Ubuntu 10.10 en sitecom usb micro adapter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus nieuw met linux etc, omdat ik toch weer wat nieuws wil , heb ik Ubuntu op me server gezet. Echter heb ik geen internet , de linux drivers zitten er niet officieel bij. Ik heb dus via turminal "lsusb " getypt. Daar kwam wat te staan over : realtek rtl8191s , hier zijn wel linux drivers voor. Maar kan iemand uitleggen HOE ik deze installeer? Alvast bedankt. Ik heb al iets gezien met commandos maar dat snap ik niet precies.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat snap je er precies niet aan, en wat gaat er mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Je hebt een server die met een goedkoop usb stickje op een draadloos internet zit? En je hebt geen fatsoenlijke netwerkkaart, liefst met draad? Ik weet niet precies wat die server moet doen, maar als daar veel netwerkverkeer bij komt kijken voorspel ik dat je daarmee jezelf veel gedoe en ergernis kunt besparen.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die server is voor privé gebruik... Dus zoveel internet is niet nodig. Maar ik snap niet hoe ik die drivers installeer. smokalot , een kabel doortrekken is best veel werk...

Dit snap ik niet:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1329254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 10:17

PhatFish

and, uhm......Moo

Volgens mij staat er in de 2e post in dat Ubuntu forum vrijwel letterlijk wat je moet doen/typen. Enige wat denkwerk vereist is je eigen kernelversie invullen en zelf dat heeft die poster uitgelegd. Begin eens te typen op je servertje, uiteraard wel met kabel aangesloten totdat je wireless werkt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je enthernet kabel aan router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 10:17

PhatFish

and, uhm......Moo

Ik weet niet wat je niveau van Linux kennis is, maar om bij het begin te beginnen (voorzover ik het kan uitleggen, alhoewel ik met Ubuntu uit de voeten kan ben ik zelf een Linux n00b), je gaat Aperture gebruiken om packages op te halen, standaard gaat dit vanaf het grote boze internet, dus je zal wel een bekabelde verbinding nodig hebben. Dus ja, echt eerst je servertje aan het internet hangen. Je kan ook de benodigde packages via een andere computer downloaden en die vervolgens op je server krijgen, daarna die installeren, maar lijkt me meer werk en gezien ik het nooit eerder gedaan heb: "fsck if I know how".

Ofwel: Kabeltje in je server, dan beginnen met typen wat die gast daar heeft staan en let erop dat je de juiste kernelversie invult.

Ow en die gast heeft het over de se variant van je wifi chip. Als jij de s variant hebt, zul je wellicht in het regeltje van wget de hyperlink naar de correcte drivers moeten invullen. Deze link kun je uiteraard googlen.

[ Voor 12% gewijzigd door PhatFish op 07-01-2011 23:57 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 23:30:
Die server is voor privé gebruik... Dus zoveel internet is niet nodig. Maar ik snap niet hoe ik die drivers installeer. smokalot , een kabel doortrekken is best veel werk...
Ik zei netwerkverkeer, geen internetverkeer. Als het een fileserver is bijvoorbeeld ga je niet blij worden van zo'n usb stickje. Als het echt te onhandig is om een kabel te trekken of je server te verplaatsen, zou ik alsnog een PCI wlan-kaartje kopen voor een paar tientjes, die zal een veel snellere, veel stabielere verbinding hebben.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Pagina: 1