Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenellerie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-10-2023
Hallo, ik heb als newbie een vraag met betrekking tot een netwerk/verbindingsprobleem.
De laptop van mijn dochter heeft na enkele maanden prima te hebben gedraaid in ons thuisnetwerk ineens problemen. Onderstaand een opsomming van de situatie en alles wat ik geprobeerd heb.

Iemand een oplossing? Alvast bedankt.

Laptop met 2 verbindingsmogelijkheden, bedraad en draadloos netwerk
Windows XP Home edition versie 2002, service pack 3
Compaq Armada E500 laptop in bedraad netwerk met 3 pc’s en een printer, met mogelijkheid voor draadloze toegang. Internet via kabelmodem.

Bedrade internet verbinding geeft spontaan problemen nadat deze langere tijd goed heeft gewerkt: verbinding met router, andere computers en printer is goed (ping), geen internet verbinding. (ping timeout). Ik kan dus pingen naar mijn netwerkkaart, naar de router en naar de andere PC’s maar niet naar een IP adres ‘buiten’. Ik krijg geen waarschuwingen mbt beperkte verbindingsmogelijkheden.
MSN diagnostics meldt: fout key poorten. Herstellen heeft geen effect. Foutcode 80072eff

Modem en router ge-reset, geen resultaat, laptop herstart helpt ook niet.
Tooltje toegepast om alle netwerk verbindings variabelen te resetten c.q. opnieuw in te stellen: geen effect.
Herstelpunt terug gezet: geen effect
Firewall uitgeschakeld, geen effect
Netwerkkaart opnieuw geinstalleerd, geen resultaat
Andere computer aan de zelfde vaste netwerk aansluiting: werkt goed
Deze computer draadloos in het netwerk: werkt goed

iemand een suggestie? De laptop werkt dus wel draadloos maar niet met vaste aansluiting.

alvast bedankt, Gerben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:50

allure

Titaan fase 2/3

Iets simpels als de datum en tijd goed zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zou eventueel aan de ip instellingen kunnen liggen op deze pc.
ga voor het gemak maar eens naar start > uitvoeren

typ in het balkje "ncpa.cpl"

dan kom je bij de netwerkverbindingen terecht.

hier klik je met de rechtermuisknop op LAN-verbinding

dan op eigenschappen

selecteer "internet protocol"

klik op eigenschappen.

zet zowel ip adres toewijzen als de dns op automatisch.

dit zou dit probleem kunnen veroorzaken/oplossen..

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenellerie
helaas, de tijd staat goed en de IP instellingen staan ook allemaal op automatisch.
Het viel me wel op dat bij pingen naar een domeinnaam wel het IP adres wordt opgehaald (ping statistieken voor xx.xx.xxx.xxx), maar dus wel time-outs.

Bedankt voor de reacties tot zover, hopelijk komt de gouden tip nog voorbij anders wordt het opnieuw XP installeren ben ik bang :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Andere kabel geprobeerd?
Driver van de NIC opnieuw geinstalleerd?
System Restore misschien geprobeerd?

Sorry... :X :X

Er is wel draadloze verbinding toch werken de browsers niet? ?

[ Voor 35% gewijzigd door MAX3400 op 08-01-2011 17:10 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat OOK nog weleens voorkomt is dat de browser inderdaad ingesteld staat om een bepaalde verbinding te gebruiken. bij internet opties > verbindingen.
is het kijken wel waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenellerie
sorry mensen, fuckup van mijn kant. Het volgende is gebeurd:
Ik heb een recente Linksys router met de mogelijkheid om internet toegang per computer (mac adres) te beperken. Het leek ons handig om dit voor de laptopjes van de kinderen in te stellen. Bij een eerste poging bleek dit echter niet zo goed te werken. Ik heb er verder geen aandacht meer aan besteed.

Nu blijkt echter dat de internet toegangsbeperking van de Linksys router erg onregelmatig werkt.
De eerste weken gebeurde er niets maar na verloop van tijd ging één verbinding (één mac adres) dus definitief op slot, terwijl de andere mac adressen die ik had ingesteld (totaal 2x vaste aansluiting, 2x wireless) wel gewoon toegang blijven verschaffen.
Na uitschakelen van deze functie in de router werken alle internet verbindingsmogelijkheden op alle laptops weer zoals het hoort.

Al met al dus mijn eigen fout in de zin dat ik was vergeten dat ik had geprobeerd de internet toegangsbeperking in te schakelen, en de fout van Linksys omdat deze specifieke functie van de router voor geen meter werkt...

Dit laatste is ook de reden van deze post: wees gewaarschuwd als je de functie internet toegangsbeperking van de linksys WRT120N wilt gebruiken.

Bedankt voor alle suggesties!
Gerben
Pagina: 1