AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Er is IDD een gigantische kans dat de DHCP-Leasetime op enkele uren staat. Als je deze op Unlimited (Oneindig) zet. Released hij ze niet automatisch meer.
Edit: Zo te zien kan je niet simpelweg "unlimited" selecteren. Dus lijkt een statisch IP adress mij simpeler.
[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 08-01-2011 12:15 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Klein vraagje, welke poort moet ik de modem verbinden met de router? ik heb op mijn Linksys een Internet poort, en 4 losse LAN poorten. En op de modem 4 losse LAN poorten.
[ Voor 51% gewijzigd door rikadoo op 08-01-2011 12:20 ]
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
[ Voor 16% gewijzigd door rikadoo op 08-01-2011 12:29 ]
Het aansluiten van het modem was kinderspel.
Op het modem komen... Staat nergens beschreven...
Maar even bellen naar UPC bij Ziggo moet je even bellen doen ze een instelling en staat hij in de goede modus. Bij UPC kreeg ik te horen dat ik dit zelf moest instellen.
De vriendelijke man verwees mij naar een website omdat het een beetje veel stapjes waren om het in te stellen. Opzich wel grappig omdat ik de man meermaals had verteld dat ik geen internet had nog. Dit laatste was geen probleem zei hij vaak duurt het ongeveer 4 uur voordat er singaal opzit. Gelukkig had ik dit na pakweg 45 min. Let wel op nergens maar dan ook nergens in de boekjes staat dat je na alles aangesloten te hebben je een bepaalde periode moet wachten. Dat je even moet wachten is begrijpelijk maar een tijdinicatie is wel erg handig. Omdat de vriendelijke man in kwestie mij alleen maar naar een website deed verwijzen omdat ik een router erachter wilde hebben en ze dat niet ondersteunen vroeg ik een andere vraag. Ik wil graag het router zo instellen dat al het verkeer zonder blokkades of filters rechtstreeks naar een pc wordt doorgestuurd. Hoe doe ik dat? Hij moest toegeven dat dat eigenlijk hetzelfde is en dat hij dat niet wist. Hij ging het navragen bij zijn collega's. Ook dat bood geen oplossing.
Hij verwees me naar de site www.chelloo.nl en dan het forum af te zoeken naar wat mij als een mogelijke oplossing lijkt. Ik dacht echt is dat nu een helpdesk? Een helpdeskmedewerker die een website voorschrijft? Zelfs als het internet het op dat moment niet doet? op de inmiddels bekende website heb ik het nodige aan informatie gevonden dat mij deed verbazen.
- Je kan het router deel niet uitschakelen.
- Je krijgt vrij snel een soort bevroren internetverbinding. Alles lijkt in orde maar dan is het ip adres inene niet meer geldig. De tijdsduur veranderen is tijdelijke optie. Vast ip adres heb ikzelf niet getest omdat ik daar ook al over las dat dit ook bevriezingen veroorzaakt.
Ik heb op mijn router DHCP ingesteld en een ping aangezet. hij controleerd dus om de zoveel tijd of de Thomson nog wakker is. De Thomson staat geheel open kwa verkeer doorlaten (alle vinkjes enzo uitgevinkt en ook draadloos staat uit). DHCP op de Thomson staat aan. In het begin deed ik uit maar ik kreeg telkens bevriezingen.
Tussen de Thomson en eigen router moet je wel een ander IP netwerk hebben.
Dusver werkt bij mij nu alles stabiel. Vind alleen dat het apparaat best wel warm wordt. Zeker als je bedenkt dat alles uit staat.
@madeinnl: check: http://www.portforward.com
Dit topic is gesloten.
![]()