Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welk forum heeft deze mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-11 23:33
Ik weet niet goed waar ik het moet vragen maar ik zoek me een ongeluk op het internet en kan eigenlijk niet zo goed vinden wat ik zoek.

Ik zoek een stuk forumsoftware met een aantal functionaliteiten:

Basic functies:
Userbeheer en groepen (registranten, leden, sponsoren, admins etc)

Daarnaast wil ik:
Berichten taggen, zodat waardevolle replies en technische info getagd en makkelijk terug gevonden kunnen worden.

Een soort social networking maken, waarbij je een soort facebook-achtige update krijgt van de statussen van medeforum (club) gebruikers. Het profiel wat je daarbij aanmaakt is sterk te gebruiken in de rest van de software (zoals foto's etc).

Ik kan van alles ee nbeetje vinden maar niet zozeer waarin ik dit kan integreren. Het hoeft zelfs niet eens gratis, het moet gewoon goed werken.

Misschien dat iemand mij de goeie richting op kan wijzen?

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-11 22:20
Je kan dus heel ver komen met http://www.phpbb.nl/ / http://www.phpbb.com/.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Meeste forumsystemen hebben plugins waarmee je dat kan

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:13

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Als je wat met Social Networking zoekt kan je MyReact ook eens proberen.
www.myreact.nl...

Het is de basis waarop dit forum waarje nu tegenaan kijkt op gebouwd...

[ Voor 29% gewijzigd door AW_Bos op 08-01-2011 12:16 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• RielN
Juist, ik kon de social plugin bij phpBB niet vinden namelijk, de tags wel.

Ik geloof ook dat er meerdere zijn, maar soms is het wel eens het geval dat mensen die er veel mee te maken hebben daar een veel beter overzicht in hebben. Ik vind namelijk geen goeie variant waar ik beide in kan integreren.

Ik neig naar phpbb ook omdat we al een phpbb2 gebruiken en nodig om moeten, maar wel meteen de juiste keuze.

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-11 17:13
Op basis van mijn persoonlijke ervaringen zou ik een blik werpen op Simple Machines Forum, SMF.

Een voorbeeld van een community die er op draait is http://chelloo.com, een gebruikersforum van UPC-klanten.
De Open Source software zelf kun je vinden op http://www.simplemachines.org/

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Verwijderd

Wat voor software gebruikt tweakers.net voor hun forum? Ik vindt dat namelijke beste forum wat er is,ook met die bookmarks die we kunnen maken dergelijke.

• RielN
AW_Bos schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:15:
www.myreact.nl...

Dat is interessant. Hoe is de support bij React? (de commerciele versie). Als dat de basis hier is ... 400 euro is niet te gek. Ik kan nog moeilijk zien wat er voor opties zijn (we hebben weInig budget ofwel tijd om veel zelf te ontwikkelen!), maar gezien de mogelijkheden hier ... hm

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-11 17:13
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:22:
Wat voor software gebruikt tweakers.net voor hun forum? Ik vindt dat namelijke beste forum wat er is,ook met die bookmarks die we kunnen maken dergelijke.
Zie 3 posten boven jouw vraag ;)
AW_Bos schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:15:
www.myreact.nl...

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

• AW_Bos

AW_Bos

RielN schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:22:
[...]

Dat is interessant. Hoe is de support bij React? (de commerciele versie). Als dat de basis hier is ... 400 euro is niet te gek. Ik kan nog moeilijk zien wat er voor opties zijn (we hebben weInig budget ofwel tijd om veel zelf te ontwikkelen!), maar gezien de mogelijkheden hier ... hm
Dit forum wordt al enkele jaren niet meer door React ontwikkeld, en T.net is zelf gaan klussen om het forum meer op maat te maken voor hun site zelf...

Ik zou zeggen, neem eens contact met React op. www.react.nl :)

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Let wel dat T.net een behoorlijk gecustomizeerde React draait. Dus verwacht niet zomaar alles wat je hier ziet ook in de "standaard" React.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• AW_Bos

AW_Bos

Heb net even een overzichtje van React gevonden (geen idee of dit allemaal ook in de gratis MyReact zit..)
http://react.nl/index.php?PageID=17

• RielN
Ik ben zeker niet op zoek naar een gratis variant. We hebben een club, betalende leden en budget. Er is een grote noodzaak om een fatsoendelijk forum waar ook de sociale interactie en waarde krijgt. Een standaard phpbb voldoet gewoon niet meer.

Tuurlijk hebben we een budget, maar voor niks gaat de zon op. Ergens tussen de 2 en 3 duizend euro moet vrij te maken zijn. Dat betekent gebruik maken van bestaande software, iets laten onwikkelen kost het 5 tot 10 voudige naar mijn ervaring.

