmen maar pas na het e.e.a. met eigen open te hebben gezien. Ik ga op voorhand altijd uit van wat gebruikelijk is.

[ Voor 13% gewijzigd door Guardian Angel op 08-01-2011 16:07 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Zie vorige pagina

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kun je ook van de rest van de advertentie foto's maken?

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 08-01-2011 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja de onderkant staat wat tekst:

Prijzen zijn gebaseerd op 2 pers. bezetting voor 8 dagen in een voordeelkamer, exclusief evt. weekend charter of vakantietoeslag. Alle prijzen zijn gebaseerd op de laagste vanafprijs per maand of vakantie periode. Vroegboekkorting is reeds in prijs verwerkt en geldig zoals evrmeld. Druk en zetfouten onder voorbehoud.

Er staat dus nergens duidelijk pp

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 16:12 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik vroeg toch om de volledige folder?

Hoe het ook is, voor mij is het sowieso wél logisch en duidelijk dat de prijs per persoon is. Zal wel aan de leeftijd liggen denk ik.

De volledige tekst in de folder luidt
Alle prijzen in deze folder zijn gebaseerd op de laagste vanafprijs per maand en op basis van 2 pers. bezetting (behalve bij familie kamers) inclusief vluchten, accommodaties op basis van de vermelde
verzorging, transfer en hostess service. Exclusief calamiteitenfonds en reserveringskosten en eventuele weekend – charter of vakantietoeslagen. Corendon kan u tevens een voordelige reis- en
annuleringsverzekering aanbieden. Druk- en zetfouten voorbehouden.
Dat wil zeggen dat een 2 persoonskamer door 2 personen moet worden gedeeld die elk de prijs betalen zoals die verder in de folder wordt genoemd.

[ Voor 80% gewijzigd door Guardian Angel op 08-01-2011 17:50 ]

ARME AOW’er

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Guardian Angel schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:39:
[...]

Ik vroeg toch om de volledige folder?

Hoe het ook is, voor mij is het sowieso wél logisch en duidelijk dat de prijs per persoon is. Zal wel aan de leeftijd liggen denk ik.
Dus jij betaalt €1800 per persoon voor een familiekamer?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Misschien dat dit voorbeeld uit een Corendonfolder het wél duidelijk maakt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cvyoLTsEcDEOf8favinJzTf6/full.jpg

Is het nu een kwestie van niet willen of niet kunnen lezen wat er staat?

ARME AOW’er

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Volgens mij wil het bij jou niet helemaal doordringen. Je betaalt geen 1800 per persoon voor die familiekamer, dat is een feit. De advertentie is zo onduidelijk als het maar kan. Er wordt geen duidelijkheid geschept over prijzen per persoon of per kamer.

Ik werk zelf in de reiswereld en snap echt wel dat alle normale uitingen met prijzen per persoon zijn. Maar omdat hier de familiekamer overduidelijk een prijs per kamer is en never nooit een prijs per persoon kan zijn, is het erg verwarrend en onlogisch als de 2-persoonskamer een prijs per persoon zou zijn. Gezien het prijsniveau zou de prijs best een prijs per kamer kunnen zijn, €531 is niet totaal onrealistisch. Maar goed, als ik het prijsniveau voor die 2-persoonskamer vergelijk met de prijzen van de touroperator waar ik werk lijken het op prijzen per persoon. De familiekamer is dan wel een prijs per kamer.

Een correctere zin in de advertentie had kunnen zijn:
Prijzen zijn per persoon, gebaseerd op 2 pers. bezetting voor 8 dagen in een voordeelkamer, exclusief evt. weekend charter of vakantietoeslag.

[ Voor 17% gewijzigd door Angeloonie op 08-01-2011 18:12 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ben ik toch blij dat ik wel kan lezen. In dit voorbeeld staat toch duidelijk 2 volw. + 2 kind waaruit je kunt herleiden door heel eenvoudig na te denken wat de prijs per persoon is. Die staat er in dit voorbeeld van Corendon trouwens pal boven.

