Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-04 16:59
Goedendag
Ik zit al een tijdje met het probleem dat ik een TV heb gekocht die geen CI+ ondersteund.
Er zit wel een CAM in, maar strict alleen voor CI. Ook heb ik vernomen dat LG nooit dit toestel gaat certificeren voor Ziggo. Ik heb Irdato CI+ geprobeerd en verder dan NL 1 op HD kwaliteit kwam ik niet.

Nu wil ik mijn Ziggo abonnement opzeggen en klant worden bij KPN.
KPN heeft ook digitenne waar CI dus wel geaccepteerd word. Mijn vraag is, Doet mijn Irdato Cam ci+ module het wel in combinatie met KPN en mijn alleen ci TV?

Of moet ik een nieuwe Irdato kaart kopen? Ik mag dit kaartje namelijk nog een paar dagen omruilen.

Mvg,
Kx22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-05 19:18
Je zou een Alphacrypt CI module kunnen kopen; volgens onderstaande link worden alleen tv's die CI+ modules ondersteunen op zwart gezet i.c.m. een Alphaycrypt module. En aangezien je geen CI+ tv hebt, zou je gebruik kunnen maken van de Alphacrypte module. Let op; deze wordt niet ondersteund door Ziggo en zou in de toekomst ook op zwart kunnen komen.

http://tweakers.net/nieuw...crypt-deels-op-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Hallo,
Dat zou toch niets uit moeten maken?
Ik heb een CI en dan doet CI+ het gewoonweg niet.
Daarnaast heb ik ook niet veel eraan als blijkt dat Ziggo het na een half jaar afsluit. Dan zit ik weer met 2 afstandsbedieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

http://www.kpn.com/prive/...nid=ps600_ik&#tabcontent2

Al gekeken in de lijst of jou type tv compatibel is? Je krijgt bij kpn een insteek kaart zodra je een abbo neemt..

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
kx22 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 14:14:
KPN heeft ook digitenne waar CI dus wel geaccepteerd word. Mijn vraag is, Doet mijn Irdato Cam ci+ module het wel in combinatie met KPN en mijn alleen ci TV? Of moet ik een nieuwe Irdato kaart kopen?
Digitenne gebruikt geen Irdeto encyptie maar Conax, je hebt dus een CAM nodig die dit ondersteund. Zie ook dit topic: \[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-05 19:18
kx22 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 14:34:
Hallo,
Dat zou toch niets uit moeten maken?
Ik heb een CI en dan doet CI+ het gewoonweg niet.
Precies, je hebt een tv die CI wel ondersteunt en geen CI+ : de Alphacrypt module kan alleen worden gebruikt voor TV's met CI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
kx22 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 14:14:
Ik zit al een tijdje met het probleem dat ik een TV heb gekocht die geen CI+ ondersteund.
Er zit wel een CAM in, maar strict alleen voor CI. Ook heb ik vernomen dat LG nooit dit toestel gaat certificeren voor Ziggo. Ik heb Irdato CI+ geprobeerd en verder dan NL 1 op HD kwaliteit kwam ik niet.
Je haalt een aantal termen door elkaar. Jij hebt kennelijk een TV gekocht waarin een DVB-C tuner zit en een Common Interface (CI) slot. Ziggo wil niet hebben dat je van dergelijke apparatuur gebruik maakt. Je mag wel een TV met een geïntegreerde DVB-C tuner gebruiken, maar dan alleen als die TV beschikt over een Common Interface Plus (CI+) slot waarover ze meer controle kunnen hebben. Om dat af te dwingen brengt Ziggo alleen een Conditional Access Module (CAM) uit die gebruikt mag worden in een CI+ slot, ofwel een CI+ CAM. Die CI+ CAM moet kunnen functioneren met hun Irdeto Conditional Access System (CAS), dus is het een Irdeto CI+ CAM. Over die Irdeto CI+ CAM kan Ziggo ook zodanig controle uitoefenen dat deze niet wil functioneren in een standaard CI slot zoals je zelf gemerkt hebt.
Nu wil ik mijn Ziggo abonnement opzeggen en klant worden bij KPN.
KPN heeft ook digitenne waar CI dus wel geaccepteerd word. Mijn vraag is, Doet mijn Irdato Cam ci+ module het wel in combinatie met KPN en mijn alleen ci TV?
Voor Digitenne van KPN moet je TV bechikken over een DVB-T tuner i.p.v. een DVB-C tuner. Nu hebben de meeste TV's tegenwoordig een tuner die geschikt is voor zowel DVB-T als DVB-C, dus dat zal waarschijnlijk wel het geval zijn. Wel even controleren in de handleiding. KPN gebruikt voor Digitenne een Conax CAS i.p.v. een Irdeto CAS, wat dus inhoudt dat je een Conax CAM nodig hebt voor in je TV. In tegenstelling tot Ziggo doet de KPN niet moeilijk over standaard CI sloten en brengt zelf ook een Conax CAM startpakket uit dat geschikt is voor TV's met een CI slot. Je kan dus niet de Irdeto CI+ CAM gebruiken bij Digitenne omdat KPN van een ander CAS gebruik maakt.
Of moet ik een nieuwe Irdato kaart kopen? Ik mag dit kaartje namelijk nog een paar dagen omruilen.
Je zal de Irdeto CI+ CAM dan moeten ruilen voor een Conax CAM. Probeer je wel eerst even in te lezen in de materie. De beeldkwaliteit van Digitenne is minder dan bij de kabel, heeft Digitenne minder kanalen en ook biedt Digitenne geen HD kanalen.

