Goede geluidset om te gamen en muziek te draaien

Pagina: 1
Acties:

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik heb gister een Pioneer set SSP-LX60D ook wel bekend (volgens google) als RCS-LX60D. Nieuw koste deze set 800 euro nu heb ik deze voor 300 euro. Dit wel zonder dvd speler (wat er bij hoort te zitten volgens de plaatjes op internet). Het probleem is nu alleen dat het geluid mij tegenvalt... Ik had veel meer spanning en sensatie verwacht en de bas stelt ook bijna niets voor. Of ik ben gewoon te goed gewend... Ik bezit een Logitech x540 welke tot nu toe best goeie prestaties gaf, alleen beginnen de speakers een beetje te kraken. De bas van de x540 was wel veel beter en stond soms echt keihard te beuken. Maar dat zou raar zijn als de bas van deze x540 beter is dan die van de Pioneer (toch?).
Nu vroeg ik mij af of dan de Logitech Z-5500 misschien beter is voor te gamen en muziek te draaien. Qua prijs ben ik hetzelfde kwijt, en wat ik erover lees is toch wel goed. En er zit een dikke subwoofer bij. Is er misschien een andere goeie set wat aan te raden is? Veel verstand heb ik er niet zo van, dus ik dacht misschien kan mij hier iemand helpen. Tevens gebruik ik 2 digital (optical) inputs, 1tje van de pc en 1tje van de xbox.360.

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat heb je zelf al gevonden en beluisterd en waar twijfel je nog over?

Wise enough to play the fool

• Pablo11392
Nou ik heb zelf dus de Logitech z5500 gevonden, maar nog niet gehoord. Als ik zo op internet zoek naar die logitech komen er veel verhalen uit die zeggen dat het de "ultieme" game geluidsset is. Maarja, misschien weet iemand dus een beter alternatief.

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09-2025

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

pablo11392 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 11:40:
Nou ik heb zelf dus de Logitech z5500 gevonden, maar nog niet gehoord. Als ik zo op internet zoek naar die logitech komen er veel verhalen uit die zeggen dat het de "ultieme" game geluidsset is. Maarja, misschien weet iemand dus een beter alternatief.
de z5500 kost 250 e niet echt te vergelijken qua prijsklasse. Schijnt echter wel goed geluid te maken voor de prijs.
Geluid blijft een subjectief begrip of je het mooi vind of niet, de logitechs zijn wel gericht op jou eisen.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Domme vraag maar kan je de Pioneer niet terugbrengen, je geld in je zak houden en eens kijken naar iets wat wel goed geluid gaat geven (hoe subjectief dat dan ook mag zijn)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Pablo11392
Ik heb de pioneer ook alweer terug gebracht haha. Ik denk toch dat ik voor de z5500 ga. Die is gewoon hard... En voor dat geld heb je volgens mij een hele mooie set. Beter dan de pioneer.

Verwijderd

Als je hard wilt en vooral qua bas, dan is de z-5500 zeker jouw ding.

Heb zelf 2 van die setjes, 1 voor de pc en 1 voor de TV.

Geweldige bang for buck (letterlijk haha)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:41

FeaR

In GoT we trust

pablo11392 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 10:05:
Nu vroeg ik mij af of dan de Logitech Z-5500 misschien beter is voor te gamen en muziek te draaien. Qua prijs ben ik hetzelfde kwijt, en wat ik erover lees is toch wel goed. En er zit een dikke subwoofer bij. Is er misschien een andere goeie set wat aan te raden is?
Als jij voor rond de 300 euro een 5.1 set zoekt waarmee je een overdreven bas-weergave hebt moet je inderdaad voor de Z-5500 gaan. Die subwoofer is eigenlijk te actief, want zelfs bij dialogen loopt dat ding mee te klappen. De Z-5500 is zeker geen hifi, maar wel gewoon leuk voor de prijs en zeker ook compleet.
Veel verstand heb ik er niet zo van, dus ik dacht misschien kan mij hier iemand helpen. Tevens gebruik ik 2 digital (optical) inputs, 1tje van de pc en 1tje van de xbox.360.
Let wel dat de Z-5500 maar één optische ingang heeft. De andere digitale ingang is een digitale coax. Je kan dus kijken of je vanaf de PC een andere kabel kan leggen aangezien de XBox altijd over optisch moet. Andere keuze zou nog een optische switch/schakelaar kunnen zijn. Maar mooiste is een optisch naar digitale coax-converter. Kost je een tientje of twee, maar dan kan je alles gewoon rechtstreeks op de Z-5500 aansluiten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Pablo11392
De z5500 aansluiten op de pc kan dan toch gewoon met een jack input? (of noem je dat niet zo) Een rode, groene en een witte of weet ik welke kleuren het zijn. Dat zit wel in de z5500?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

