Toon posts:

Mailserver probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met outlook probeer te mailen naar een mailadres dat beheerd wordt door mijn server krijg ik de volgende foutmelding:

The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was 'iemand@xxx.com'. Subject 'mod_backhand implementation overview', Account: 'www.mijndomein.com', Server: 'www.mijndomein.com', Protocol: SMTP, Server Response: '553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 553, Error Number: 0x800CCC79

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-04 13:50
Je moet het zoeken in de instellingen van je mail server. Hij verstuurd geen mail anders dan het domein waaarvoor hij geconfiged is. Dus de amil server is ingesteld voor @aaa.com en jij komt met @bbbb.com aan dan krijg je zo'n bericht terug.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat snap ik, maar waar en in welke config file zit het probleem?

• hennink
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 20:50
Welke mailserver? OS?
domain?? echt domain?
Kortom geef wat meer info

alles wat aan kan, gaat kapot. De vraag is alleen wanneer.

Verwijderd

Topicstarter
Op Thursday 15 March 2001 14:45 schreef hennink het volgende:
Welke mailserver? OS?
domain?? echt domain?
Kortom geef wat meer info
Sendmail, Redhat Linux, eigen server bij widexs.

• hennink
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 20:50
OK,

hier is je probleem.
Sendmail staat niet toe dat hij als relay optreedt.
Ikzelf gebruik zelf qmail maar als ik het goed heb kan je met linuxconf (mits inlog als root beschikbaar) je relay instellingen aanpassen voor sendmail.
Je moet dus toevoegen dat je vanaf jouw domain wel mag relayen.

alles wat aan kan, gaat kapot. De vraag is alleen wanneer.

Verwijderd

hebje chello ?

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

En geef ook strict op dat hij alleen jouw domain forward!

Anders kan ik bv heel makkelijk een mailbom from:guck@thepentagon.com to:all@internet via jouw server het net over sturen >:)

Edit:Dikke vingers:+

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, ik ga het proberen

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Wat ook vaak het probleem is dat je bij je "normale" mailserver (van bv Chello) niet in hoeft te loggen (trusted IP).
Bij een "particuliere" mailserver moet je vaak voor het zenden ook inloggen. Dus bij de client even een login/pass invoeren..
Of heb je dat al gedaan..??

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Op Thursday 15 March 2001 15:59 schreef Ook het volgende:
Wat ook vaak het probleem is dat je bij je "normale" mailserver (van bv Chello) niet in hoeft te loggen (trusted IP).
Bij een "particuliere" mailserver moet je vaak voor het zenden ook inloggen. Dus bij de client even een login/pass invoeren..
Of heb je dat al gedaan..??

Ook
Ja dat heb ik gedaan. Ik heb het probleem ook bij andere mailservers: die rejecten soms mails van mijn server. ('probably forged ip' of zoiets)
Pagina: 1