Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2 geluidskaarten in sys

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil 2 geluidskaarten in mijn systeen gebruiken.

De eerste: E-MU® 1212M PCI
De tweede: een onboard geluidkaart.

Ik wil de emu direct op een versterker aansluiten en gebruiken voor muziek.
De onboard wil ik gebruiken voor internet enzo, staat op een setje pc speakers.

Hoe kan ik het nou zo instellen( hij ziet wel 2 aparte geluidkaarten) dat ik mijn muziek kan laten spelen over de emu en tegelijkertijd de andere speakers gebruik voor internet, filmpjes enzo.

Hoop op wat wijze raad.

Grt,
Corstiaan

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 12:00
Ik zou hiervoor de onboard geluidskaart instellen als standaardkaart, hierdoor gaat al het geluid hieroverheen.
Vervolgens kun je in je mediaspeler (in ieder geval in Winamp en Foobar2000) instellen dat de emu gebruikt moet worden voor het geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik luister ook veel online radio, waar kan ik regelen dat die dan ook over de emu komt?

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-11 08:16

SupremeRick

Muse Fan

dan moet die als standaard worden ingesteld, wil je bijvoorbeeld over internet explorer heen luisteren, tenzij iemand een mod weet om standaard geluid te omzijlen bij intenret explorer.

maar..

je kunt ook streams downloaden en die over bijvoorbeeld winamp laten gaan, dan heb je internet radio via een mediaspeler op je pc. ik denk dat dat het beste idee is

[ Voor 32% gewijzigd door SupremeRick op 08-01-2011 10:29 ]

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 10:08

ralpje

Deugpopje

Welk OS draai je?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
win 7 enterprise N

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 12:00
In Internet Explorer word bij mijn weten een Windows Media Player control gebruikt om het geluid af te spelen. Duik eens de instellingen van Windows Media Player in om te kijken of je daar kunt opgeven via welke geluidskaart het geluid afgespeeld moet worden. Dit werkt natuurlijk niet bij Flash players welke door sommige radiostations gebruikt word.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt anders ook wel van default geluidskaart wisselen via het speaker-icoontje in de systray. Doe ik ook regelmatig als ik wil switchen tussen speakers en koptelefoon (zitten beide op aparte geluidskaart).

Al zullen de andere genoemde oplossingen denk ik nog beter werken. Zo'n e-mu kaart gebruik je ws. voor specifieke software (muziek?). In die programma's kun je altijd instellen welke geluidskaart gebruik moet worden.

[ Voor 34% gewijzigd door Palomar op 09-01-2011 00:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor al de tips, meer zijn altijd welkom natuurlijk.

Ga het allemaal eens proberen.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

Compizfox

Bait for wenchmarks

Of je laad de internetstream gewoon in een player als VLC natuurlijk. Kun je het allemaal precies instellen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1