pablo11392 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:29:
De z5500 aansluiten op de pc kan dan toch gewoon met een jack input? (of noem je dat niet zo) Een rode, groene en een witte of weet ik welke kleuren het zijn. Dat zit wel in de z5500?
Groen, zwart en oranje 3,5mm jack kan inderdaad ook. Maar ging er van uit dat je het digitaal wilde houden aangezien je in de TS over twee optical inputs had.

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-01 21:29
Met een klein beetje geluidskaart klinkt de z-5500 ook nog eens veel beter wanneer je hem analoog aansluit.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-01 13:16
Wat ik opmaak is:
- Je houd van veel bass
- Je mag af en toe graag een DVD'tje kijken
- Je gamed
- Je houd van muziek

Voor games, films kijken en veel bass is een subwoofer dus eigenlijk wel een goede optie bij jou.

Is 2ehands ook een optie voor jou? Zo ja;

Ik heb een paar jaar terug een Sony STR DB870QS + Harman Kardon HKTS7 gekocht 2e hands voor mijn ouders. Volgens mij zat de set in totaal op zon 450 euro 2ehands. Nu zou je een goedkopere versterker kunnen nemen aangezien deze het duurste is van de set waardoor je op zon bedrag van ong 350 komt.

De Harman Kardon 5.1 set staat bekend om zijn erg goeie bassweergave, en hij is erg goed af te stellen waardoor hij bij muziek niet overheersend is (tenzij je dit graag wilt, dan kun je hem helemaal losdraaien ;) ). Mocht je dus echt veel bass willen hebben, de HKTS 7 subwoofer kan echt onbenullig hard (en heel erg laag). Met Lord of The rings: Fellowship of the Ring en DTS geluid beefden de ramen bij ons in huis dus dat zou meer dan genoeg bass moeten zijn ;).

Mocht je van nieuw houden dan heeft JBL ook al hele leuke setjes voor weinig en samen met een leuke instapreciever van Onkyo kun je dan al een behoorlijk geluid krijgen.

Zon Z5500 setje kan ook leuk zijn maar heeft geen upgrademogelijkheden, en mocht je toch ooit wat natuurgetrouwer geluid willen dan kun je met een losse reciever al snel wat leuke upgrades doen.

Ik denk dat de Pioneer jou met name tegenviel omdat de subwoofer waarschijnlijk wat neutraler was, en de satelieten (melkpakjes) van pioneer (no offence) vind ik vaak wat tegenvallen.

Heb even gezocht op MP, en dit zou bijvoorbeeld een heel leuk setje voor jou kunnen zijn:
http://link.marktplaats.nl/407830966

[ Voor 18% gewijzigd door Annihilism op 08-01-2011 19:48 ]

• Pablo11392
FeaR1986 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:31:
[...]

