Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Ehm...lijkt me vrij makkelijk. De speler die het beste klinkt laat je staan en de ander op Ebay zetten.TomSwinnen schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 02:55:
Avond allen,
Ik zit een beetje met een tweestrijd. Ik heb in mijn bezit een Marantz CD-72 (geen speciale editie, gewoon de standaard) en een Marantz CD-63 Ki Signature. De laatste heb ik pas héél (!!) goedkoop vastgekregen via faillissement, de eerste is mijn persoonlijke cd-speler al jaren.
Nu, een uitgebreide luistersessie moet morgen gaan uitwijzen welke er blijft en welke er op eBay wordt gekegeld. Maar mijn vraag was: zijn er ook objectieve dingen waar ik in mijn beslissing rekening mee moet houden? Bvb. welke heeft de beste DAC of Loopwerk, welke zal de langste levensduur hebben, etc... Ik twijfel namelijk erg.
Ze zijn overigens allebei in uitstékende staat, dus dat kan alvast niet een beslissende factor zijn.
Klopt, maar ik was ook een beetje naar de toekomst toe aan het kijken welke speler er het langste mee zal gaan, waar klachten over zijn, welke in beginperiode de "beste" was, e.d..Jordy van e schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 09:40:
[...]
Ehm...lijkt me vrij makkelijk. De speler die het beste klinkt laat je staan en de ander op Ebay zetten.
Nu, in ieder geval, maakt niet meer uit, na uitvoerig testen is de CD-63 Ki vééél te scherp bevonden naar mijn smaak, en blijft de CD-72 dus bij mij voor weer tien jaar
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.