• RielN
En lezende op de site van react lijkt dit pakket behoorlijk in de buurt te komen.
Ik was eerder verdwaald in opensource php forum software, terwijl hier op eigen grond inderdaad mooie software beschikbaar is.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:26

Matis

Rubber Rocket

RielN schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:38:
Tuurlijk hebben we een budget, maar voor niks gaat de zon op. Ergens tussen de 2 en 3 duizend euro moet vrij te maken zijn. Dat betekent gebruik maken van bestaande software, iets laten onwikkelen kost het 5 tot 10 voudige naar mijn ervaring.
Meestal baseren ontwikkelaars zich ook op een phpBB en/of (My)React variant. Daarin zit al vaak de licentiekosten mee verrekent.

Mocht je iemand in de vereniging hebben die handig is met het bouwen/verbouwen van websites. Dan kun je ook altijd hem/haar vragen om een gedeelte aan te passen naar jullie wensen.

Daarnaast moet je ook besluiten op wat voor webserver je je software wilt laten draaien. IIS icm ASP.net (kan eventueel ook PHP). Of Apache met PHP.
Daarnaast kun je ook nog uitsluiten op wat voor database-platformen je de zwik wilt laten draaien. MySQL, MSSQL, PostGre etc etc.

Een mooi overzichtje van alle (althans veel) forumpaketten kun je vinden op Wikipedia:
Wikipedia: Comparison of Internet forum software (PHP) (PHP)
Wikipedia: Comparison of Internet forum software (ASP) (ASP)
Wikipedia: Comparison of Internet forum software (other) (Overig; Perl, Java etc.)

Edit; Ik heb me (voor een zakelijke oplossing) wel eens verdiept in http://www.vbulletin.com/ . Veel van jouw eisen/wensen zitten daar al redelijk standaard in.

[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 08-01-2011 12:45 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• RielN
We draaien nu een php board, een host/server is niet zo'n punt.

Deze is echter tot op het bot gehacked in is praktisch un-updatebaar :)
We hebben zeker wel wat mensen die wat kunnen doen, maar de tijd ontbreekt veelal dus ik moet kan en klare opdrachten klaarzetten en dan lukt dat wel.

React is dus vrij goed 'aan te passen' door mensen met goede kennis van php/mysql? dat is inderdaad wel belangrijk.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:27
Bij React krijg je voor zover ik weet niet de mogelijkheid om zelf zomaar de source code aan te passen (correct me if I'm wrong), dus je bent daarbij afhankelijk van de developers van React zelf.

Zelf heb ik goede ervaringen met Woltlab Burning Board, waar (op de social networking feature na) alles standaard in zit. Het is in mijn ervaring relatief eenvoudig om voor het Woltlab Community Framework (het management systeem achter Woltlab Burning Board) eigen features te ontwikkelen. Helaas is er dan weer geen officiële Nederlandse vertaling beschikbaar voor WBB 3.1.

• AW_Bos

AW_Bos

EDIT schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:02:
Bij React krijg je voor zover ik weet niet de mogelijkheid om zelf zomaar de source code aan te passen (correct me if I'm wrong), dus je bent daarbij afhankelijk van de developers van React zelf.
Er vallen natuurlijk wel met kunst en vliegwerk dingen zelf eraan toe te voegen.
Custom-functies in React etc.
Ik wel ooit eens een site draaide op React gezien die flink uitgebreid was met dagboeken, weblogs etc...

Het beste is om gewoon hun eens te mailen of te bellen.

[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 08-01-2011 15:37 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
RielN schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:49:
We hebben zeker wel wat mensen die wat kunnen doen, maar de tijd ontbreekt veelal dus ik moet kan en klare opdrachten klaarzetten en dan lukt dat wel.

React is dus vrij goed 'aan te passen' door mensen met goede kennis van php/mysql? dat is inderdaad wel belangrijk.
Ik zie eigenlijk niet heel veel meer in dit topic dan een Waar vind ik...?. In de Devschuur hebben we het over zélf maken (of uitbreiden, aanpassen etc) en TS lijkt hoe langer hoe meer op zoek te zijn naar een kant-en-klare oplossing.

Ik zou 't graag wat inhoudelijker/concreter zien dan hoe het nu loopt.

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 08-01-2011 15:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Check zeker ook eens www.adminzone.com Vreemd, want er staat niets op die site...
een forum over forums.. kan het nog gekker :)

Ook wel nuttig in deze thread :
http://www.forummatrix.org/

mvg
wim
*spam*

[ Voor 53% gewijzigd door RobIII op 08-01-2011 20:16 ]

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-11 22:20
ik denk dat die www.theadminzone.com bedoeld.

• ray538
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11 16:30
Je gaat uit van een forum als basis, maar misschien heb je ook wel wat aan Wordpress icm. Buddypress. Het voldoet volgens mij redelijk aan de eisen, ik weet alleen niet of je ook forumberichten kunt taggen.

http://buddypress.org/
Pagina: 1