Anderen hebben je al gewezen op de AlphaCrypt Classic CAM mogelijkheid om eventueel te gebruiken bij Ziggo in combinatie met jouw TV, maar ook daarvoor geldt dat het verstandig is om je eerst goed in te lezen in de materie voordat je besluit om de Irdeto CI+ CAM om te ruilen voor een AlphaCrypt Classic CAM. De AlphaCrypt Classic CAM kent namelijk ook een paar haken en ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Wow Archie, dankzij jouw verhaal is het me veel duidelijker geworden. Ik heb echt maandenlang rond gesurft voor dit probleem. Ik bleef termen in elkaar halen en snapte nou niet wat het probleem was van mijn TV. Het is een gloednieuwe 3d tv en ben zwaar teleurgesteld dat Ziggo het er niet op doet (op de CAS manier).
Dank je wel.
Misschien zou je een stuk willen schrijven over AlphaCrypt wat ik hiermee kan bij Ziggo.
het is me hierboven duidelijk geworden dat Ziggo elk moment het kan afsluiten en dan heb ik niets meer aan de Alpha CAM.

Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
kx22 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:58:
Misschien zou je een stuk willen schrijven over AlphaCrypt wat ik hiermee kan bij Ziggo.
het is me hierboven duidelijk geworden dat Ziggo elk moment het kan afsluiten en dan heb ik niets meer aan de Alpha CAM.
Een Conditional Access Module (CAM) wordt alleen gebruikt om jou toegang te verlenen tot de beveiligde kanalen waarvoor je een abonnement hebt afgesloten bij de digitale RTV provider, in dit geval Ziggo. Ziggo gebruikt voor die beveiliging van de kanalen een Irdeto Conditional Access System (CAS), dus heb je ook een Irdeto CAM nodig en in geval van Ziggo zijn er nog een paar extra beveilingseisen aan zo'n Irdeto CAM waardoor je niet iedere vrij verkrijgbare Irdeto CAM kan gebruiken.