Groen, zwart en oranje 3,5mm jack kan inderdaad ook. Maar ging er van uit dat je het digitaal wilde houden aangezien je in de TS over twee optical inputs had.
Ja maar dat kan dan niet, omdat jij zei dat er maar 1 optical input was en die andere COAX. Of ik moet steeds draadje omwisselen...Maar morgen naar de mediamarkt en dan ga ik het eens fijn thuis uitproberen :D

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:38
Als je voor Logitech wilt gaan moet je even kijken naar Teufel, je krijgt 3x de geluidskwaliteit voor hetzelfde geld.
Duitse degelijkheid, zullen we het maar noemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.areadvd.de/images/2007/teufel_2007_news_concept_f.jpg

Ikzelf bezit de Concept F, maar die bestaat niet meer, dus ga voor een Concept E200 E 300 of als je maximaal wil pompen met die subwoofer voor de E 400 :)

Je kunt ook nog even op GoT zoeken naar de (goede) ervaringen van Teufel :)

[ Voor 55% gewijzigd door _eXistenZ_ op 09-01-2011 00:19 ]

There is no replacement for displacement!

• Pablo11392
Woow die zien er ook wel ziek uit. Ik ga eens even rondkijken. Zouden die ook bij de mediamarkt te verkrijgen zijn? Want daar stond m'n rit voor vandaag heen gepland. Nou ben ik weer aan het twijfelen gebracht. Omdat op internet staat dat Teufel beter is. Aaargh.

Dat plaatje wat je laat zien is trouwens zeker zonder die standaarden als je de set koopt?:P

[ Voor 37% gewijzigd door Pablo11392 op 09-01-2011 10:54 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

pablo11392 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 10:42:
Omdat op internet staat dat Teufel beter is.
En als je morgen op internet leest dat teufel eigenlijk heel slecht is? Wat dan?

Er staat heel veel op internet; zoveel mensen, zoveel meningen. Daarom staat er in het AUD beleid ook specifiek "zelf luisteren".... :)

Wise enough to play the fool

• Pablo11392
Ik heb de Logitech Z5500 gekocht een aangesloten. Een woord...wat een BEEST. Snap alleen niet waarom ik voor mn xbox360 geen pro logic of andere "effects" kan gebruiken. Maar dat zal te maken hebben met het gebruiken van een optical input. Maar goed, het is dubbel en dwars zn geld waard:)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Als het goed is stuurt de XBox standaard Dolby Digital 5.1 of DTS 5.1 uit. Daar hoef je dus geen Dolby Pro Logic op toe te passen aangezien het al standaard 5.1 is. Dolby Pro Logic en dat soort effecten zijn alleen nodig als je 2.0 stereo de Z-5500 in stuurt en er 5.1 uit wil hebben. Dolby Pro Logic is niets anders dan softwarematig van 2.0 geluid een soort van 5.1 maken. Dus dat je die effecten niet kan gebruiken is eigenlijk alleen maar goed: native DTS of Dolby Digital is gewoon beter.

• Pablo11392
Nou vraag ik mij toch echt een ding af.... Op mijn control center en afstandsbediening staat ipv een power/standy afbeelding een koptelefoon afgebeeld.... Als ik er op druk dan gaat het licht van het lcd scherm uit, veranderd de kleur van het knopje in rood en komt er te staan: effects: headphones. Terwijl dat als ik aan de zijkant gewoon mijn koptelefoon erin plug er ook al geluid uit komt zonder het op dit effect te zetten. Als ik de manual lees zie ik ook toch echt een power afbeelding staan, zowel als op de control center als op de afstandsbediening. Mijn neef heeft dezelfde speaker set en die heeft wel overal een power afbeelding op... Is dit een recente update geweest ofzo, of heb ik van alle 1 miljoen units net de verkeerde gekregen?

[ Voor 3% gewijzigd door Pablo11392 op 10-01-2011 10:32 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De Logitech Z-5500 gebruikt in Stand By te veel om deze mode Stand By te mogen noemen. Vandaar dat de nieuwe modellen deze mode niet meer mogen hebben. Deze mode is nu de hoofdtelefoonmode geworden. En daarbij hoort ook een koptelefoontekentje in plaats van een normaal icoontje voor power. Blijkbaar hebben ze deze "update" alleen doorgevoerd op het apparaat en niet in de manual.

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-01 21:29
De standby modus van de z-5500 voldoet niet aan de nieuwe europese regels dus hebben ze die er uit gesloopt en de knoppen ervoor een ander doel gegeven 8)7

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Pagina: 1