Vervanging raid controller

Pagina: 1
Acties:

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-01 08:22
Hey tweakers.

Ik zit al een tijdje te twijfelen maar nu vraag ik eventjes de mening van anderen.
Heb namelijk via een onboard raid controller een raid 0 setup draaien.
Maar omdat ik het moederbord ga vervangen word gelijkertijd ook de onboard raid controller vervangen dus.
Is dit plug en play of ben ik de raid setup kwijt?

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:39

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Raid info staat op de disks .. maar je controller moet dat wel snappen, dus hetzelfde of opvolgend type van dezelfde fabrikant. Dus ICH8R naar ICH9R en ICH10R zal wel lukken.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Je geeft net iets te weinig (lees > geen) specs van je huidige mobo en toekomstig mobo om daar een goed antwoord op te geven. Mijn glazen bol heb ik onlangs verkocht, dus die kan ik ook niet meer raadplegen.
Als je nu wat meer specs geeft, kunnen we misschien wel je vraag beantwoorden.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Better safe than sorry, zou ik denken. Gewoon van alles een back-up maken en dan - met de gegven tips - proberen. Mocht het werken dan is alles ok; werkt het niet dan gewoon een nieuwe array maken en de boel terugzetten.

...Maar je had natuurlijk al een back-up, nietwaar? :P

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-01 08:22
Ja ik heb uiteraard een backup en ik ga van een msi x58 naar een evga x58 niks bijzonders ofzo ik probeer et gewoon op hoop van zegen :)

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:39

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

JvW schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 00:21:
Better safe than sorry, zou ik denken. Gewoon van alles een back-up maken en dan - met de gegven tips - proberen. Mocht het werken dan is alles ok; werkt het niet dan gewoon een nieuwe array maken en de boel terugzetten.
Van data kun je gewoon de backup/image terugzetten op een nieuwe array op de nieuwe controller, echter als je naar een compleet andere controller gaat, en je wilt je bestaande Windows installatie meenemen, dan heeft je Windows die driver hoogstwaarschijnlijk niet, dus je moet proberen die voor die tijd erop te krijgen, maar dat is een heel gehannes. Met een losse insteekkaart is dat gemakkelijker, die steek je in je bestaande configuratie en dan installeer je de driver. Zet je de image dan later terug, dan is dat geen probleem. :)

Mijn moederbord heeft een ICH7R en een Marvell chipset. Mijn Windows stond op 1 disk en ik wilde naar 2 in RAID 1. Hiervoor heb ik een image van Windows naar een array op de Marvell teruggezet, toen de ICH7R in Raid modus gezet, waarop Windows (achter de Marvell) de RAID driver wil installeren. Hierna nog een image maken en terugzetten op de ICH7R RAIDset. Ben je wel even zoet mee :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Pagina: 1