Toon posts:

Sound (en Micro) Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker's

Ik heb eigenlijk drie vragen/problemen en ga het maar allemaal hier vragen omdat ik het maar stom vindt om allemaal aparte topics te maken.

1. Mijn vriend wil graag spreken via headset maar heeft geen microfoon ingang op zijn PC.
Is dan de enigste oplossing om een nieuwe geluidskaart te kopen of zijn er nog andere? Hij heeft namelijk twee geluids-ingangen en (het is wel grappig) hij kan zo spreken via zijn oren (of hoe je het ook noemt, daar waar het geluid uitkomt) en als hij bv. record in de linkerkant en dan afspeeld komt er ook alleen maar geluid uit die linkerkant nooit gedacht dat zoiets zou kunnen (betekent dat dat je boxen kunt gebruiken als micro? xD)

2. Een andere vriend van me wil ook spreken via headset, hij heeft wel een ingang op zijn laptop voor micro, maar er is ongelooflijke echo. Ik heb eens met mijn Sennheiser PC350 geprobeerd en er is ook zo'n echo, dus het ligt niet aan de headset. Ik heb via TeamSpeak geprobeerd met echo reduction maar het maakt allemaal niets uit, als ik dan bv. iets zeg, dat herhaalt het nog duizend keer lijk in zijn micro. Hoe is dit op te lossen?

3. Als TeamSpeak aanstaat (misschien zit ik hier wel fout en moet ik naar de TS support gaan, maar vragen kan ik altijd doen) heb ik altijd problemen met andere programma's waar er geluid uit komt. Zoals mijn FireFox kan soms geen geluid afspelen als aan het spreken ben via TeamSpeak. Ook soms hebben de games geen geluid zo of crashed Media Player. Welke oplossing kan er hiervoor zijn?

Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk en op de goede plaats geformuleerd, alvast bedankt.

-Rakoen M.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-02 00:23
Wat heb je zelf al nagezocht? Zo'n ingewikkeld probleem is dit niet... er wordt op tweakers wel eigen inzet verwacht.

Er zijn bijvoorbeeld zat headsets met usb of bluetooth te krijgen:

http://tweakers.net/price...JNLR5CdlOTlX2axm7W4l1r_QE

Als je last hebt van echo dan moet je onderdrukking voor akoestische echo aanzetten. De benaming verschilt per geluidskaart/chip, maar het moet ergens in de software aanwezig zijn.

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-02 12:54
Puntje 1 zal je toch eens opnieuw moeten schrijven vrees ik ;)

2. Dit is volgens mij gewoon een kwestie van verkeerde instellingen. Zo heb je dat je kan instellen dat je pc het signaal dat bij zijn microfoon binnenkomt, afspeelt over de luidsprekers. Als dit het geval is, dan blijf je dat natuurlijk horen, totdat je je speakers afzet. Ik vermoed dat dit dient om te testen of je microfoon nog werkt. Anders zou ik het ook niet weten.

3. Ook hier: heb je je microfoon staan als 'push to talk' of voice activated? Als het het eerste is, kan het misschien zijn dat als je op je knop drukt, de rest 'gemute' wordt oid. Zodat mensen aan de andere kant van TS geen vervelende geluiden van je pc horen.

Voor dat geluidskaartprobleem bij puntje 2 kan je ook gewoon een usb-geluidskaart kopen. Is niet zo duur, en je kan je headset behouden.

[ Voor 42% gewijzigd door Spaiker op 08-01-2011 20:15 ]

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:30

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Als toevoeging op de andere reacties:

Punt 1: Er zijn ook USB geluidskaarten beschikbaar met microfooningang. Maar een USB headset met microfoon lijkt me in jouw geval het handigst.

Punt 2: Kan inderdaad aan computerinstellingen liggen. Weet je zeker dat die laptop ook geen ingebouwde microfoon heeft?

Punt 3: Zie reactie boven mij.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Verwijderd

Topicstarter
@MicGlou
Ja heb natuurlijk al zelf snel gezocht maar kon nergens echt gelijkaardige problemen vinden (misschien moet ik toch maar iets beter zoeken).
Een USB headset kopen zou eigenlijk hetzelfde zijn als een USB-geluidskaart te kopen, maar misschien zal het zo inderdaad wel betere kwaliteit zijn.
Echo onderdrukking doet het niet voor zijn probleem.
Bedankt voor de hulp.

@Spaiker
Sorry maar het is niet erg goed uitlegbaar :P
Het komt er op neer dat hij twee geluids-ingangen heeft maar niets voor micro, en zo kan hij de micro van zijn headset niet gebruiken.
-Het zou wel kunnen dat hij dan zichzelf hoort maar iedereen op teamspeak hoort het honderden keren herhalen en het wordt iedere keer maar luider en luider en het stopt niet. We hebben ook net zijn PC helemaal geherinstalleerd (nog Windows XP, redelijk oud) en alle instellingen bekeken maar niets helpt.
-Hij staat op Voice Activation Detection.
Bedankt voor de tip, maar ik vraag me af als een geluidskaart van maar 5€ deftig geluid geeft.
Heel erg bedankt voor het antwoord.

@classpc
-Dat is misschien inderdaad het beste.
-De laptop heeft geen ingebouwde micro, en zoals al vermeld, we hebben alle instellingen bekeken en daar ligt het ook niet aan. Misschien zou een USB-headset hier ook helpen, of hier eerder een USB-geluidskaart?
Ook bedankt om te helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu een stap verder bij het eerste probleem, hij heeft namelijk een Creative SB Play! gekocht, een USB-geluidskaart. Na de nieuwste drivers te installeren en alles perfect in te stellen, werkt zijn micro nog altijd niet. Betekent dat nu dat het een miskoop is die USB-soundcard? Aangezien daarmee hetzelfde probleem zich voortdoet, als hij heel erg roept kwam er toch nog een klein streepje op bij de recorder, maar er zit geen microfoonboost bij, en heb overal opgezocht en blijkt dat dit niet het probleem is. Wat moet er nu gebeuren? Is het dan toch de headset zelf die niet werkt, ik bedoel de micro ervan. Dus hij gaat nu best dringend terug naar de winkel om te zeggen dat ze een niet-werkende headset hebben verkocht?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak.

Sound = Audio. Gek genoeg hoort dat in Audio & HiFi...

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wil je overal van het gezeur af zijn dan regel je toch een redelijke USB headset, zoiets:
pricewatch: Logitech PC Headset 960 USB

Is niet duur en je bent bij al je vrienden van het geneuzel met instellingen en geluidskaarten af :)
Pagina: 1