Sorry hoor, maar ik vind de gedachtengang dat de prijs per kamer is maar heel erg vreemd. Dat blijkt uit de AV, de teksten en de berekening op de website én last but not least uit de folder.

Er zijn duizenden websites die met dezelfde kreet adverteren.

http://www.google.nl/sear...2+pers.+bezetting&spell=1

Reiswereld en duidelijkheid..... tja, dat is regelmatig een topic waard ware het niet, en ik herhaal het maar, logisch nadenken wel handig is om te begrijpen waar het om gaat.
Vanaf 1 april 2007 communiceren de Reisorganisaties totaalprijzen, wat inhoudt dat de meest voorkomende kortingen en toeslagen aan de kant van de touroperators verwerkt zijn in de prijs per persoon. De, in de zoekresultaten, getoonde prijzen zijn over het algemeen gebaseerd op de laagste totaal prijs op basis van 2 personen in een gedeelde 2 persoonskamer. Aangezien er tijdens het boekingsproces een aantal keuzes door u gemaakt kunnen worden m.b.t vluchten, kamertypes, bezetting, kinderleeftijden en verzorgingstypes, kunnen deze prijzen wijzigen t.o.v. de oorspronkelijk getoonde prijs. De op uw boekingsoverzicht getoonde prijzen zijn echter de actuele prijzen. Deze komen rechtstreeks uit de hoofdcomputer van de reisorganisatie aangevuld met additionele producten en services die mogelijk door u zijn gekozen, zoals bijvoorbeeld verzekeringen. Conform de ANVR voorwaarden zullen wij u tevens bemiddelingskosten in rekening brengen. Ook deze kosten worden vertoond op het boekingsoverzicht.

[ Voor 53% gewijzigd door Guardian Angel op 08-01-2011 18:28 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
@Angel Totale onzin aangezien je voor 200 euro per persoon tegenwoordig makkelijk all inclusive op vakantie kunt gaan dus het heeft NIETS met logica te maken. Lees de reply van Angeloonie nog eens, ben het totaal met hem/haar eens. Het is onduidelijk, per kamer wil niet zeggen per persoon etc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 16:11:
Ja de onderkant staat wat tekst:

Prijzen zijn gebaseerd op 2 pers. bezetting voor 8 dagen in een voordeelkamer, exclusief evt. weekend charter of vakantietoeslag. Alle prijzen zijn gebaseerd op de laagste vanafprijs per maand of vakantie periode. Vroegboekkorting is reeds in prijs verwerkt en geldig zoals evrmeld. Druk en zetfouten onder voorbehoud.

Er staat dus nergens duidelijk pp
Klaar dan toch?

Verwijderd

Topicstarter
@Sleb Als je eerst de reply van Angel eens leest en dan wat typt zou handiger zijn ;)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

2go Veel succes met je strijd tegen dit reisbureau. Als je deze kwestie wint zullen tienduizenden NL'ers voor je deur staan te juichen.

Wees vooral eigenwijs, blijf dingen lezen die er niet staan en trek je vooral niets aan van alle honderden websites van reisorganisaties die exact hetzelfde doen als Corendon.

Ik ga mijn tijd niet verder aan dit topic verspillen en verwijs je door naar de website van Corendon voor de berekening van de prijs.

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 08-01-2011 23:54 ]

ARME AOW’er

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-01 09:10

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Je koopt toch per persoon een reis? Dus dat je dan 2x die 577 euro moet betalen als je met z'n tweeen gaat is dan toch logisch? Vooral als er niks anders bij staat... Ik ben het dus met Guardian Angel eens, er staat nergens dat het voor 2 personen is dus zal het wel per persoon zijn. TS draait het juist om: er staat nergens per persoon dus zal het wel voor 2 zijn. Waarom geldt dat dan niet voor 3 of 4 of 16 personen?

