Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nummer entry doet raar

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views

Verwijderd

Topicstarter
het betreft het volgende, bij het zoeken om te oefenen met SQL kwam ik op deze site.
Maar wanneer er bedragen bij komen loopt het niet helemaal lekker.

kijk maar eens naar vraag 12 (bijvoorbeeld)

http://athena-hi.fontys.n...ite/SQL_vragen/index.html

daar vul ik dit in
SELECT plantnaam FROM plant
where BLOEITIJD-START = '3,0'

is mijn vraagstelling nou niet goed of is er iets met de engine?

Dank

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-11 14:04
In de query die je daar opgeeft moet je BLOEITIJD-START tussen ' ' zetten, dan werkt het wel.
Dat is trouwens niet de oplossing voor de vraag...

[ Voor 21% gewijzigd door Kosty op 07-01-2011 23:03 ]

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:46
Wat voor type veld is bloeitijd-start? Ik denk REAL. Dat houdt in dat je een punt moet gebruiken voor nederlandse "komma getallen"

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Verwijderd

Topicstarter
Helaas welke combi ik ook doe het werkt niet:-(

de Select, From, Where klopt toch wel?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:58
Ja, ze kloppen wel (aangenomen dat die attributen/tabellen) bestaan. Echter is het wel conventie om alle SQL statements (select, from, where) met hoofdletters te doen voor MySQL queries. Nu is je where clausule in lowercase :)

Haal je where eens weg? Als het dan wel werkt ligt het aan de waarde van je where.

Wat Kosty zegt klopt trouwens niet, je moet bloeitijd-start tussen `` zetten, niet tussen ''. De eerste variant maak je met behulp van de tilde-toets linksboven op je keyboard ;) En zoals eerder gezegd een punt ipv komma.

[ Voor 26% gewijzigd door Avalaxy op 07-01-2011 23:23 ]

• storeman
Dan heb je nog niet genoeg combi's gebruikt. Ik wil het niet voorkauwen, maar ik ben er wel uitgekomen. MySQL is niet zo strict, dus dat is jammer, maar:

Een streepje in een kolom naam is een min (wiskundig) teken. "BLOEI" en "TIJD" zijn geen geldige kolommen en kun je dus niet aftrekken.

De kolom bloei-tijd is een REAL, nogmaals, een real en een string vergelijken is fout. En een real met een komma is fout, een komma is een duizendtal scheidingsteken in internationale notaties.

Succes!

spoiler:
SELECT plantnaam FROM plant
where "BLOEITIJD-START" = 3

[ Voor 7% gewijzigd door storeman op 07-01-2011 23:26 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mensen die operators gebruiken in veldnamen moeten sowieso aan de hoogste boom opgehangen worden. :/

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• storeman
^ Met NMe. Tip voor de TS, koop een fatsoenlijk boek. Dat een 'leer-site' dit soort dingen doet, zegt wel iets over het niveau van de site. Mee stoppen of héél kritisch worden dus ;).

Verwijderd

Topicstarter
dank jullie wel.. Maar ik vraag toch in de query gewoon niks anders als
WHERE 'BLOEITIJD-START' = '3.0'

Hij moet naar dat kolom gaan en alles met 3.0 eruit halen om terug te geven.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
WHERE `BLOEITIJD-START` = 3.0

Kijk eens goed naar die dingen rondom bloei-tijd ;) .

Verwijderd

Topicstarter
Aloys schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 00:50:
WHERE `BLOEITIJD-START` = 3.0

Kijk eens goed naar die dingen rondom bloei-tijd ;) .
Die zijn prima want ik ben tot de ontdekking gekomen dat deze wel werkt:

SELECT plantnaam
FROM plant
WHERE 'BLOEITIJD-START' > '2.0'

aleen dat = pakt ie niet. en ik wil pas slapen als het werkt:-)

• storeman
tuurlijk pakt ie dat niet. Je vergelijkt dan twee strings met elkaar. Je filtert niet op kolommen. Doe eens SELECT 'BLOEITIJD-START'....

Koop alsjeblieft een boek....

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ja, die site zou ik gewoon niet vertrouwen. En dat voor de site van een HBO-instelling... :/ Door een - in veldnamen te gebruiken worden je queries ineens afhankelijk van vendor specific "SQL", wat zoveel betekent als: verschillende databasesystemen hebben allemaal verschillende workarounds voor dit probleem. De backticks die hierboven aangehaald worden (`veldnaam`) zet je in MySQL om een veldnaam heen, en in Microsoft's T-SQL gebruik je square brackets, oftewel [veldnaam].

Ik kan je niet meer aanraden dan hier als gezegd is. Ga asjeblieft een fatsoenlijke cursus volgen of een goed boek lezen en vertrouw niet op dit soort prutssites. Dan had je namelijk ook geweten dat je strings aan het vergelijken was terwijl er in jouw hele query eigenlijk geen quotes thuishoren. ;)

Dit topic doe ik in elk geval op slot. Je hebt je antwoord en de rest komt aan op een betere leermethode. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.