Voor standaard CI sloten is daarom in principe alleen de AlphaCrypt Classic CAM te gebruiken die ook met het Irdeto CAS van Ziggo overweg kan, maar dus niet door Ziggo is uitgegeven en als het aan Ziggo ligt dan zouden ze die AlphaCrypt Classic CAM nog liever vandaag dan morgen blokkeren voor gebruik. Zo eenvoudig is dat blokkeren echter niet omdat dit eventueel ook gevolgen zou kunnen hebben voor de door Ziggo uitgegeven kabel ontvangers. Van die kabel ontvangers zal dan namelijk eerst een firmware update moeten worden uitgevoerd zodat er iets aan het Irdeto protocol verandert kan worden waardoor de AlphaCrypt Classic CAM daar niet meer mee overweg kan. In plaats daarvan zijn de voorgangers van Ziggo en nu Ziggo als sinds 2005 via het dealer kanaal aan het roepen dat de AlphaCrypt Classic CAM binnenkort niet meer zal werken, maar in 2011 is hij nog steeds te gebruiken. Maar zoals anderen ook al opmerken is dat geen garantie voor de toekomst.

Of en wanneer de AlphaCrypt Classic CAM echt zal ophouden te functioneren weten alleen Ziggo en Irdeto die vanwege de negatieve publiciteit die het ze zal opleveren geen concrete uitspraken willen doen. Als ze uiteindelijk die stap wel maken, dan zullen ze het ongetwijfeld gaan gooien op een "noodzakelijke" aanpassing van het Irdeto protocol die "helaas" negatieve gevolgen heeft gehad voor de AlphaCrypt Classic CAM, waar we Ziggo niet op aan mogen spreken omdat ze die AlphaCrypt Classic CAM nooit ondersteund hebben. Zo gaat het namelijk met alle aanpassingen die Ziggo opzettelijk maakt om de vrijheid van klanten in te perken.

Je zal daarom voor jezelf moeten afwegen of je dit riscio wilt nemen als je toch een AlphaCrypt Classic CAM aanschaft. Naast dit aspect zijn er ook nog andere risico's. Een AlphaCrypt Classic CAM is geen digitale ontvanger in CAM formaat. Alle functionaliteit die met de ontvangst van DVB kanalen te maken heeft zit in je TV zelf. Ziggo heeft jouw TV niet "gekeurd", dus als het niet werkt met het signaal van Ziggo, dan heb je pech omdat de fabrikant het waarschijnlijk ook zal laten afweten om support op de DVB functionaliteit te leveren omdat ze dat niet mogen van Ziggo.

Als je na deze waarschuwingen toch nog een AlphaCrypt Classic CAM wilt aanschaffen dan kan je het beste op zoek gaan naar een tweedehands exemplaar via bijvoorbeeld Marktplaats. Nieuw kost een AlphaCrypt Classic CAM namelijk rond de 100 euro terwijl je deze met een beetje zoeken soms voor zo'n 50 euro tweedehands op de kop kan tikken. De AlphaCrypt Classic CAM heeft overigens één voordeel, deze CAM is niet alleen geschikt voor het Irdeto CAS van Ziggo, maar ook voor het Conax CAS van Digitenne van KPN. Mocht Ziggo dus ooit nog eens met een actie komen, dan kan je deze AlphaCrypt Classic CAM tenminste nog proberen te verkopen aan een Digitenne van KPN klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Helemaal duidelijk archie ik ga op zoek naar de alpha, super bedankt voor de overduidelijke uitleg!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je wil digitale ontvangt voor een beter beeld toch. dan zou ik niet naar kpn gaan want dat digitale beeld is gewoon brak imho. koop dan gewoon een externe decoder.

(heeft jou tv bediening geen maglijkheid om een set up box te besturen. im samsung wel namelijk (helaas vergeet die dat zodra de batterij even geen contact maakt :( )

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 14:02
Ik heb mijn digitenne abbonement opgezegd.

Mij werd verteld dat ik een brief zou krijgen om hem te retouren. (Nu 2 weken later nog steeds niets ontvangen)
Dus ik heb de module + smartcard + antenne versterker + antenne over..
Pagina: 1