Als ik in de beddenzaak een enkelpersoons matras koop, verwacht ik er toch ook niet 2 te krijgen voor de geadverteerde prijs? Het is dan toch logisch dat voor een dubbelbed je ook 2 matrassen koopt en dus 2x moet betalen?

Toegegeven, het staat er misschien dusdanig verwarrend dat in 1e instantie de indruk wordt gewekt dat de prijs voor een 2 persoonskamer is, maar als je goed leest hebben ze het over 2-persoons bezetting en niet 2 personen. Vooral niet als die aanbieding aan de telefoon niet meer lijkt te gelden en je een nieuwe 'aanbieding' krijgt.

Oh en over vergelijken met andere bestemmingen; niet doen. Ik kan ook een nieuwe rode auto kopen van 7.500 euro en ik kan ook een nieuwe rode auto kopen van 200.000. Beide drinken ze benzine, beide hebben een radio, beide brengen me veilig van A naar B. Ik zou wel gek zijn om de tweede te kopen nietwaar?
Nu hetzelfde, maar je weet dat auto A een Peugeot is, en auto B een Ferrari. Maakt de vergelijking al heel anders, toch?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat er mij helemaal niet om dat ik perse eigenwijs moet zijn in deze kwestie, het gaat er mij om dat het erg onduidelijk weergegeven is.

@Angel Je geeft aan dat het bij anderen ook zo weergegeven word, nou ik heb anders gezien. Ik wilde eigenlijk alleen maar weten waar je met je klacht naartoe kan met dit soort naar mijn idee lokkertjes en valse advertenties.

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:44
woelders schreef op zondag 09 januari 2011 @ 00:00:
Je koopt toch per persoon een reis? Dus dat je dan 2x die 577 euro moet betalen als je met z'n tweeen gaat is dan toch logisch? Vooral als er niks anders bij staat... Ik ben het dus met Guardian Angel eens, er staat nergens dat het voor 2 personen is dus zal het wel per persoon zijn. TS draait het juist om: er staat nergens per persoon dus zal het wel voor 2 zijn. Waarom geldt dat dan niet voor 3 of 4 of 16 personen?

Als ik in de beddenzaak een enkelpersoons matras koop, verwacht ik er toch ook niet 2 te krijgen voor de geadverteerde prijs? Het is dan toch logisch dat voor een dubbelbed je ook 2 matrassen koopt en dus 2x moet betalen?

Toegegeven, het staat er misschien dusdanig verwarrend dat in 1e instantie de indruk wordt gewekt dat de prijs voor een 2 persoonskamer is, maar als je goed leest hebben ze het over 2-persoons bezetting en niet 2 personen. Vooral niet als die aanbieding aan de telefoon niet meer lijkt te gelden en je een nieuwe 'aanbieding' krijgt.

Oh en over vergelijken met andere bestemmingen; niet doen. Ik kan ook een nieuwe rode auto kopen van 7.500 euro en ik kan ook een nieuwe rode auto kopen van 200.000. Beide drinken ze benzine, beide hebben een radio, beide brengen me veilig van A naar B. Ik zou wel gek zijn om de tweede te kopen nietwaar?
Nu hetzelfde, maar je weet dat auto A een Peugeot is, en auto B een Ferrari. Maakt de vergelijking al heel anders, toch?
Kijk dan eens naar wat er verder in de afvertentie staat, in hetzelfde tabelletje. Er wordt voor Quad (=4) ook een voorbeeld uitgeteld welke bedragen van 1600 tot 2500 euro kent, is dit dan niet ook p.p? Sorry, maar Corendon had idd hun advertentie niet zo "krom" moeten opstellen, en ik ben van mening dat een klacht hier wel op z'n plaats is.

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14
Het wordt inderdaad niet heel duidelijk aangegeven (of in ieder geval, het zou een stuk duidelijker kúnnen), maar hoe jammer dat ook is, GA zal hoogstwaarschijnlijk toch gelijk hebben.

