Artefacts bij Palit HD4870

Pagina: 1
Acties:

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-12-2025

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Topicstarter
Ik heb last van artefacts bij mijn Palit HD4870 Sonic Dual Edition 1GB. Nu heb ik het geluk dat ik 2 VBiossen heb, en dus over kan stappen naar een Overclock profiel. Daarbij krijg ik bij gamen (bijv. WoW) de melding dat de ATi beeldschermdriver niet meer werkt en hersteld moet worden. Ik heb al met driversweeper alle grafische opties eraf gegooid, en ook daarna CCC weer opnieuw geïnstalleerd. Ook heb ik de bios al geflashed. Wat ik nog niet geprobeert heb is windows 7 opnieuw te installeren, maar daarvan ben ik mijn key verloren (W7-disks in mooi mapje gedaan maar key per ongeluk vergeten, en deze moet ergens afgelopen maanden bij het vuil zijn verdwenen. En ik heb al gezocht naar oplossingen, maar ik werd daar niet veel wijzer uit. Alles zit hardwarematig trouwens goed.

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:26
waarschijnlijk is de 4870 dood aan het gaan. Probeer hem eens te onderklokken naar 70% van de frequenties ofzo.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Alleen artifacts in windows of ook in de bios?
Draai je nu een overclock bios want dat is toch juist niet slim als je artifacts hebt?

• daantjer94

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Topicstarter
Ik heb alleen artefacts onder het gamen

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-12-2025
check drivers
zoek ook in de archieven of google op dit probleem. Heb je pas de drivers ge-update? installeer dan een oudere versie van de drivers..
kijk of je pc niet automatisch de 32bit drivers pakt en verwijder deze desnoods

bij mij heeft de herinstallatie wel geholpen. Je kunt ook windows mailen met je vraag voor de key, als je een legale versie hebt.

als het alleen gamen is kan het zijn dat je kaart te warm wordt/is geworden. probeer anders een internet file met foto's te openen en kijk of dat artefacts geeft. zo ja, dan is de kans groot dat het je drivers zijn. Kun je je kaart niet bij iemand anders testen?

[ Voor 26% gewijzigd door lotje1 op 08-01-2011 14:55 ]

• daantjer94

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Topicstarter
Ik heb (eindelijk) een oud setje drivers weten te vinden op een USB-stick, ik ga hem meteen proberen

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik denk dat je alvast zn testament kan gaan opmaken...

• lotje1
niet per se... artefacts bij w7 op bepaalde kaarten (ook 4870) komen vaker voor. Na herinstallatie w7 draait mijn 4870 al ruim een jaar zonder problemen (en zonder driver updates) Probleem zit 'm vaak in de drivers

Er was ook een mogelijkheid om een profiel aan te maken in ccc. uit geheugen had het te maken met overgang 3d/2d en bleef de pc daarin hangen. Maar dat is iets, wat je zelf mag zoeken op google ;)

[ Voor 31% gewijzigd door lotje1 op 08-01-2011 15:15 ]

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Je zou even onder het gamen de temps kunnen checken dan kunnen we hitteproblemen uitsluiten.
En even windows opnieuw instaleren is nooit een gek idee.
Voor nu is het goed als je de bios even flasht naar de stock bios van de kaart denk ik.

• daantjer94

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Topicstarter
Ok, artifacts zijn weg en de drivers blijven leven :)

• lotje1
:D
Pagina: 1