Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Verwijderd
En gelukkig maar dat je geen kabeltje kon krijgen, want de MSI6167 heeft volgens mij helemaal geen Wake-On-Ring (WOR, 2pins, voor een modem), alleen een Wake-On-Lan (WOL, 3pins, voor een netwerkkaart).
Ik geloof niet dat de twee ook uitwisselbaar zijn al gebruik je een ander kabeltje;
De WOL heeft drie signalen:
PME (MP_WAKEUP)
GND
5V Standby
Terwijl de WOR er maar 2 heeft:
GND
RING
Dus helaas pindakaas voor je denk ik.
Ik geloof niet dat de twee ook uitwisselbaar zijn al gebruik je een ander kabeltje;
De WOL heeft drie signalen:
PME (MP_WAKEUP)
GND
5V Standby
Terwijl de WOR er maar 2 heeft:
GND
RING
Dus helaas pindakaas voor je denk ik.
Bedankt voor je hulp, maar hij heeft wel een wake up modem connector. Dit staat in de handleiding:
1 NC
2 GND
3 MDM_WAKEUP
4 NC
5 5VSB
5-pins is hij dus.
Hij heeft inderdaad ook een WOL connector.
Een externe modem is inderdaad het laatste alternatief...
1 NC
2 GND
3 MDM_WAKEUP
4 NC
5 5VSB
5-pins is hij dus.
Hij heeft inderdaad ook een WOL connector.
Een externe modem is inderdaad het laatste alternatief...
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
De feature wordt door henzelf btw omschreven met "Modem Ring Wake Up".
Verwijderd
??? Ik kan niets vinden op mijn MSI6167 ???
Waar zit dat connectortje dan? Is het zo'n standaard pin-stripje, of echt zo'n connectortje?
Maar goed, nu je de pin-bezetting weet is het dus al een stuk makkelijker.
Die NC aan de mobo-kant staat voor Not Connected, dus er hoeven slechts drie lijntjes aan resp. pin 2,3 en 5.
Nu alleen nog een modem met een connectortje, de pin-bezetting van het connectortje aan de modem-kant, en een plugje dat erin past.
Mijn E-Tech PCI56RVP+ heeft volgens de specs bv een "Wake-up Ring PC'97", dus dat zal dan wel gestandaardiseerd wezen en het kan nooit moeilijk zijn daar een kabeltje voor te krijgen (zit misschien zelfs wel bij het modem).
Je moet dus even een modempje op de kop tikken waar zo'n Wake-up connectortje op zit, en waar in de handleiding (of op het kaartje zelf) ook staat welke signalen er op een bepaald pinnetje zitten.
Heb je al een bepaald modem op het oog?
Waar zit dat connectortje dan? Is het zo'n standaard pin-stripje, of echt zo'n connectortje?
Maar goed, nu je de pin-bezetting weet is het dus al een stuk makkelijker.
Die NC aan de mobo-kant staat voor Not Connected, dus er hoeven slechts drie lijntjes aan resp. pin 2,3 en 5.
Nu alleen nog een modem met een connectortje, de pin-bezetting van het connectortje aan de modem-kant, en een plugje dat erin past.
Mijn E-Tech PCI56RVP+ heeft volgens de specs bv een "Wake-up Ring PC'97", dus dat zal dan wel gestandaardiseerd wezen en het kan nooit moeilijk zijn daar een kabeltje voor te krijgen (zit misschien zelfs wel bij het modem).
Je moet dus even een modempje op de kop tikken waar zo'n Wake-up connectortje op zit, en waar in de handleiding (of op het kaartje zelf) ook staat welke signalen er op een bepaald pinnetje zitten.
Heb je al een bepaald modem op het oog?
Hij zit previes tegen de WOL connector aan. Is een vrij grote connector met 5 vrij lange pinnetjes. Ik denk dat hij het beste te omschrijven is als een standaard pin stripje.
Ah kijk dankjewel! Dat verklaart al een hoop. Ik ben niet zo heel erg thuis in moederborden etc, en wist daarom niet dat je die niet hoeft te verbinden.... ik zat me rot te zoeken naar een modem met een 5-pins connector.
Ik heb dezelfde modem als jij (E-tech bevalt me wel) maar heb geen connector erbij. Heb je misschien een tip waar ik die zou kunnen halen?
Heel erg bedankt voor de info!
Ah kijk dankjewel! Dat verklaart al een hoop. Ik ben niet zo heel erg thuis in moederborden etc, en wist daarom niet dat je die niet hoeft te verbinden.... ik zat me rot te zoeken naar een modem met een 5-pins connector.
Ik heb dezelfde modem als jij (E-tech bevalt me wel) maar heb geen connector erbij. Heb je misschien een tip waar ik die zou kunnen halen?
Heel erg bedankt voor de info!
Pagina: 1