Als je denkt dat het toch per 2 personen moet zijn, verspil je tijd dan niet hier door te bekvechten met mensen die zeggen dat het per persoon is, maar ga je gelijk halen. En mocht je je gelijk gehaald hebben, dan laat je dat hier even weten, dan zal vast iedereen die het tegendeel beweerde zijn ongelijk toe willen geven :Y)

The devil is in the details.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:39
woelders schreef op zondag 09 januari 2011 @ 00:00:
(..)
(..)
Als je een tweepersoonsmatras wilt hebben verwacht je toch ook niet dat de prijs die erop staat per persoon is? Waarom verwacht je dat dan wel bij een tweepersoonskamer?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor uw vraag van 8 januari 2011. U schrijft dat u naar aanleiding van een advertentie van Corendon een reis wilde boeken naar Egypte. Uiteindelijk bleek de vermelde prijs per persoon te zijn. Dit is nergens te zien op de advertentie. Uw vraag aan ons is waar u uw klacht naar toe kunt sturen en of u alsnog recht hebt op die prijs. In deze e-mail vertellen we u wat uw rechten zijn als consument. En we vertellen u wat u kunt doen.

Wat zijn uw rechten?

Het is gebruikelijk dat de prijs van een reissom per persoon vermeld wordt. Zijn de ANVR voorwaarden van toepassing? Hierin staat ook dat de vermelde prijs in een advertentie per persoon is, tenzij het er anders staat. Wilde u de reis boeken? Dan gaat u ook akkoord met de ANVR voorwaarden.

Wat kunt u doen?

U kunt een brief met daarin uw klacht naar Corendon sturen. Komt u er samen niet uit? Bedenk dan of het zin heeft om naar de Geschillencommissie of rechter te gaan.

Vragen?

Hebt u nog vragen? Belt u dan gerust met ConsuWijzer. Het telefoonnummer is 088-0707070. Als u belt, vragen we naar uw contactnummer. Dat nummer is 100121254. Op www.consuwijzer.nl staat meer informatie over uw rechten als consument. Op de website staan ook handige voorbeeldbrieven.

Verwijderd

Ik vind de advertentie niet heel duidelijk. Enerzijds kun je uit de prijssystematiek wel afleiden dat als een quadkamer met daarin vier personen 1883 euro kost, een prijs van 531 euro voor een tweepersoonskamer met daarin twee personen absurd goedkoop is. Anderzijds is het zeer onhandig dat ze bij de quadkamer de all-in-systematiek hanteren (totaalprijs voor vier personen), terwijl ze bij de tweepersoonskamer de pp-prijs hanteren.

Maar eigenlijk is dit een beetje een loze discussie, omdat de medewerkster van Corendon je al telefonisch heeft meegedeeld dat de prijs per persoon was. De vraag of hier een overeenkomst tot stand is gekomen en of je misschien recht hebt op een lagere prijs, is daarmee buiten beeld. Die zou hooguit spelen als je al had geboekt, de medewerkster had niets gezegd, en je zou uiteindelijk met tweemaal 531 euro geconfronteerd worden.

Overigens: Aladdin Beach :X

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik neem aan dat er nu geen tijd meer wordt besteed aan dit topic. De reactie van Corendon is voldoende duidelijk.

Meer energie hierin steken is nutteloos.

ARME AOW’er

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
TS heeft wel gelijk, maar in de reisbranche geldt nu eenmaal dat misleiding de regel is. Ze noemen zelfs in hun eigen "gedragscode" dat alle onvermijdbare kosten moeten worden genoemd in de prijs. Om vervolgens, als je een mooie allin-prijs hebt gezien, nog met allerlei niet te vermijden toeslagen te komen. Als Corendon een integer bedrijf was, dan hadden ze er wel bijgezet dat het per persoon was. Maar goed, dat is Corendon niet.
Pagina: 1