Vandaag is mijn oude Linksys netwerkkaart kapot gegaan, omdat ik er perongeluk op ben gaan staan. Al was ik niet heel erg te spreken over deze ontvanger vanwege het schommelende ontvangst en daarom ben ik dus op zoek naar een vervangend kaartje. Na wat rondgespeurd te hebben op internet en in de pricewatch heb ik op dit moment nog steeds geen flauw benul welke nu een beetje goed is. Heeft iemand hier misschien een advies voor me?
PCMCIA? PCI? ISA? PCI-E?
802.11b? 802.11g? 802.11n?
Drivers voor Windows? Linux? MacOS? OS/Warp?
802.11b? 802.11g? 802.11n?
Drivers voor Windows? Linux? MacOS? OS/Warp?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
USB? 2.4 Ghz? 5Ghz?
USB ontvangers zijn meestal klein, en hebben daardoor ook kleine antennes en dus slechter bereik. PCI kaarten doen het meestal wat beter maar worden niet heel veel meer gemaakt en hebben vaak driverproblemen.
USB ontvangers zijn meestal klein, en hebben daardoor ook kleine antennes en dus slechter bereik. PCI kaarten doen het meestal wat beter maar worden niet heel veel meer gemaakt en hebben vaak driverproblemen.
Aansluiting het liefst USB of PCI/PCI-E, hij moet immers in mijn desktop. Qua voorkeur voor het OS moet hij werken onder Windows en Ubuntu 10.10. Ik heb hier thuis een dual-band WLAN router, dus zou 't fijn zijn als het kaartje/stuk deze beide zou ondersteunen. Alvast bedankt
Nou, dan zou ik eerst maar eens gaan kijken wel dual-band je thuis hebt en daarna voornamelijk gaan kijken welke WLAN-kaarten onder Linux ondersteund worden. 99% kans dat je daar dan ook wel Windows drivers voor kan vinden.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Neem er eentje met een Ralink chipset, die hebben heel goede linux ondersteuning. (samen met Intel, maar die levert vooral interne notebookkaarten)
Ikzelf gebruik de Linksys WUSB600N (ralink rt2870) en ben heel tevreden over de snelheid (5MB/s op 40Mhz 5Ghz kanaal), maar het bereik is duidelijk slechter dan met de ingebouwde laptopkaart, maar dat kun je ook bijna niet anders verwachten van een USB-stickje. Ondersteunt 2,4 en 5Ghz 802.11n en heeft 2 antennes (in het stickje zelf)
Volgens mij zitten de meeste ralink drivers in de laatste versies van ubuntu ingebouwd, dus dan werkt het gewoon out-of-the-box. Heb hem nog niet geprobeerd onder linux (gebruik het niet zo vaak op mijn laptop) dus kan het helaas niet met zekerheid zeggen.
Router is overigens een Linksys WRT610N v1 met DD-WRT
Ikzelf gebruik de Linksys WUSB600N (ralink rt2870) en ben heel tevreden over de snelheid (5MB/s op 40Mhz 5Ghz kanaal), maar het bereik is duidelijk slechter dan met de ingebouwde laptopkaart, maar dat kun je ook bijna niet anders verwachten van een USB-stickje. Ondersteunt 2,4 en 5Ghz 802.11n en heeft 2 antennes (in het stickje zelf)
Volgens mij zitten de meeste ralink drivers in de laatste versies van ubuntu ingebouwd, dus dan werkt het gewoon out-of-the-box. Heb hem nog niet geprobeerd onder linux (gebruik het niet zo vaak op mijn laptop) dus kan het helaas niet met zekerheid zeggen.
Router is overigens een Linksys WRT610N v1 met DD-WRT
[ Voor 4% gewijzigd door dtech op 08-01-2011 18:03 ]
Pagina: 1