Hallo, ik heb als newbie een vraag met betrekking tot een netwerk/verbindingsprobleem.
De laptop van mijn dochter heeft na enkele maanden prima te hebben gedraaid in ons thuisnetwerk ineens problemen. Onderstaand een opsomming van de situatie en alles wat ik geprobeerd heb.
Iemand een oplossing? Alvast bedankt.
Laptop met 2 verbindingsmogelijkheden, bedraad en draadloos netwerk
Windows XP Home edition versie 2002, service pack 3
Compaq Armada E500 laptop in bedraad netwerk met 3 pc’s en een printer, met mogelijkheid voor draadloze toegang. Internet via kabelmodem.
Bedrade internet verbinding geeft spontaan problemen nadat deze langere tijd goed heeft gewerkt: verbinding met router, andere computers en printer is goed (ping), geen internet verbinding. (ping timeout). Ik kan dus pingen naar mijn netwerkkaart, naar de router en naar de andere PC’s maar niet naar een IP adres ‘buiten’. Ik krijg geen waarschuwingen mbt beperkte verbindingsmogelijkheden.
MSN diagnostics meldt: fout key poorten. Herstellen heeft geen effect. Foutcode 80072eff
Modem en router ge-reset, geen resultaat, laptop herstart helpt ook niet.
Tooltje toegepast om alle netwerk verbindings variabelen te resetten c.q. opnieuw in te stellen: geen effect.
Herstelpunt terug gezet: geen effect
Firewall uitgeschakeld, geen effect
Netwerkkaart opnieuw geinstalleerd, geen resultaat
Andere computer aan de zelfde vaste netwerk aansluiting: werkt goed
Deze computer draadloos in het netwerk: werkt goed
iemand een suggestie? De laptop werkt dus wel draadloos maar niet met vaste aansluiting.
alvast bedankt, Gerben.
De laptop van mijn dochter heeft na enkele maanden prima te hebben gedraaid in ons thuisnetwerk ineens problemen. Onderstaand een opsomming van de situatie en alles wat ik geprobeerd heb.
Iemand een oplossing? Alvast bedankt.
Laptop met 2 verbindingsmogelijkheden, bedraad en draadloos netwerk
Windows XP Home edition versie 2002, service pack 3
Compaq Armada E500 laptop in bedraad netwerk met 3 pc’s en een printer, met mogelijkheid voor draadloze toegang. Internet via kabelmodem.
Bedrade internet verbinding geeft spontaan problemen nadat deze langere tijd goed heeft gewerkt: verbinding met router, andere computers en printer is goed (ping), geen internet verbinding. (ping timeout). Ik kan dus pingen naar mijn netwerkkaart, naar de router en naar de andere PC’s maar niet naar een IP adres ‘buiten’. Ik krijg geen waarschuwingen mbt beperkte verbindingsmogelijkheden.
MSN diagnostics meldt: fout key poorten. Herstellen heeft geen effect. Foutcode 80072eff
Modem en router ge-reset, geen resultaat, laptop herstart helpt ook niet.
Tooltje toegepast om alle netwerk verbindings variabelen te resetten c.q. opnieuw in te stellen: geen effect.
Herstelpunt terug gezet: geen effect
Firewall uitgeschakeld, geen effect
Netwerkkaart opnieuw geinstalleerd, geen resultaat
Andere computer aan de zelfde vaste netwerk aansluiting: werkt goed
Deze computer draadloos in het netwerk: werkt goed
iemand een suggestie? De laptop werkt dus wel draadloos maar niet met vaste aansluiting.
alvast bedankt, Gerben.