[excel] Doorklikken naar ander blad*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HdeKteP
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-03 05:17
Ik doe voor onze tuinvereniging de administratie. Ik heb in excel een lijst met namen van leden met daarbij diverse kolommen met allerlei bedragen om de berekening van de huurnota te maken.

Nu wil ik eigenlijk de beginlijst als hoofdmenu gebruiken en als ik bijvoorbeeld in de kolom met tuinnummers op tuinnummer 1 klik dat er een werkblad/tabblad te voorschijn komt met al de gegevens die behoren bij tuinnummer 1 (ingevoerd in de beginlijst).

Is dit te doen in excel of heb je daar visual basic voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Met het handje aanmaken: invoegen-->hyperlink.
Je kunt het automatiseren maar dan heb je idd VBa nodig.

Nodeloos om te zeggen dat een database ervoor is om dit soort administraties in te voeren, dat bv Access kant en klare templates heeft voor ledenadministraties en dat een spreadsheet wel vaak gebruikt wordt als database, maar dat het niet de beste oplossing is?

Verder pas ik je titel even aan, want excelvraag is natuurlijk niet erg informatief.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 13:51
Dat lijkt me wel te doen en zelfs op verschillende manieren. Trouwens met Excel kan je ook programmeren hoor: VBA :) Daarmee kan je userforms en zo maken.

Ik vind het eigenlijk wel grappig dat dikwijls Excel gebruikt wordt als database terwijl het in feite een spreadsheet programma is. Maar ik doe het ook dikwijls hoor als het gaat over een klein aantal gegevens ;) Indien jouw database groot genoeg is, zou ik eerder uitkijken naar Access. Vraagt misschien wat meer werk om het te leren als je het niet kent. Maar dan heb je meer mogelijkheden, is het beter onderhoudbaar en kan je gemakkelijker uitbreiden.

edit:
zelfde als hierboven dus :P

[ Voor 7% gewijzigd door D-Three op 08-01-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Het ligt er maar net aan hoe je alles geordend hebt staan in Excel. Als alles al op hetzelfde blad staat, dan is het aanmaken van een filter al voldoende, maar over het algemeen ga je dan toch meer richting een database oplossing.

MS Access is daar mijns inziens goed voor te gebruiken; je kunt redelijk eenvoudig aparte invulschermen maken om je data in te voeren en reportageschermen maken om alles te ordenen zoals je wilt. Het meeste loopt dmv wizards en WYSIWYG editors. Veel specifieke database kennis is niet direct nodig.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HdeKteP
Allemaal bedankt voor de reacties.

Sorry maar Access vind ik een verschrikkelijk programma om te gebruiken. :'(

Het gaat maar om óngeveer 125 tuinleden ...

Ik ga eens kijken hoe het invoegen van hyperlink werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Inderdaad, als je een schop een verschrikkelijk stuk gereedschap vindt om mee te werken moet je je zwembad met een lepel graven. Maar het kan wel. >:)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HdeKteP
Al zou ik het met een theelepeltje moeten doen ..... 8)7
Pagina: 1